Advertisement

Czy potrzebny jest tunel pod przejazdem?

Strefa FM Niedziela, 24 lipca 2022554661
W przypadku zamknięcia przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Roosevelta w Piotrkowie, często po obu stronach zapór czeka spory sznur samochodów. Czas oczekiwania - zdaniem wielu kierowców - nie należy do najkrótszych. Zatem czy budowa tunelu pod torowiskiem rozwiązałaby problemy w tym miejscu? Sprawdziliśmy czy taka inwestycja byłaby możliwa.
fot. T. Stachaczyk fot. T. Stachaczyk

W sondzie przeprowadzonej przez epiotrkow.pl aż 57% ankietowanych uważa, że taka inwestycja jest niezbędna. 27% uczestników sondy uważa, że tunel mógłby powstać, ale nie jest to priorytetowa sprawa dla Piotrkowa. 5% ankietowanych nie jest przekonanych do takiej inwestycji, a 12% uważa, że tunel jest kompletnie niepotrzebny.

 

A co na ten temat uważają sami kierowcy? Reporter Strefy FM rozmawiał z nimi, gdy oczekiwali na podniesienie zapór. Posłuchaj:

 

Czy taka inwestycja na ul. Roosevelta w Piotrkowie jest możliwa? Z takim pytaniem zwróciliśmy się do zespołu prasowego PKP PLK.

Obecnie nie ma planów budowy skrzyżowania bezkolizyjnego w miejsce przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Roosevelta w Piotrkowie Trybunalskim. Aktualnie PLK wspólnie z samorządami realizują projekt budowy wiaduktów drogowych nad torami lub tuneli drogowych pod torami. W perspektywie finansowej na lata 2021-2027 planujemy kontynuację tego projektu. Wówczas możliwe będzie dofinansowanie zadań samorządowych w zakresie budowy bezkolizyjnych skrzyżowań kolejowo-drogowych. Szczegółowe kryteria i zasady naboru zadań zostaną ustalone po zapewnieniu finansowania dla Krajowego Programu Kolejowego do 2030. Jesteśmy otwarci na rozmowy z samorządem w sprawie ewentualnej realizacji inwestycji w kolejnych latach - wyjaśnia Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK.

A jakie zdanie na ten temat ma piotrkowski samorząd?

Obecnie nie ma planów budowy tunelu pod torami na ul. Roosevelta. Droga ta ma swoją alternatywę w postaci ulic: Żelazna, Piłsudskiego, Kopernika, a zatem w zderzeniu z innymi potrzebami miasta w zakresie budowy i remontów ulic nie jest to inwestycja priorytetowa. Bardziej potrzebna jest budowa ulic na terenach nowo powstałych osiedli mieszkaniowych oraz poprawa i stanu technicznego istniejących ulic co sukcesywnie realizujemy. Kilka lat temu miasto opracowało koncepcje budowy tunelu pod torami w ul. Słowackiego. Inwestycja ta nie doszła do skutku ze względu na bardzo wysokie koszty związane z koniecznością rozbudowy układu komunikacyjnego w przypadku realizacji tunelu. Co więcej PKP deklarowały finansowanie tej inwestycji tylko i wyłącznie w zakresie terenu pod torami i z góry określonej kwocie. Bez możliwości zwiększenia dofinansowania przez PKP, mimo że na podstawie wykonanego projektu wraz z kosztorysem już na tym etapie było wiadomo, że jest ono za niskie. Szacowanie kosztów odbyło się tylko na podstawie koncepcji. Oczywiście, jak tylko PKP ogłosi swój program to zapoznamy się z jego wytycznymi i poddamy analizie jego zapisy - informuje Jarosław Bąkowicz, kierownik biura prasowego Urzędu Miasta w Piotrkowie.


Zainteresował temat?

8

2


Advertisement
Advertisement

Komentarze (61)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

go?ć_gosc ~go?ć_gosc (Gość)26.07.2022 13:36

Jest przejazd ul Sikorskiego, Narutowicza, Wojska Polskiego. Zamknąć ruch na Słowackigo i po sprawie. Przejazd dla mieszkaniców, MZK.

01


MrE ~MrE (Gość)25.07.2022 13:34

A co z ulicą moryca? rozgrzebana zamknięta dla ruchu ale i tak nic się tam nie dzieje.

60


go?ć_aaa ~go?ć_aaa (Gość)26.07.2022 11:33

Tunel ? Niech najpierw naprawia cała ulice rosvelta bo to jest dramat

30


@ndzi ~@ndzi (Gość)26.07.2022 09:31

czy dożyje by zaśpiewać hymn - a=capella w tym mieście, myślę że wnuczki nie doczekają

30


goœć_gosc ~goœć_gosc (Gość)25.07.2022 08:40

Panele akustyczne by się przydały w centrum miasta, bo pociągi zakłucają ciszę nocną i nie tylko

47


goœć_piotrkowianin ~goœć_piotrkowianin (Gość)25.07.2022 22:04

Wlodzom miasta bardziej potrzebna byla stodola [czyt.mediateka] niz tunel.

60


go?ć_gość ~go?ć_gość (Gość)25.07.2022 21:52

Skąd wezmą na tunel,na wypłaty by brakło

40


ojciec Redzyk ~ojciec Redzyk (Gość)25.07.2022 13:23

Przejazd ulicą Roosefelta to alternatywa dla nieistniejącej obwodnicy miasta. Dlatego wielu piotrkowian wybiera tę drogę. O tym czy , dla kogo, itd przejazd bezkolizyjny przez tory jest potrzebny powinny decydować pomiary wykonane przez inżynierów i fachowców od planowania miast. I takie opracowanie należałoby zrobić. Zwróćcie też uwagę na planowany rozwój sieci kolejowych i wzrost ilości towarów przewożonych koleją. Zatem będzie coraz gorzej. Taka inwestycja jest możliwa przy udziale pieniędzy zewnetrznych. Co zrobiliśmy (co zrobiła Władza) w tym kierunku?

50


97-300 97-300ranga24.07.2022 12:16

Jeśli dalej będziecie blokować komentarze zgłoszę to do odpowiedniej instytucji.

134


stefan ~stefan (Gość)25.07.2022 10:08

a moze by tak palmę postawic na rondzie sulejowskim?

72


Advertisement
Advertisement Advertisement

r e k l a m a

Advertisement
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat