Ścieżka rowerowa przy ul. Sulejowskiej z niebezpiecznymi przeszkodami

Tydzień Trybunalski Niedziela, 01 grudnia 202450
Droga rowerowa powinna być bezpieczna dla poruszających się nią rowerzystów, jednak przy skrzyżowaniu ulic Sulejowskiej, Kleszcz i Dalekiej w Piotrkowie Trybunalskim w pasie ścieżki pojawiają się nieoznakowane przeszkody. Jeszcze miesiąc temu trasa dla rowerów się tu kończyła, teraz jednak jest kluczową częścią nowej drogi rowerowej wzdłuż DK 12 prowadzącej do Przygłowa.

Ładuję galerię...

 

Wyczekiwana od 2017 inwestycja budowy drogi rowerowej wzdłuż DK 12 zakończyła się pod koniec lipca 2024 roku. Co prawda nie w całości, bo kilkunastometrowy fragment już na terenie Piotrkowa przy ul. Kleszcz został przeoczony w fazie projektowania i potrzeba było zgody Piotrkowskich radnych na współfinansowanie inwestycji wraz z GDDKiA. Przez niedopatrzenia rowerzyści nie mogli przejechać całości trasy aż do października. Oddano już brakujący fragment, jak i nowe przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlna przecinające ul. Kleszcz. W teorii rowerzyści mogą bez przeszkód przejechać cały Piotrków aż do Przygłowa. W teorii bo na starym odcinku drogi rowerowej pojawiają się nieoznakowane przeszkody. Skrzynki elektryczne czy uskoki mogą być przyczyną groźnego wypadku. O niebezpieczne fragmenty zapytaliśmy w Zarządzie Dróg i Utrzymania Miasta, jednostce odpowiedzialnej za stan piotrkowskich ścieżek rowerowych.

Na pewno można poprawić bezpieczeństwo w tych miejscach, te skrzynki są tam już od momentu wybudowania ścieżki. W tej chwili wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, która była inwestorem ścieżki rowerowej do Włodzimierzowa, został wykonany fragment łączący nową ścieżkę z fragmentem miejskim. Będzie podpisane porozumienie o współfinansowanie tej inwestycji, natomiast w okresie wiosennym poprawimy oznakowanie tych elementów, które wystają na ścieżce, żeby nie zagrażały bezpieczeństwu pieszych i rowerzystów – mówił Jacek Marusiński - Dyrektor ZDiUM.

Zapytaliśmy więc dyrektora ZDiUM-u, czy urzędnicy sprawdzają istniejące w mieście ścieżki, chociażby przejeżdżając nimi rowerami, aby znaleźć pojawiające się z czasem problemy.

W tej chwili jest realizowany przegląd wszystkich ścieżek rowerowych na terenie Piotrkowa. Po przeglądzie zostanie sporządzony raport i tam będą zawarte wszelkie uwagi dotyczące istniejących ścieżek rowerowych - co trzeba poprawić aby bezpieczeństwo na tych drogach rowerowych było jak największe – dodaje dyrektor ZDiUM.

Na wiosnę więc według zapewnień ZDiUM-u przeszkody powinny zostać oznakowane, więc miłośnicy jednośladów w okresie jesienno-zimowym muszą uważać nie tylko na warunki atmosferyczne, ale i na wystające skrzynki elektryczne i niebezpieczne uskoki.

 

Niebezpieczny uskok fot.: F.Zieliński

 

 


Zainteresował temat?

4

1


reklama

Komentarze (50)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

jest źle ~jest źle (Gość)przedwczoraj, 21:47

Niebezpieczne przeszkody na ścieżkach rowerowych – choć trudno w to uwierzyć i jest to niedopuszczalne – tak, takie przypadki również się zdarzają. W Internecie znajdziesz wiele przykładów udokumentowanych fotograficznie, gdy w polskich miastach znaki pionowe, lampy i słupy wyrastają z drogi rowerowej, stwarzając realne zagrożenie dla życia cyklistów. Swego czasu z takich bubli architektonicznych zasłynął Gorzów Wielkopolski (a nawet przegrał sprawę sądową z rowerzystą, który uderzył w słup).

50


Gravel ~Gravel (Gość)przedwczoraj, 11:00

Nie tylko tam są przeszkody. Jest wiele innych ścieżek gdzie na środku stoi np znak drogowy lub latarnia

100


bn ~bn (Gość)przedwczoraj, 11:12

Za mostem w stronę Sulejowa ścieżka bardzo zwęża poprzez poprzez stalowe bariery energochłonne. Można wieczorem nie zauważając wjechać na nie. Jest to bardzo niebezpieczne , tak jak te skrzynki elektryczne stojące w śladzie ścieżki. Wymaga to zdecydowanego usunięcia.

100


go?ć_ela ~go?ć_ela (Gość)3 dni temu, 09:41

Nie płacą OC, powodują wypadki ijeszcze by chcieli niewiadomo co!

1012


droga rowerowa ~droga rowerowa (Gość)przedwczoraj, 11:13

Ścieżka rowerowa ? termin niezdefiniowany w ustawodawstwie polskim popularnie występujący w mediach, ale także w zapytaniach i interpelacjach sejmowych[1][2][3]. Używany był także w uchylonym w 2022 roku rozporządzeniu Ministra Infrastruktury Dz.U. z 2016 r. poz. 124[4][5]. Najczęściej stosowany do opisania budowli przeznaczonej do poruszania się rowerem ? drogi tworzonej z myślą o wytyczeniu na niej drogi dla rowerów lub drogi dla rowerów i pieszych, przy czym żadne przepisy nie definiują terminu ścieżka rowerowa czy ścieżka pieszo-rowerowa[6], natomiast w myśl Prawa o ruchu drogowym budowla taka, by dopuścić na niej ruch rowerowy, musi być oznaczona odpowiednimi znakami, tak by stała się drogą dla rowerów lub drogą dla rowerów i pieszych[7][5].
Termin ścieżka rowerowa przez brak jednoznacznej definicji bywa używany zamiennie do oznaczenia drogi dla rowerów, co wywołuje kontrowersje i dyskusje w środowisku rowerowym co do zasadności używania tego terminu[5][8][3]. Termin ścieżka rowerowa pojawił się po raz pierwszy w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, konkretniej zaś w dziale III zawierającym rozdział zatytułowany ?ścieżki rowerowe?[3]. W nowym rozporządzeniu z dnia 24 czerwca 2022 Dz.U. z 2022 r. poz. 1518 termin ścieżka rowerowa nie występuje, a w jego miejsce pojawia się droga dla rowerów.

20


Brukarz ~Brukarz (Gość)przedwczoraj, 19:52

Wystającą kostka z Łodzkiej przeniosła się na Sulejowską.

20


podatnik ~podatnik (Gość)przedwczoraj, 18:16

"kilkunastometrowy fragment już na terenie Piotrkowa przy ul. Kleszcz został przeoczony w fazie projektowania"Chętnie usłyszałbym, co na to inwestor ścieżki GDDKiA.

30


niedasizm ZDiUM ~niedasizm ZDiUM (Gość)przedwczoraj, 17:12

Panie dyrektorze Marusiński proszę zrobić to porządnie wg przepisów prawa ,aby to do końca było bezpiecznIe. Nie oznakować przeszkód , ale je z tej ścieżki usunąć. Szerokość ścieżki pieszo-rowerowej, do której nie wlicza się szerokości krawężnika i obrzeża, powinna być dostosowana do natężenia ruchu pieszych i rowerów oraz wynosić nie mniej niż: 1) 3,0 m – na terenie zabudowy; 2) 2,5 m – poza terenem zabudowy i powinna być bez przeszkód. Co da oznakowanie przeszkód dla bezpieczeństwa użytkowników ? nic nie da. Ścieżka wciąż będzie niebezpieczna.

30


Audytor ~Audytor (Gość)przedwczoraj, 15:40

Proszę pokazać mi tam znak C-13 jeżeli wiecie co to jest ścieżka rowerowa. Bo to nią nie jest.

03


go?ć_gość ~go?ć_gość (Gość)przedwczoraj, 12:55

Proszę pokazać mi gdzie tam jest znak ścieżki rowerowej? Jest to ścieżka pieszo rowerowa a to duża różnica i to bardziej chodnik dla pieszych z możliwością jazdy rowerem

33


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat