"Rondo warto zbudować właśnie tutaj"

Tydzień Trybunalski Sobota, 15 marca 20149
Nie będzie ronda u zbiegu Granicznej i Roosevelta. Rondo powstać ma za to u zbiegu ulic Żelaznej, Glinianej i Roosevelta. Są nowe ustalenia w sprawie remontu ul. Roosevelta. Projekt ma być realizowany wspólnie ze Starostwem. Przedstawiciele magistratu i pracownicy Zarządu Dróg Powiatowych spotkali się, aby ustalić kto za co odpowiada.

Dokładna nazwa projektu, który realizować ma wspólnie Starostwo i Urząd Miasta to „Rozbudowa korytarza transportowego łączącego przemysłową część miasta Piotrkowa Trybunalskiego z DK nr 1 i drogą wojewódzką nr 484”. Jak informował nas jakiś czas temu magistrat, projekt zgłoszony został przez Zarząd Dróg Powiatowych w Piotrkowie Trybunalskim jako przedsięwzięcie priorytetowe o wartości powyżej 20 mln zł. Realizacja zadania przewidziana jest do 2020 roku. W Piotrkowie zakres dotyczyć miałby przebudowy ul. Roosevelta od granic miasta do ul. Żelaznej, ul. Żelaznej. Łącznie ok. 4,3 km długości. Szacunkowy koszt projektu z terenu miasta to 20 mln zł. Jeśli chodzi o zakres na terenie powiatu, to dotyczyłby on przebudowy ponad 9 km drogi od A1 do granic miasta, a jego koszt to ok. 20 mln zł.

- Radni zmobilizowali nas do wzmożonego kontaktu ze starostą w tej sprawie - mówi Małgorzata Majczyna (dyrektor Biura Inwestycji Remontów w Urzędzie Miasta), która wraz z Katarzyną Szokalską (kierownik Biura Planowania) i wiceprezydentem Adamem Karzewnikiem, uczestniczyła w rozmowach z przedstawicielami powiatu. - Ustalaliśmy, kto i co ma do zrobienia na swoim odcinku. Uzgodniliśmy rezygnację z ronda u zbiegu ulic Granicznej i Roosevelta, którego budowa była przewidziana we wszystkich naszych trzech koncepcjach (dotyczących przebudowy ul. Roosevelta – przyp. as). Starostwo ewidentnie stwierdziło, że tego ronda tam nie chce. Nie chcą wydawać pieniędzy na dodatkowe działki, które musiałyby być kupione pod to rondo.


Drugie ważne uzgodnienie to kategoria drogi. Jakiś czas temu Urząd otrzymał informację, że w Woli Krzysztoporskiej powstanie duże centrum przemysłowe, a w związku z tym nastąpiłby wzmożony ruch tirów w kierunku Piotrkowa. Aby się na to przygotować, droga miała uzyskać kategorię KR5 (kategorie ruchu drogowego przewidują w sumie sześć stopni: od KR1 do KR6), a to oznaczałoby dość grubą i drogą jej podbudowę. - Uważamy, że skoro starosta ziemski zostaje przy kat. drogi KR3 – KR4, to nie ma potrzeby, żeby na terenie Piotrkowa tę kategorię podnosić. To również wpłynie na obniżenie kosztów po naszej stronie - informuje dyr. Majczyna.

Istotną informacją jest również plan zmiany przebiegu skrzyżowania ul. Glinianej z Żelazną. - Uznaliśmy, że jeżeli tędy, czyli Żelazną, przejdzie cały ruch ciężki, to warto w tym miejscu zbudować rondo i byłoby to jedyne rondo na całej długości ulicy. Ulica Gliniana miałaby nowy wlot - na wprost ul. Żelaznej. Ten, który jest dziś pozostałby tylko na prawe skręty, czyli wyjazd z Glinianej na prawo byłby możliwy dla przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność na tym początkowym etapie ulicy - informuje szefowa Biura Inwestycji Remontów.

as

POLECAMY


Zainteresował temat?

4

0


Komentarze (9)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Karburator ~Karburator (Gość)16.03.2014 14:15

"P51" napisał(a):
Z lektury komentarzy wynika prawda stara jak świat - nie zadowolisz wszystkich.Ale pozwolę sobie dodać swoje zdanie: Myślę,że rondo to dobry pomysł. Ale trzeba by przemyśleć wersję z likwidacją skrzyżowania Roosevelta/Gliniana z wybudowaniem łącznika do ul. Glinanej od ronda budowanego na skrzyżowaniu Roosevelta/Żelazna. W tej sytuacji pozostaje jedynie problem wykupu gruntu pod łącznik. A korzyść z uproszczenia sytuacji na ul Roosevelta olbrzymia!
Wiem,że dla wielu pomysł być może i głupi, ale z drugiej strony-dlaczego nie?


Radzę ponownie przeczytać ostatni akapit artykułu. Tym razem ze zrozumieniem.

70


P51 ~P51 (Gość)16.03.2014 10:44

Z lektury komentarzy wynika prawda stara jak świat - nie zadowolisz wszystkich.Ale pozwolę sobie dodać swoje zdanie: Myślę,że rondo to dobry pomysł. Ale trzeba by przemyśleć wersję z likwidacją skrzyżowania Roosevelta/Gliniana z wybudowaniem łącznika do ul. Glinanej od ronda budowanego na skrzyżowaniu Roosevelta/Żelazna. W tej sytuacji pozostaje jedynie problem wykupu gruntu pod łącznik. A korzyść z uproszczenia sytuacji na ul Roosevelta olbrzymia!
Wiem,że dla wielu pomysł być może i głupi, ale z drugiej strony-dlaczego nie?

15


wolanin ~wolanin (Gość)16.03.2014 10:40

najlepsza droga jest w kierunku woli Krzysztoporskiej,tragedia. nawet pasów białych nie ma, nie mówiąc już o muldach. a tyle ludzi jeździ do pracy. wstyd

30


Damian89 Damian89ranga16.03.2014 10:23

Warto zbudować rondo turbinowe z możliwością skrętu w prawo bez wjeżdżania na rondo we wszystkich kierunkach ( na zdjęciu jest w jednym kierunku)
http://www.kocjan.pl/displayimage-65-15.html
Jeżeli zbudują zwykłe rondo to będą korki.
Oraz zmodernizować przejazd kolejowy w celu zwiększenia przepustowości ( pomiędzy szynami wstawia się elementy z nawierzchnią gumową zamiast betonowych są równiejsze i można po nich szybciej jeździć ). Obecnie przy dłużej zamkniętym przejeździe kolejowym koniec kolejki jest na skrzyżowaniu z ul. Żelazną.
Skrzyżowanie ulic Glinianej i Roosevelta zostawić takie jakie jest. Ludzie sami zdecydują którędy jest bliżej.
Na skrzyżowaniu ul. Glinianej z nowo wybudowanym odcinkiem ulicy do planowanego ronda wprowadzić pierwszeństwo łamane dla samochodów jadących od ronda w prawo w ul. Glinianą.

40


hihi ~hihi (Gość)15.03.2014 14:30

Ja tylko z zapytaniem: czy już zdecydowano kto będzie patronem tego ronda, czy dopiero po zbudowaniu zapadnie ta strategiczna dla miasta decyzja ?

71


gośc 21 ~gośc 21 (Gość)15.03.2014 09:04

Postwić brlr slomy 300kg i znak odpowiedni i bedzie rondo tanim kosztem ,co jakis czas slome wymienić i tyle

92


97-300 97-300ranga15.03.2014 08:51

"Piotrkowianin" napisał(a):
Nie ma takiego skrzyżowania, więc jak można zmieniać jego przebieg? Chyba chodziło o skrzyżowanie ul. Glinianej z Roosevelta.

Ale będzie,pomyśl choć przez małą chwile(chyba nie za dużo wymagam)zanim coś nabazgrasz"top komentatorze"Jak zawsze bzdury wypisujesz.

49


Piotrkowianin Piotrkowianinranga15.03.2014 08:43

Cytuję:
Istotną informacją jest również plan zmiany przebiegu skrzyżowania ul. Glinianej z Żelazną.

Nie ma takiego skrzyżowania, więc jak można zmieniać jego przebieg? Chyba chodziło o skrzyżowanie ul. Glinianej z Roosevelta.

Cytuję:
czyli wyjazd z Glinianej na prawo byłby możliwy dla przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność na tym początkowym etapie ulicy - informuje szefowa Biura Inwestycji Remontów.

To chyba jakiś kiepski żart. Wynika z tego, że jadąc np. z WORD-u czy browaru w kierunku ul. Sulejowskiej trzeba by było jechać do ronda zamiast prosto Glinianą do ul. Roosevelta.

Komentarz był edytowany przez autora: 15.03.2014 08:47

63


OVK ~OVK (Gość)15.03.2014 08:38

Grajdoł Trybunalski już słynie w całej Polsce z honorowego obywatela Trynkiewicza,oszołoma Macierewicza zwanego spadochroniarzem oraz właśnie niezliczonej ilości rond na każdym skrzyżowaniu.

611


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat