Do lekarza? Nie tak szybko

Tydzień Trybunalski Poniedziałek, 11 kwietnia 201138
“Bardzo proszę redakcję o zainteresowanie się funkcjonowaniem poradni pulmonologicznej w Piotrkowie. A właściwie brakiem funkcjonowania. Od listopada 2010 usiłuję się dostać do pulmonologa...”.
fot. J. Mizerafot. J. Mizera

To fragment listu, w którym mieszkanka Piotrkowa prosi o interwencję w tej sprawie.

- Chodzi o mojego ojca, który ma 80 lat. Był pacjentem piotrkowskiego szpitala, który opuścił na początku listopada zeszłego roku. Miał udar. Później okazało się, że ma wodę w płucach oraz nieokreślone zmiany i konieczna jest wizyta u specjalisty. Na karcie wypisowej ze szpitala było zaznaczone: dalsze leczenie w poradni pulmonologicznej. Ponieważ ojciec mój jest w podeszłym wieku – wszystko załatwiam ja - wyjaśnia pani Ewa*, autorka listu.

Na początku listopada kobieta udała się do poradni pulmonologicznej w Piotrkowie, w której okazało się, iż zapisów nie ma już do stycznia. Pani Ewa przyszła zatem do poradni w pierwszych dniach stycznia i została zapisała na 12 marca. - Pani w rejestracji kazała przynieść wszystkie dokumenty, wyniki, prześwietlenia, więc wszystko zabrałam. Gdy zjawiłam się w przychodni, pani oznajmiła mi, że lekarza nie ma przez cały marzec. Dowiedziałam się, że być może będzie w kwietniu. Zapisano mnie na któregoś kwietnia, ale w międzyczasie poinformowano, że mogę udać się do pulmonologa w Rzgowie albo na przykład w Tomaszowie. Wszędzie – tylko nie w Piotrkowie. Dodatkowo musiałam z własnych pieniędzy zapłacić za prześwietlenie, gdyż skierowanie mógł wystawić tylko specjalista, do którego nie mogłam się dostać. A nie było czasu na czekanie - mówi pani Ewa.

Dodaje, że skontaktowała się z przychodnią w Rzgowie, gdzie wyznaczono jej wizytę za dwa tygodnie. Kobieta wraz ze swoim ojcem wreszcie zostali obsłużeni przez służbę zdrowia – szkoda tylko, że nie w Piotrkowie. - Nie wiem, dlaczego w takim dużym mieście przyjmuje tylko jeden lekarz... Pani Ewa w tej sprawie wystosowała pisma także do rzecznika praw pacjenta i NFZ-u w Łodzi. Czeka na odpowiedzi. - Zrobiłam to, bo zaistniała sytuacja jest dla mnie po prostu niepojęta. Tam przychodzą sami starsi ludzie i tułają się po tej przychodni. Ostatecznie pokornie stamtąd wychodzą – dodaje.

Postanowiliśmy osobiście sprawdzić, jak funkcjonuje przychodnia pulmonologiczna w Piotrkowie. Rzeczywiście – do specjalisty trudno się dostać. Najbliższy termin to dopiero czerwiec, a rejestratorka wyjaśnia taki stan rzeczy faktem, że przyjmuje tylko jeden lekarz przez 10 dni w miesiącu. Ale oczywiście, jeśli pacjent ma ochotę na szybsze załatwienie sobie wizyty, może przecież udać się do Rzgowa – jak radzi kobieta w rejestracji. W związku z zaistniałą sytuacją poprosiliśmy o komentarz Marka Konieczkę, dyrektora Samodzielnego Szpitala Wojewódzkiego im. Mikołaja Kopernika w Piotrkowie. Dyrektor podjął decyzję, że osobiście wyjaśni sprawę z panią Ewą. Tak też było. Marek Konieczko wyjaśnił kobiecie, że doszło do nieporozumienia, gdyż jej ojciec, jako pacjent pierwszorazowy w danej przychodni, powinien zostać przyjęty w jak najszybszym terminie. - Pacjent w takiej sytuacji powinien być bezwzględnie przyjęty od razu - wyjaśnił Marek Konieczko, który za nieporozumienie przeprosił panią Ewę. Dodał także, że terminy są dla pacjentów “planowych”, czyli takich, którzy mają być przyjęci któryś raz z kolei. - Pierwszorazowy pacjent musi być przyjęty w najbliższym możliwym terminie, maksymalnie w ciągu dwóch tygodni, najczęściej jednego dnia. Jest to oczywiście błąd wynikający ze strony przychodni - mówi Marek Konieczko.

Pani Ewa twierdzi jednak, że nie została poinformowana o możliwości szybszego dostania się do pulmonologa. Dyrektor szpitala zapewnił, iż wyjaśni z rejestratorkami ten fakt, gdyż miały one obowiązek udzielić takiej informacji.
Dobrym rozwiązaniem byłoby pewnie zatrudnienie jeszcze jednego lekarza bądź zwiększenie liczby godzin pracy obecnego. - Gdybym tylko mógł zatrudnić dodatkowego lekarza pulmonologa, z przyjemnością bym to zrobił. Nie ma po prostu zgłoszeń takiego specjalisty. Jedyny pulmonolog zajmuje się także działalnością publiczną (Marian Błaszczyński jest przewodniczącym piotrkowskiej Rady Miasta – przyp. red.) i w tej sytuacji przepisy zmuszają mnie do zwalniania go do wykonywania tamtej działalności - wyjaśnia Marek Konieczko, dodając, że zastanowi się nad reorganizacją poradni, aby była ona bardziej dostępna.

Pani Ewa otrzymała od doktora Konieczki obietnicę, że jej ojciec zostanie przyjęty przez lekarza w jak najszybszym terminie. Rozmowa usatysfakcjonowała panią Ewę, a dyrektor Konieczko podkreśla, że jeżeli pacjenci mają jakieś problemy związane z funkcjonowaniem przychodni, powinni zgłaszać się do rzecznika praw pacjenta, który na pewno pomoże rozwiązać problem. - Rzecznik praw pacjenta funkcjonujący zarówno dla szpitala, jak i przychodni, pani magister Elżbieta Przewodek zdecydowanie ułatwia życie wszystkim pacjentom. Można się z nią skontaktować pod numerem telefonu 44-648-03-41 – zapewnia dyrektor szpitala.

*Imię kobiety zostało zmienione.

Magdalena Waga


Zainteresował temat?

1

0


Zobacz również

Komentarze (38)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

P51 ~P51 (Gość)12.04.2011 10:14

"adam740311" napisał(a):
Jeśli ktoś lubi dreszczyk emocji to proponuję zajrzeć do toalety na oddziale wewnętrznym w w/w szpitalu.Gdzie jest sanepid!!!?


No toż to potwarz pierwszej wody... :-)
Źle się dzieje w szpitalu,który ma ISO...???
Sanepid jest zatem utwierdzony tym ISO w pewności,że jest to szpital wzorcowy,zatem odstępuje "a priori" od jakichkolwiek kontroli...
Echhhh.... Okazuje się,że jacy ludzie nadający, takie też to ISO...

10


P51 ~P51 (Gość)12.04.2011 10:10

"atebba" napisał(a):
"P51" napisał(a):
I znowy "po łbie" zbierze Bogu ducha winna rejestratorka.
Do niektórych jednak bez kija nie podchodź.


A Ty jak byś się czuł / czuła? gdyby krzyczeli na Ciebie i pacjenci i dyrektor...?
Pełen komfort,prawda...
Zwłaszcza,jak trzeba wysłuchać gorzkich słów za winy innych....

10


sklave ~sklave (Gość)12.04.2011 09:13

"pacjentka" napisał(a):
Skoro Pan Błaszczyński woli pieniądze z UM, może powinien zawiesić pracę lekarza(ani lekarz,ani radny).Szpital do kasacji !!!!!!


Mądrze piszesz.
No ale widzisz szkopuł w tym, iż pan doctor prawdopodobnie obejmie we władanie noclegownie na Wroniej.

10


czyt nik ~czyt nik (Gość)11.04.2011 23:10

to kto miałby przyjąć tego pacjenta najlepiej tego samego dnia jak lekarza nie ma przez cały miesiąc...?

00


Skalpel ~Skalpel (Gość)11.04.2011 23:02

"Piotr-Wlostowic" napisał(a):
* stale poszerzać swą wiedzę lekarską i podawać do wiadomości świata lekarskiego wszystko to, co uda mi się wynaleźć i udoskonalić.


Zaraz umrę ze śmiechu..Kończyłem medycynę 30 lat temu. Jestem ordynatorem w szpitalu na Rakowskiej. Mam w du..e jakieś tam dokształconka!!!! I tak mi nikt nie podskoczy.. A niepokornych wymiatam,a na postawionych mam "haki"!!!

01


ania1 ~ania1 (Gość)11.04.2011 22:57

"primum-pecunia" napisał(a):
Kruk krukowi oka nie wykole szczególnie gdy żerują w jednym stadzie czyli miejskiej radzie i najlepiej obwiniać rejestratorki a na dodatek jeszcze opowiadać bajki o pacjentach pierwszorazowych.
Pani Ewa bez pro


Ta,,,, dość już tych wieloletnich dyrektorowań ludzi niekompetentnych, zajmujących się polityką , a nie służbą / nieźle opłacaną / do której zostali powołani. A szpital panie K. to nie prywatny folwark? Co kupiłeś go? Bo nic o tym nie wiem?

10


primum pecunia ~primum pecunia (Gość)11.04.2011 22:30

Kruk krukowi oka nie wykole szczególnie gdy żerują w jednym stadzie czyli miejskiej radzie i najlepiej obwiniać rejestratorki a na dodatek jeszcze opowiadać bajki o pacjentach pierwszorazowych.
Pani Ewa bez problemu dostałaby się prywatnie do pana doktora bo tam nie przychodnia tam czysta kasiora.

10


adam740311 ~adam740311 (Gość)11.04.2011 19:40

Jeśli ktoś lubi dreszczyk emocji to proponuję zajrzeć do toalety na oddziale wewnętrznym w w/w szpitalu.Gdzie jest sanepid!!!?

00


Piotr Włostowic ~Piotr Włostowic (Gość)11.04.2011 19:37

"pkp" napisał(a):
no i do tego pulmonolog zbawia Rzeczpospolitą Piotrkowską, i ma parę innych fuch, dla pacjentów czasu brak...


Niepełnosprawny, odpuśćcie już. Nawet z pamięcią musi że ma kłopoty. Zapomniał przecież, że lekarz przysięgał... leczyć.
Ku wiadomości ogólnej:
PRZYRZECZENIE LEKARSKIE (obowiązuje w RP)
Przyjmuję z szacunkiem i wdzięcznością dla moich Mistrzów nadany mi tytuł lekarza i w pełni świadomy związanych z nim obowiązków przyrzekam:
* obowiązki te sumiennie spełniać;
* służyć życiu i zdrowiu ludzkiemu;
* według najlepszej mej wiedzy przeciwdziałać cierpieniu i zapobiegać chorobom, a chorym nieść pomoc bez żadnych różnic, takich jak: rasa, religia, narodowość, poglądy polityczne, stan majątkowy i inne, mając na celu wyłącznie ich dobro i okazując im należny szacunek;
* nie nadużywać ich zaufania i dochować tajemnicy lekarskiej nawet po śmierci chorego;
* strzec godności stanu lekarskiego i niczym jej nie splamić, a do kolegów lekarzy odnosić się z należną im życzliwością, nie podważając zaufania do nich, jednak postępując bezstronnie i mając na względzie dobro chorych;
* stale poszerzać swą wiedzę lekarską i podawać do wiadomości świata lekarskiego wszystko to, co uda mi się wynaleźć i udoskonalić.
UWAGA - UWAGA - UWAGA - UWAGA - UWAGA - UWAGA
Można tu umieszczać komentarze.
Najlepszy komentarz Redakcja nagrodzi.
...........................
...........................
...........................
...........................

Komentarz był edytowany przez autora: 11.04.2011 19:38

00


pacjentka ~pacjentka (Gość)11.04.2011 19:25

Widać, jak bardzo nie radzi sobie pan dyrektor. Czas najwyższy zrezygnować z tej funkcji. Mam pytanie, komu podlega ta przychodnia? Skoro Pan Błaszczyński woli pieniądze z UM, może powinien zawiesić pracę lekarza(ani lekarz,ani radny).Szpital do kasacji !!!!!!

10


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat