Rondo Bugaj - nowe oznakowania na drodze

Strefa FM Piątek, 14 października 201174
Niedawno tuż przed rondem Bugaj pojawiło się dodatkowe oznakowanie poziome i pionowe. Strzałki do skrętu w lewo zastanawiają wielu kierowców.
fot. J. Kaczmarekfot. J. Kaczmarek

- Według mojej znajomości przepisów rondo jest odcinkiem drogi jednokierunkowej, nieskończenie długim, do którego wszystkie drogi dochodzą z prawej strony i odchodzą w prawą stronę. Powstaje więc pytanie: dlaczego przed rondem Bugaj stoją znaki dla skręcających w lewo? - pyta zaniepokojony kierowca.

To samo pytanie reporter Strefy FM zadał naczelnikowi piotrkowskiej „drogówki”. Podinspektor Artur Szczegielniak twierdzi, że nowe oznakowanie pojawiło się tam, by usprawnić ruch na skrzyżowaniu. - Przy skrzyżowaniu ulicy Sulejowskiej z Miast Partnerskich (przy rondzie Bugaj) celowo i świadomie wnioskowaliśmy o tzw. segregację ruchu, czyli o wcześniejsze ustawienie znaków pionowych oraz poziomych po to, aby jadący od Sulejowa ustawiali się już na lewym pasie ruchu i żeby nie przeszkadzali tym, którzy jadą na wprost obwodnicą Piotrkowa. Było tam wiele kolizji - z tego co pamiętam około 20 w ciągu pół roku. Dlatego właśnie z zarządem dróg  zdecydowaliśmy się na to oznakowanie. Teoretycznie nawet, gdyby tych strzałek nie było – tak powinno jeździć się po każdym rondzie w Polsce. Mam nadzieję, że strzałki spowodują płynność ruchu na skrzyżowaniu i zmniejszą ilość kolizji – wyjaśnia Artur Szczegielniak.

To, czy nowe oznakowanie faktycznie usprawni ruch na skrzyżowaniu, okaże się dopiero za jakiś czas.


Zainteresował temat?

0

1


Zobacz również

reklama

Komentarze (74)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

magda ~magda (Gość)15.10.2011 13:09

dzisiaj jechalam ta droga od sulejowa w sulejowska i mimo ze sa znaki postawione i pasy narysowane to i tak ludzie jezdza jak do tej pory i zjezdzaja w sulejowska z zewnetrznego pasa!!!!! to nic nie daje!!!!!

00


????? ~????? (Gość)15.10.2011 13:05

wiec jak jade od sulejowa i chce na sulejowska wjechac i bede zjezdzac wewnetrznym pasem jak to znaki teraz nakazuja to czy ktos jak bedzie tez w tym czasie jechal zewnetrznym pasem i tez w sulejowska to kto ma pierwszenstwo?????

00


szch ~szch (Gość)15.10.2011 13:01

"maddox" napisał(a):
Zasady jazdy po rondach bez wyznaczonych kierunków ruchu są jasne


Nie, nie są jasne, daj mi link do tych jasnych przepisów.
Twoje "zasady jazdy po rondzie" wymyśliłeś sobie, lub usłyszałeś od kolegi, ale mnie interesują przepisy, bo na tej podstawie sądy wydają wyroki.

"maddox" napisał(a):
wjeżdżasz na rondo bez kierunkowskazu bo nie możesz pojechać inaczej niż po obwiedni ronda


Kiedy dojeżdżasz do skrzyżowania, na którym jest nakaz jazdy w prawo, dajesz prawy kierunkowskaz, mimo, że nie możesz pojechać inaczej.

"maddox" napisał(a):
Nie! Takie sygnalizowanie wprowadza tylko niepotrzebny nadmiar informacji.


Gdy na minirondzie Kostromska - Polna, w trakcje przejeżdżania przez to skrzyżowanie ludzie dają przez ułamek sekundy prawy kierunkowskaz, nie mówi to nikomu absolutnie nic.
Jeśli jadę kostromską i widzę, że jadący z przeciwka daje kierunkowskaz w lewo, wiem, że muszę go przepuścić, ta informacja mówi mi coś, w przeciwieństwie do poprzedniej.
Jeśli chodzi o zasady użycia kierunkowskazu:
"Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru." - nie ma tam nic o "zjeżdżaniu z ronda" - legendarnym manewrze, o którym wszyscy mówią, ale który w świetle prawa nie istnieje.

Komentarz był edytowany przez autora: 15.10.2011 13:09

00


szch ~szch (Gość)15.10.2011 12:59

Komentarz był edytowany przez autora: 15.10.2011 13:01

00


maddox ~maddox (Gość)15.10.2011 12:24

"jestemzmiasta" napisał(a):
Ps.Uważam,że na rondkach mniejszych niż 2 metry warto przed wjazdem zasygnalizować skręt w lewo(chociaż nie trzeba}.


Nie! Takie sygnalizowanie wprowadza tylko niepotrzebny nadmiar informacji. Wbrew temu co się przyjęło za duża ilość informacji też szkodzi. Rozróżnianie na ronda małe i duże to jedna z najdziwniejszych rzeczy z jakimi się spotykam, tzn. że jak nie znam ronda to mam lecieć z linijką i mierzyć jego średnicę? Nie! Zasady jazdy po rondach bez wyznaczonych kierunków ruchu są jasne, wjeżdżasz na rondo bez kierunkowskazu bo nie możesz pojechać inaczej niż po obwiedni ronda. Dopiero przy zjeździe z ronda, włączasz prawy kierunkowskaz bo masz do wyboru zjazd albo kontynuowanie jazdy po obwiedni - dlatego musisz zasygnalizować zamiar zjazdu z ronda. Podobnie jest na łuku, gdy jedziesz po łuku do którego dochodzi droga podporządkowana to nie sygnalizujesz kierunkowskazem jazdy po łuku...

00


maddox ~maddox (Gość)15.10.2011 12:19

"timig" napisał(a):
w teorii TAK, ale co wtedy gdy zdążył już wjechać na rondo? wtedy on ma pierwszeństwo :)a przepuścić Ty musisz


Nie ma prawa wjechać na rondo tak, żebyś Ty musiał hamować lub zmieniać kierunek jazdy - to jest definicja wymuszenia pierwszeństwa.

00


timig ~timig (Gość)15.10.2011 09:51

"maddox" napisał(a):
W tym momencie wjeżdżający na rondo z Miast partnerskich muszą (!) ustąpić nam pierwszeństwa, w efekcie lądujemy na pasie zewnętrznym i opuszczamy rondo).


w teorii TAK, ale co wtedy gdy zdążył już wjechać na rondo? wtedy on ma pierwszeństwo :)a przepuścić Ty musisz

00


Mac ~Mac (Gość)15.10.2011 09:31

"maddox" napisał(a):
(Jadąc od Sulejowa wewnętrznym pasem, mijając pierwszy zjazd w ul. Miast partnerskich włączamy kierunkowskaz i zmieniamy pas na zewnętrzny upewniając się, że nie przeszkodzimy komuś kto już tym pasem jedzie. W tym momencie wjeżdżający na rondo z Miast partnerskich muszą (!) ustąpić nam pierwszeństwa, w efekcie lądujemy na pasie zewnętrznym i opuszczamy rondo).


1xTak

"maddox" napisał(a):
jeśli zamierzamy zjechać dalszym niż pierwszym zjazdem, zajmujemy na dojeździe do ronda pas lewy.


2xTak
@Tartu Czas aby wypowiedział się jakiś instruktor ew egzaminator. Nie powinno się czerpać informacji z forum itp bo nie wiadomo kto się tam wypowiada, a ile głów tyle pomysłów ;-)

00


Tartu Tarturanga15.10.2011 08:41

"Mac" napisał(a):
Nic bardziej mylnego. Jeśli zjeżdżasz pierwszym zjazdem to ustawiasz się na prawym pasie, jeśli zjeżdżasz drugim lub kolejnym to ustawiasz się na lewym. Oznakowanie bardzo dobre. Cwaniaczki jadący od Sulejowa zawsze ustawiali się na prawym pasie mimi iż nie zjeżdżali w ul miast partnerskich tylko jechali do Piotrkowa. Powodowało to kolizje z tymi którzy świadomie zgodnie z przepisami zajmowali lewy pas. Problem pojawiał się przy samym zjeździe, kiedy to ci z lewego zajeżdżali drogę jadącym niepoprawnie po prawym pasie.


http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=19734&start=60
http://www.technikajazdy.info/bezpieczenstwo/skrzyzowanie-ruch-okrezny/2/
no ale mnie tak uczyli .
Więc niech to ktoś wytłumaczy

00


jestemzmiasta ~jestemzmiasta (Gość)15.10.2011 07:29

A ja uważam ,że w Piotrkowie jest za dużo rond, tym bardziej dla tego, że nie umiemy z nich korzystać. Jak nam się rondo nie podoba to je bojkotujemy(nie sygnalizujemy zjazdu). A policja ma to w d.... i dalej rozstawia śmietniki.
Ps.Uważam,że na rondkach mniejszych niż 2 metry warto przed wjazdem zasygnalizować skręt w lewo(chociaż nie trzeba}.

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat