O ponad 13 ton za dużo

Strefa FM Poniedziałek, 02 września 201924
Budowa autostrady A1 odbija się niekorzystnie na lokalnych drogach, również w samym Piotrkowie. Przykładem może być nie tak dawno wyremontowane rondo Sulejowskie, gdzie jeden wlot jest bardzo nierówny. Przyczynił się do tego m.in. większy niż zwykle ruch samochodów ciężarowych. Tymczasem patrol piotrkowskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał żurawia samochodowego, który zamiast dopuszczalnych 32 ton, ważył ponad 45.
fot. WITD Łódźfot. WITD Łódź

Problemem niszczejących dróg w mieście zajęli się piotrkowscy radni. Przyjęli oni uchwałę w sprawie odbudowy dróg krajowych, powiatowych i gminnych zniszczonych w czasie budowy autostrady A1. W uchwale znajduje się stanowisko, które zostanie przekazane m.in. Prezesowi Rady Ministrów, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz posłom i senatorom okręgu piotrkowskiego.


Problem jest bardzo poważny, zwłaszcza, że piotrkowski patrol ITD zatrzymał specjalny żuraw samochodowy, przeciążony o ponad 13 ton. Kontrola przeprowadzona była na wadze znajdującej się przy rondzie Sulejowskim. Przedsiębiorca nie miał uprawnień do przejazdu pojazdem nienormatywnym po drodze gminnej oraz powinien poruszać się po drogach o dopuszczalnym nacisku 11,5 tony. Podczas kontroli żuraw został zdemontowany i przeładowany na inny samochód. Wobec przewoźnika toczy się postępowanie administracyjne. Grozi mu kara w wysokości 15 tys. zł.


Zainteresował temat?

3

3


Zobacz również

Komentarze (24)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Adrian Puchacki ~Adrian Puchacki (Gość)02.09.2019 18:49

Złota malina dla ITD za ich wiedzę o żurawiach samojezdnych!! Jestem operatorem od 25 lat i mogę powiedzieć że żaden z żurawi samojezdnych kołowych od 30 ton w górę żaden z nich nie spełni tej normy o której piszą,Nowe żurawie mają normy CE i wszystkie inne certyfikaty które są ważne tylko w Unii i tam mogą poruszać się z naciskami 12 ton na oś i tam jest to dozwolone i normalne.( ale my w Unii nie jesteśmy )Wiadomo że to pojazd specjalny i ITD powinno posiadać wiedzę techniczną o takim sprzęcie oraz zasadzie działania że to nie przeładowana przyczepa czy źle rozmieszczony ładunek.Podam przykład jak ważną rzeczą dla żurawia jest posiadanie balastu i osprzętu, niech ITD wyobrazi sobie że stał się np: wypadek i przyjeżdża do nich żuraw Taki o jakim mażą całkowicie zdemontowany ustawia się na drodze,dojeżdża do niego drugi pojazd z balastami podstawowymi czy z kompletem ze zbloczem itd i teraz taki żuraw się uzbraja 5 godzin NA DRODZE wykonuję pracę i kolejne 5 GODZIN się demontuje i tak zamykamy autostradę lud drogę ekspresową na około 12 godzin ,lub kolejny przykład wjeżdża żuraw na osiedlę i przyjeżdża kolejny mały żuraw do zmontowania większego itd. itd. czas realizacji i kategorie pozwoleń stwarzają wiele problemów do dzisiejszych czasów i mobilności sprzętu .I Najważniejsze ile razy dziennie przejeżdżają żurawie przez Piotrków 5? może 10 ? jak wykonane są nawierzchnie że mają problem z wytrzymałością.Tego typu działanie powoduje że drogi jeszcze szybciej będą ulegać zniszczeniu bo zamiast jednego żurawia będą musiały jechać dwa plus samochód ciężarowy z osprzętem i balastem.I co zrobić w takim temacie jak IDT patrzy tylko ślepo w przepisy a nie ocenia tego co się dzieje na drodze.

11


gość ~gość (Gość)02.09.2019 18:10

Niechcice to tylko Niechcice i pan wie.... K smród mu wagę zespół

11


tylko pytam pana Ziembe ~tylko pytam pana Ziembe (Gość)02.09.2019 12:33

I co w tym temacie zrobi Ziemba ?

52


gość ~gość (Gość)02.09.2019 17:03

A te co wożą kruszywo też przekraczają czy inne.
Większość łamie przepisy ci co na terenie Piotrkowa trybunalskigo mają firmy ,peuk,itp.

31


EP97300 ~EP97300 (Gość)02.09.2019 13:43

Kierowca dźwigu powinien zrobić wpłate 100 zł. na Caritas i po sprawie !

33


gość ~gość (Gość)02.09.2019 13:33

To rondo możecie zamknąć całkiem, mnie ono jest zbędne

22


Tia... ~Tia... (Gość)02.09.2019 12:53

To jak on dostać się ma do pracy na budowę? W powietrzu?
A radni są jednak w stopniu lekkim "bezradni" umysłowo. Według mnie podejmować uchwały o remontach dróg w trakcie remontu i budowy A1 sobie oczywiście mogą. Ale mam nadzieję, że nic im z tego nie wyjdzie bo paraliż komunikacyjny miasta będzie kompletny. Trzeba zacisnąć zęby i przetrzymać budowę A1, po tym ruch wróci na autostradę i wtedy zacząć rewitalizację dróg w Piotrkowie.

51


gość ~gość (Gość)02.09.2019 12:36

Ale sensacja. Nie pierwsze i nie ostatnie zawyżone obciążenie. Kolejne potwierdzenie, że Piotrków to coraz większy grajdołek. Jedynka w remoncie, 91/12 coraz częściej zakorkowana, 12/74 Piotrków - Sulejów stoi.

32


gość ~gość (Gość)02.09.2019 11:34

Rondo Sulejowskie się rozleciało prZez kiepskie materiały z których zostało wybudowane. Dlaczego dwa bliźniacze ronda na Śląskiej się trzymają a ten sam ruch po nich przebiega? WsZycy dobrze wiedzieli, ze ruch się zwiększy. Teraz na koszt firm budujących autostradę firma, która budowała rondo będzie chciała drugi raz wybudować! Czysty zysk.

113


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat