Za sprawą nowoczesnych, efektownych i interaktywnych eksponatów mogą sprawdzić na czym polega spacer z funkcją, co to jest szyfr Cezara, czy istnieje idealna asymetria oraz co wspólnego mają sznurkografy ze współczesnymi wyszukiwarkami internetowymi.
Wystawa „O matmo!”, została zaprojektowana i zrealizowana przez interdyscyplinarny zespół specjalistów z Centrum Nauki Kopernik. Tworzyli ją matematycy, fizycy, projektanci, inżynierowie, konstruktorzy, elektronicy i laboranci, stolarze i tokarze. Wszyscy pracowali nad tym, by pokazać, że matematyka to nie tylko liczby, ale także fascynująca przygoda, która potrafi zachwycać, zaciekawiać, bawić i wciągać.
Przyjeżdżamy do dzieci z mniejszych miejscowości, aby pokazać, że nauka może być fajna i nie jest to zakuwanie z książek, tylko jest to rzeczywistość, która nas otacza. Największe wrażenie chyba robi nasz eksponat, który pokazuje, że nasze twarze wcale nie są symetryczne. Urządzenie pokazuje nasze dwie lewe strony oraz dwie prawe. Dzieci są zszokowane, że twarz nie jest idealnie symetryczna i to u nich budzi duże emocje - mówi Magdalena Anusz, edukator z Centrum Nauki Kopernik.
Wizyta na wystawie „O matmo!” to samodzielne eksperymentowanie, które pozwala zrozumieć sens i logikę podstawowych działań matematycznych, poznać je i polubić. Wprawiając w ruch obrotowe figury, można zobaczyć, jak powstają bryły. Matematyczne łamigłówki są okazją do treningu wyobraźni przestrzennej, kojarzenia faktów i abstrakcyjnego myślenia.
Matematyka jest tutaj przedstawiona inaczej. Ta dziedzina to nie tylko dodawanie i odejmowanie, ale coś co, można tworzyć dalej. Uczniowie mają możliwość "dotknięcia" tej matematyki. Zawsze tłumaczę, że matematyki trzeba się nauczyć, bo korzystamy z niej wszyscy - mówi Jarosław Janczak, dyrektor Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Brzozie.