Ścieżka rowerowa przy ul. Sulejowskiej z niebezpiecznymi przeszkodami

Tydzień Trybunalski Niedziela, 01 grudnia 202445
Droga rowerowa powinna być bezpieczna dla poruszających się nią rowerzystów, jednak przy skrzyżowaniu ulic Sulejowskiej, Kleszcz i Dalekiej w Piotrkowie Trybunalskim w pasie ścieżki pojawiają się nieoznakowane przeszkody. Jeszcze miesiąc temu trasa dla rowerów się tu kończyła, teraz jednak jest kluczową częścią nowej drogi rowerowej wzdłuż DK 12 prowadzącej do Przygłowa.

Ładuję galerię...

 

Wyczekiwana od 2017 inwestycja budowy drogi rowerowej wzdłuż DK 12 zakończyła się pod koniec lipca 2024 roku. Co prawda nie w całości, bo kilkunastometrowy fragment już na terenie Piotrkowa przy ul. Kleszcz został przeoczony w fazie projektowania i potrzeba było zgody Piotrkowskich radnych na współfinansowanie inwestycji wraz z GDDKiA. Przez niedopatrzenia rowerzyści nie mogli przejechać całości trasy aż do października. Oddano już brakujący fragment, jak i nowe przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlna przecinające ul. Kleszcz. W teorii rowerzyści mogą bez przeszkód przejechać cały Piotrków aż do Przygłowa. W teorii bo na starym odcinku drogi rowerowej pojawiają się nieoznakowane przeszkody. Skrzynki elektryczne czy uskoki mogą być przyczyną groźnego wypadku. O niebezpieczne fragmenty zapytaliśmy w Zarządzie Dróg i Utrzymania Miasta, jednostce odpowiedzialnej za stan piotrkowskich ścieżek rowerowych.

Na pewno można poprawić bezpieczeństwo w tych miejscach, te skrzynki są tam już od momentu wybudowania ścieżki. W tej chwili wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, która była inwestorem ścieżki rowerowej do Włodzimierzowa, został wykonany fragment łączący nową ścieżkę z fragmentem miejskim. Będzie podpisane porozumienie o współfinansowanie tej inwestycji, natomiast w okresie wiosennym poprawimy oznakowanie tych elementów, które wystają na ścieżce, żeby nie zagrażały bezpieczeństwu pieszych i rowerzystów – mówił Jacek Marusiński - Dyrektor ZDiUM.

Zapytaliśmy więc dyrektora ZDiUM-u, czy urzędnicy sprawdzają istniejące w mieście ścieżki, chociażby przejeżdżając nimi rowerami, aby znaleźć pojawiające się z czasem problemy.

W tej chwili jest realizowany przegląd wszystkich ścieżek rowerowych na terenie Piotrkowa. Po przeglądzie zostanie sporządzony raport i tam będą zawarte wszelkie uwagi dotyczące istniejących ścieżek rowerowych - co trzeba poprawić aby bezpieczeństwo na tych drogach rowerowych było jak największe – dodaje dyrektor ZDiUM.

Na wiosnę więc według zapewnień ZDiUM-u przeszkody powinny zostać oznakowane, więc miłośnicy jednośladów w okresie jesienno-zimowym muszą uważać nie tylko na warunki atmosferyczne, ale i na wystające skrzynki elektryczne i niebezpieczne uskoki.

 

Niebezpieczny uskok fot.: F.Zieliński

 

 


Zainteresował temat?

4

1


reklama

Komentarze (45)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Siema Heniu ~Siema Heniu (Gość)przedwczoraj, 10:27

Cyklistom się wydaje, że rządzą światem.

510


Zalesicka street ~Zalesicka street (Gość)wczoraj, 23:03

Skrzynki to pikuś, w porównaniu z odcinkiem ścieżki rowerowej wzdłuż Sulejowskiej: Rondo Sulejowskie-Obwodnica. Wyjezdzajac z uliczek osiedlowych, widoczność na ścieżkę jest prawie zerowa. Jako kierowca trzeba uważać na pędzących rowerzystów, a jako rowerzysta trzeba niesamowicie uważać na wyjeżdżające auta.
Do tej pory jestem pełen podziwu dla projektanta, że zamiast przesunąć jezdnie i zrobić ścieżkę rowerowa po drugiej stronie.... to wcisnął na siłę drogę dla rowerów w śladzie kolejki wąskotorowej,gdzie co kilkadziesiąt metrów jest przecięcie z drogami osiedlowymi....
A swoją drogą, to ciekawe czy miasto kiedyś zdecyduje się na budowę alternatywnej drogi. W godzinach szczytu Sulejowska jest tak zapchana, że wyjazd w lewo z drogi podporządkowanej trwa czasami ładnych kilka minut.

50


bert ~bert (Gość)wczoraj, 22:09

Panie radny Maciołek, z tego co wiem jest pan zapalonym rowerzystą ,proszę dopilnować, drążyć temat tych niebezpiecznych przeszkód ,bo znany jest Panu dobrze piotrkowski niedasizm ,który już płynie z ust dyrektora Marusińskiego -cytat
'a w okresie wiosennym poprawimy oznakowanie tych elementów, które wystają na ścieżce, żeby nie zagrażały bezpieczeństwu pieszych i rowerzystów" koniec cytatu. Proszę nie odpuszczać tematu. Te przeszkody powinny być usunięte ,a nie tylko oznakowane. Pozdrawiam.

90


Strasznik ~Strasznik (Gość)7 godzin temu, 18:25

Bardzo dobrze że p Filip reporter dostrzegł takiego bubla w tej drodze dla rowerów- sprawa dla Prokuratury w 2024 r - a społeczeństwu mówi się że w 2025 mogą oczekiwać na zmiany -

10


Gienio ~Gienio (Gość)16 godzin temu, 09:50

Mieszkam w poniatowie i o tej niby drodze sysze po raz pierwszy

03


al ~al (Gość)wczoraj, 20:57

Skrzynki elektryczne tarasują ścieżkę na jedną czwartą szerokości a pan Marusiński chce je tylko oznakować, No nie, tak się nie da tego zrobić dla bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych , skrzynki powinny być usunięte i przeniesione poza ślad ścieżki, między innymi dlatego że w środku jest czynna instalacja elektryczna pod napięciem. Poza tym ,ktoś je tam postawił, ktoś tą fuszerkę odebrał , chyba są na to jakieś dokumenty.

120


Rolnik57 ~Rolnik57 (Gość)17 godzin temu, 08:36

Ale na kawałku za Poniatowem chyba brakuje ścieżki ?

80


deskorolkarz ~deskorolkarz (Gość)wczoraj, 21:39

Ta ścieżka jest nie tylko dla rowerzystów i pieszych jest wybudowana również dla nas rolkarzy.
Prosto wyobrazić sobie choćby sytuację, w której deskorolka „ucieka” spod czyiś nóg – wprost na te szafy elektryczne . Z naszego doświadczenia okazuje się jednak, że największe niebezpieczeństwo na ścieżce rowerowej pojawia się w momencie, kiedy musimy minąć na niej rolkarza. Rollerblading wymaga do jazdy wykonywania charakterystycznych ruchów nóg i ramion, które sprawiają, że rolkarz, jadąc, zajmuje dość sporą przestrzeń wokół siebie, a do tego porusza się w sposób, który może zdawać się chaotyczny. Jeżeli droga dla rowerów nie jest wystarczająco szeroka i ma przeszkody , a cyklista dość uważny – łatwo zahaczyć rolkarza i doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznego wypadku.

50


wyborca ~wyborca (Gość)wczoraj, 22:45

Ścieżkami zajmą się wiosną 2025 roku, a kiedy poprawa oświetlenia przy przejściach dla pieszych? Każde opóźnienia prowadzą do niebezpiecznych zdarzeń.

50


jest źle ~jest źle (Gość)wczoraj, 21:47

Niebezpieczne przeszkody na ścieżkach rowerowych – choć trudno w to uwierzyć i jest to niedopuszczalne – tak, takie przypadki również się zdarzają. W Internecie znajdziesz wiele przykładów udokumentowanych fotograficznie, gdy w polskich miastach znaki pionowe, lampy i słupy wyrastają z drogi rowerowej, stwarzając realne zagrożenie dla życia cyklistów. Swego czasu z takich bubli architektonicznych zasłynął Gorzów Wielkopolski (a nawet przegrał sprawę sądową z rowerzystą, który uderzył w słup).

50


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat