Czy potrzebny jest tunel pod przejazdem?

Strefa FM Niedziela, 24 lipca 202261
W przypadku zamknięcia przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Roosevelta w Piotrkowie, często po obu stronach zapór czeka spory sznur samochodów. Czas oczekiwania - zdaniem wielu kierowców - nie należy do najkrótszych. Zatem czy budowa tunelu pod torowiskiem rozwiązałaby problemy w tym miejscu? Sprawdziliśmy czy taka inwestycja byłaby możliwa.
fot. T. Stachaczyk fot. T. Stachaczyk

W sondzie przeprowadzonej przez epiotrkow.pl aż 57% ankietowanych uważa, że taka inwestycja jest niezbędna. 27% uczestników sondy uważa, że tunel mógłby powstać, ale nie jest to priorytetowa sprawa dla Piotrkowa. 5% ankietowanych nie jest przekonanych do takiej inwestycji, a 12% uważa, że tunel jest kompletnie niepotrzebny.

 

A co na ten temat uważają sami kierowcy? Reporter Strefy FM rozmawiał z nimi, gdy oczekiwali na podniesienie zapór. Posłuchaj:

 

Czy taka inwestycja na ul. Roosevelta w Piotrkowie jest możliwa? Z takim pytaniem zwróciliśmy się do zespołu prasowego PKP PLK.

Obecnie nie ma planów budowy skrzyżowania bezkolizyjnego w miejsce przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Roosevelta w Piotrkowie Trybunalskim. Aktualnie PLK wspólnie z samorządami realizują projekt budowy wiaduktów drogowych nad torami lub tuneli drogowych pod torami. W perspektywie finansowej na lata 2021-2027 planujemy kontynuację tego projektu. Wówczas możliwe będzie dofinansowanie zadań samorządowych w zakresie budowy bezkolizyjnych skrzyżowań kolejowo-drogowych. Szczegółowe kryteria i zasady naboru zadań zostaną ustalone po zapewnieniu finansowania dla Krajowego Programu Kolejowego do 2030. Jesteśmy otwarci na rozmowy z samorządem w sprawie ewentualnej realizacji inwestycji w kolejnych latach - wyjaśnia Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK.

A jakie zdanie na ten temat ma piotrkowski samorząd?

Obecnie nie ma planów budowy tunelu pod torami na ul. Roosevelta. Droga ta ma swoją alternatywę w postaci ulic: Żelazna, Piłsudskiego, Kopernika, a zatem w zderzeniu z innymi potrzebami miasta w zakresie budowy i remontów ulic nie jest to inwestycja priorytetowa. Bardziej potrzebna jest budowa ulic na terenach nowo powstałych osiedli mieszkaniowych oraz poprawa i stanu technicznego istniejących ulic co sukcesywnie realizujemy. Kilka lat temu miasto opracowało koncepcje budowy tunelu pod torami w ul. Słowackiego. Inwestycja ta nie doszła do skutku ze względu na bardzo wysokie koszty związane z koniecznością rozbudowy układu komunikacyjnego w przypadku realizacji tunelu. Co więcej PKP deklarowały finansowanie tej inwestycji tylko i wyłącznie w zakresie terenu pod torami i z góry określonej kwocie. Bez możliwości zwiększenia dofinansowania przez PKP, mimo że na podstawie wykonanego projektu wraz z kosztorysem już na tym etapie było wiadomo, że jest ono za niskie. Szacowanie kosztów odbyło się tylko na podstawie koncepcji. Oczywiście, jak tylko PKP ogłosi swój program to zapoznamy się z jego wytycznymi i poddamy analizie jego zapisy - informuje Jarosław Bąkowicz, kierownik biura prasowego Urzędu Miasta w Piotrkowie.

POLECAMY


Zainteresował temat?

8

2


Komentarze (61)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

go?ć_gosc ~go?ć_gosc (Gość)26.07.2022 13:36

Jest przejazd ul Sikorskiego, Narutowicza, Wojska Polskiego. Zamknąć ruch na Słowackigo i po sprawie. Przejazd dla mieszkaniców, MZK.

02


MrE ~MrE (Gość)25.07.2022 13:34

A co z ulicą moryca? rozgrzebana zamknięta dla ruchu ale i tak nic się tam nie dzieje.

60


go?ć_aaa ~go?ć_aaa (Gość)26.07.2022 11:33

Tunel ? Niech najpierw naprawia cała ulice rosvelta bo to jest dramat

30


@ndzi ~@ndzi (Gość)26.07.2022 09:31

czy dożyje by zaśpiewać hymn - a=capella w tym mieście, myślę że wnuczki nie doczekają

30


goœć_gosc ~goœć_gosc (Gość)25.07.2022 08:40

Panele akustyczne by się przydały w centrum miasta, bo pociągi zakłucają ciszę nocną i nie tylko

47


goœć_piotrkowianin ~goœć_piotrkowianin (Gość)25.07.2022 22:04

Wlodzom miasta bardziej potrzebna byla stodola [czyt.mediateka] niz tunel.

60


go?ć_gość ~go?ć_gość (Gość)25.07.2022 21:52

Skąd wezmą na tunel,na wypłaty by brakło

40


ojciec Redzyk ~ojciec Redzyk (Gość)25.07.2022 13:23

Przejazd ulicą Roosefelta to alternatywa dla nieistniejącej obwodnicy miasta. Dlatego wielu piotrkowian wybiera tę drogę. O tym czy , dla kogo, itd przejazd bezkolizyjny przez tory jest potrzebny powinny decydować pomiary wykonane przez inżynierów i fachowców od planowania miast. I takie opracowanie należałoby zrobić. Zwróćcie też uwagę na planowany rozwój sieci kolejowych i wzrost ilości towarów przewożonych koleją. Zatem będzie coraz gorzej. Taka inwestycja jest możliwa przy udziale pieniędzy zewnetrznych. Co zrobiliśmy (co zrobiła Władza) w tym kierunku?

50


97-300 97-300ranga24.07.2022 12:16

Jeśli dalej będziecie blokować komentarze zgłoszę to do odpowiedniej instytucji.

134


stefan ~stefan (Gość)25.07.2022 10:08

a moze by tak palmę postawic na rondzie sulejowskim?

72


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat