Za śmieci zapłacimy więcej niż zakładano

Tydzień Trybunalski Niedziela, 21 kwietnia 201311
Wiadomo już, ile w Gminie Wola Krzysztoporska trzeba będzie płacić za śmieci. To jedna z pierwszych gmin w województwie, gdzie znane są już wyniki przetargu na wybór firmy obsługującej zbiórkę odpadów i gdzie ustalono już ostateczną wysokość stawek dla mieszkańców.

W marcu przeprowadzono w Urzędzie Gminy w Woli Krzysztoporskiej procedurę przetargową na wyłonienie firmy, która przez rok (od 1.07.2013 r. do 30.06.2014 r.) będzie obsługiwać gminę w tym zakresie. W toczącym się postępowaniu najkorzystniejszą ofertę złożyła firma EKO-REGION z Bełchatowa za kwotę 720.000 zł.

4 kwietnia 2013 r. podczas sesji Rady Gminy Wola Krzysztoporska debatowano nad wysokością i sposobem naliczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, tak aby zapewnić samofinansowanie się systemu (opłaty powinny wystarczyć na uregulowanie płatności za usługę oraz pokryć koszty administracyjne związane z obsługą systemu) i wprowadzić możliwie najbardziej sprawiedliwy system poboru opłat. Ostatecznie Rada Gminy podjęła uchwałę, w której wysokość opłaty została ustalona na poziomie 6,80 zł od każdej osoby zamieszkującej teren gminy segregującej odpady i 10,00 zł od osób, które nie będą odpadów segregować.

Wybrana w przetargu firma zorganizuje w Woli Krzysztoporskiej przy ul. Cmentarnej 22 (przy oczyszczalni ścieków) Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), do którego mieszkańcy gminy bez dodatkowych opłat będą mogli przekazywać posegregowane odpady komunalne w postaci: przeterminowanych leków, bioodpadów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, (w tym wszelkiego rodzaju lampy, żarówki i świetlówki), zużytych opon, odpadów wielkogabarytowych, opakowań po środkach ochrony roślin i nawozach, odpadów budowlanych (po remontach w budynkach mieszkalnych). PSZOK czynny będzie w okresie od 1 kwietnia do 31 października każdego roku w każdą sobotę w godzinach 8:00 – 18:00, natomiast w tym roku rozpoczyna funkcjonowanie od lipca.

Raz w roku zostanie też zorganizowana zbiórka odpadów wielkogabarytowych (odpady należy wystawić przed posesją na drodze głównej, skąd firma zobowiązana będzie je w wyznaczonych terminach odebrać). Niestety nowy system gospodarowania odpadami dla większości mieszkańców oznaczał będzie ponoszenie wyższych kosztów.

- O ile dla osób zamieszkujących samotnie lub we dwoje koszt opłaty będzie na podobnym poziomie do poprzednich stawek pobieranych przez firmy odbierające odpady (lub nawet niższy), o tyle koszty dla pozostałych mieszkańców znacznie wzrosną. Jest to związane z poszerzeniem zakresu świadczonych usług i koniecznością  sfinansowania kosztów obsługi administracyjnej systemu – informują w gminie. - Całkowitej zmianie uległa też filozofia naliczania opłat – nie, jak dotychczas, od wielkości otrzymanych pojemników, lecz w zależności od liczby zamieszkujących posesję osób.

Co ważne - wszyscy właściciele/posiadacze zamieszkałych nieruchomości zobowiązani są do złożenia deklaracji o liczbie zamieszkujących posesję osób. Deklaracje należy składać w Urzędzie Gminy w Woli Krzysztoporskiej w pok. nr 4 do 31 maja 2013 r. Niezłożenie deklaracji nie zwalnia z obowiązku uiszczania opłat, może natomiast spowodować, że opłaty będą naliczone z opóźnieniem wraz z karnymi odsetkami, dlatego posiadacze nieruchomości proszeni są o terminowe składanie deklaracji. Druk deklaracji oraz instrukcje jej wypełnienia można będzie pobierać od początku maja w Urzędzie Gminy. Dostępne one będą również u wszystkich sołtysów oraz w formie elektronicznej na stronie internetowej gminy.


Zainteresował temat?

2

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (11)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Piotrkowianin Piotrkowianinranga18.05.2013 09:00

"swojak" napisał(a):
Już najszybciej położył Roman drogi asfaltowe tylko też te nasze drogi najszybciej się rozpadły

Racja. Chodnika na skrzyżowaniu w Oprzężowie zsuwa się do rowu i też nikomu w gminie to nie przeszkadza.

00


nick ~nick (Gość)17.05.2013 22:50

A, nawiązując do leżących po lasach i po rowach śmieciach, należy podnieść, że obowiązek to sprzątnąć ma urząd gminy, który ponosi odpowiedzialność za czystość na terenie całej gminy, a jeśli śmieci te będą leżały i urzędnicy o tym będą wiedzieć ( np ktoś zgłasza leżące śmieci, bądż urzędnicy koło nich przejezdżaja drogą ) to za to należy się kara, tylko ten dowód najlepiej utrwalić urządzeniem rejestrującym i skargę podeprzeć nagraniem. Nadto trzeba dodać, że urzędy gminy są także obowiązane do sprzątania padliny, która niejednokrotnie śmierdziała i leżała przy drodze, którą przejeżdżali urzędnicy do swojej pracy. Skoro ma być czysto w gminach to trzeba będzie tego dopilnować i zmobilizować urzędników do dbania o czystość na całym terenie gmin.

00


nick ~nick (Gość)17.05.2013 22:32

Te urzędnicze śmietniki na jedną czy też pięć osób mają być te same więc jedna osoba może je napełnić w całości i zapłaci za jedną osobę, a pięć osób nie może ich przepełnić mimo że zapłaci pięciokrotnie więcej - przecież to czyste okradanie ludzi i uprzykrzanie im życia przez urzędników i w związku z tym KONIECZNE SKŁADANIE SKARG DO WOJEWÓDZKIEGO SĄDU ADMINISTRACYJNEGO NA NIEZGODNE Z PRAWEM DZIAŁANIE URZĘDU GMINY POLEGAJĄCE NA ZMUSZANIU DO OKREŚLONEJ LICZBY ODPADÓW KILKU OSÓB ( PIĘCIU OSÓB ) PODCZAS KIEDY JEDNA OSOBA MOŻE TYCH ODPADÓW WYPRODUKOWAĆ TYLE SAMO I ZAPŁACI ZA NIE PIĘĆ RAZY MNIEJ - TAKĄ SKARGĘ WŁASNIE SKŁADAM I JEJ TREŚĆ OPUBLIKUJE PO TO BY INNI WIEDZIELI JAK TO NAPISAĆ.

00


mieszkaniec ~mieszkaniec (Gość)25.04.2013 19:50

NIech Wójt weźmie się za sprzątnięcie śmieci z rowów , lasów itd.Wstyd żeby było tak brudno.Wszystkim Wójt się szczyci a w tym przypadku nie ma czym. Wstyd !!!!!!! Może Wójt wreszcie zmobilizuje swoich pracowników do odpowiedniego działania, Powtarzam jeszcze raz , że to wielki wstyd . Gdzie tu gospodarz?

00


michał ~michał (Gość)22.04.2013 10:55

720000zł/rok podzielimy przez 12 m-cy a następnie przez 12000 mieszkańców w gminie to wychodzi 5 zł a nie 6,80 zł/osoby

00


zzz ~zzz (Gość)22.04.2013 08:46

najwiecej pozerac tej kasy bedzie "obsługa administracyjna" kolejne ciepłe posadki dla kolesi i rodzinek.

00


swojak ~swojak (Gość)21.04.2013 20:47

Już najszybciej położył Roman drogi asfaltowe tylko też te nasze drogi najszybciej się rozpadły a teraz czekamy na sale kiedy będą się rozpadały !!

00


swojak ~swojak (Gość)21.04.2013 20:42

Jak zwykle Gmina Wola jest pierwsza ale i najdroższa bo za wszystko zapłacą robole !!

00


debi  LL ~debi LL (Gość)21.04.2013 20:12

Kiedy WOLA zutylizuje osadniki po "Organice" to też odpady o wiele bardziej niebezpieczne

00


J23 ~J23 (Gość)21.04.2013 12:05

Roman czas twój się z kończył

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat