Pierwszy etap konkursowych zmagań odbył się już w lutym. Trzyosobowe zespoły, a było ich 15 z siedmiu szkół, wykonywały zadania przemieszczając się w terenie (CIT, Rynek, PTTK, MBP).
11 kwietnia (w dniu finału) zmagania konkursowe przebiegały w dwóch częściach. W części pierwszej zespoły prezentowały wcześniej wybrany przez siebie obiekt z podanej listy zabytków. Każdy występ był inny, oryginalny za sprawą pomysłowych rozwiązań scenograficznych. Jury oceniało nie tylko rzeczowość wypowiedzi, ale również swobodę posługiwania się barwnym językiem, umiejętność zaciekawienia odbiorców.
Po podsumowaniu wyników etapu I i części I etapu II jury zakwalifikowało 5 najlepszych zespołów do części drugiej (drużyny ze SP nr 2, 11, 12, 13, 16).
W finale zespoły rozpoznawały i prezentowały wylosowany obiekt oraz podawały trasę przejścia do niego. O zwycięstwie w konkursie decydowała suma punktów zdobytych w trzech etapach.
Najwyższy wynik uzyskała drużyna Mariusza Danielaka ze Szkoły Podstawowej nr 11 (Natalia Eksman, Dawid Czaszka, Dawid Radziszewski), miejsce drugie zajął zespół Marzeny Popielarczyk ze Szkoły Podstawowej nr 12 (Julia Cieślik, Zuzanna Chmielewska, Amelia Kołek), miejsce trzecie - drużyna Agnieszki Jurczeni ze Szkoły Podstawowej nr 16 (Agnieszka Legiędź, Ada Możdżeń, Patrycja Suska).
Zwycięzcy zostali nagrodzeni atrakcyjnymi nagrodami ufundowanymi przez Urząd Miasta (CIT), Biuro Rady Miasta i Muzeum.
Wszyscy zawodnicy otrzymali dyplomy oraz zestawy materiałów reklamowych przygotowanych przez Centrum Informacji Turystycznej, a o poczęstunek dla dzieci zadbało NSZZ Solidarność.