Na terenie gminy Sulejów w ciągu DK12 znajdują się dwa mosty bez możliwości alternatywnego objazdu. W mieście łączą się dwie drogi krajowe, a cały ruch z obydwu dróg jest kierowany w stronę wąskiego gardła, jakim jest jednojezdniowy odcinek drogi Sulejów – Piotrków. Otwarcie drogi S8 w r. 2015 spowodowało, że kolejny strumień pojazdów został skierowany w stronę Sulejowa. Piesi nie mają szans w połączeniu z ogromną masą tirów. Przy wyłączonej sygnalizacji właściwie są bezbronni. Najmniejsze zakłócenie w ruchu powoduje korkowanie okolicznych miejscowości, w tym Piotrkowa. Hałas i zrzut spalin wyklucza rozwój Sulejowa jako gminy turystycznej.
7 września w USC w Urzędzie Miejskim w Sulejowie odbyło się spotkanie w sprawie dramatycznej sytuacji, jaka ma miejsce na DK12 między Piotrkowem a Sulejowem. Na zaproszenie zastępcy burmistrza Doroty Jankowskiej w spotkaniu udział wzięli: posłanka Anna Milczanowska, przedstawiciele policji, GDDKiA Rejonu Opoczno, Zarządu Dróg Powiatowych w Piotrkowie, Starostwa, Urzędu Marszałkowskiego. Dorota Jankowska szczegółowo opisała temat spotkania, dotyczący szerokiego wachlarza zagrożeń dla mieszkańców gminy Sulejów wynikających z bardzo dużego natężenia ruchu na DK12. Podkreśliła również, że celem tego spotkania jest wypracowanie takich działań i decyzji, które zapewnią zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańcom gminy. Pani burmistrz pokazała w formie prezentacji multimedialnej, wykorzystując liczne zdjęcia i filmy, jak wygląda aktualna sytuacja na DK12 w gminie i mieście Sulejów. Zaprezentowane materiały jednoznacznie pokazały, jak bardzo zakorkowany jest ten fragment drogi i jak olbrzymie zagrożenie dla mieszkańców niesie ze sobą ogromny ruch na tej drodze. Następnie pani burmistrz przedstawiła szokujący raport generalnego ogólnopolskiego badania ruchu z 2015 r., w którym wyliczono, że na drodze Piotrków – Przygłów porusza się dziennie 20 733 pojazdów, a na odcinku Przygłów – Sulejów 18 783. Są to dane porównywalne z największymi węzłami na autostradach w aglomeracji śląskiej i dolnośląskiej.
Kluczowe potrzeby to oczywiście budowa drogi S12, która będzie bardzo dobrą alternatywą dla obecnej sytuacji i dobrym łącznikiem z Ukrainą. - Droga S12 jest kluczowa dla rozwoju tego regionu. Urząd Miejski w Sulejowie z całą mocą zabiega o to, aby trasa S12 powstała, aby bezpieczeństwo mieszkańców uległo znacznej poprawie, ale na ten moment musimy szukać innych rozwiązań, które będą w stanie poprawić bezpieczeństwo mieszkańców naszego regionu – zapewniają władze Sulejowa.
Konieczne są też: zmiana regulacji sygnalizacji świetlnej w Przygłowie i w Uszczynie; poprawienie przepustowości poprzez odpowiednie kierowanie ruchem, mając również na uwadze bezpieczeństwo pieszych; lokalizacja zatok autobusowych (Polanka, Murowaniec); reorganizacja ruchu tirów w skali województwa łódzkiego; wsparcie finansowe niezbędne przy prowadzeniu napraw rozjechanych dróg gminnych.
Jak zwiększyć przepustowość? Konieczne są światła (wydłużenie cyklu); częste sterowanie ręczne przez policjantów; zorganizowanie zatok autobusowych (Polanka, Murowaniec); reorganizacja przejść dla pieszych (ul. Szkolna i ul. Staropiotrkowska w Sulejowie); położenie nakładki asfaltowej na drodze gminnej w Poniatowie o długości ok. 800 m, dla lepszej organizacji ruchu lokalnego; wyodrębnienie oddzielnych pasów do lewoskrętu na skrzyżowaniu w Uszczynie.