Co naprawdę wydarzyło się w Gimnazjum w Sulejowie?

Środa, 04 listopada 2015205
Wszystko zaczęło się od tego, że Zuzia, korzystając ze smartfona koleżanki, zapomniała wylogować się ze swojego profilu na Facebooku. Koleżanki wykorzystały sytuację i zamieściły wpis o charakterze seksualnym. Wtedy rozpętało się piekło. Tak przynajmniej wynika z relacji ogólnopolskiej stacji telewizyjnej. Jak było naprawdę?

Więcej w najnowszym numerze „Tygodnia Trybunalskiego”, już w kioskach!
Co naprawdę wydarzyło się w Gimnazjum w Sulejowie?

Zainteresował temat?

9

3


Zobacz również

Komentarze (205)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

no dejta ~no dejta (Gość)09.11.2015 09:57

To ile w końcu obecny burmistrz przeznacza pieniędzy na propagandę w mediach ? Podliczył już może to ktoś ?

113


Zeb ~Zeb (Gość)08.11.2015 19:50

Jaki poziom komentarzy. Czy Sulejów to faktycznie miasteczko myślących inaczej. My w Piotrkowie mamy duzo większy poziom kultury i intelektu.

67


zuzula ~zuzula (Gość)04.11.2015 10:18

Zuza ma fajne koleżanki.

100


piast 11 ~piast 11 (Gość)08.11.2015 07:34

rozslawila sulejow na cala polske jaka to szkola niedobra policja iwogole wszyscy sie czepiaja a to ze mieszka z ksiedzem to maly szczegol

84


gość ~gość (Gość)08.11.2015 20:58

Dzisiaj wszyscy potrafią się tylko wyśmiewać i opluwać. Jedno mamy życie. Trzeba mieć trochę pokory i szacunku. Ja miałam zawsze pod górkę dopóki nie spotkałam w życiu kilku ludzi, którzy mi bardzo pomogli. Nauczyłam się żyć w poczuciu,że nigdy nikomu świadomie nie zrobię krzywdy. Dlatego uważam internet za jedną z przyczyn wzrostu agresji,. Poczucie bezkarności i względna anonimowość(bo jak wiem każdego można namierzyć) prowadzą do zachowań jakie nie są godne człowieka. Zwierzęta się bardziej szanują. Cała ta sytuacja z dzieckiem w tle tego dowodzi. A dorośli? Zamiast trzymać pewien poziom zachowują się gorzej niż te dzieciaki które jeszcze mogą mieć prawo wszystkiego nie rozumieć.

120


wdzięczny ~wdzięczny (Gość)08.11.2015 20:43

Ja też miałem cudowną klasę i nauczycieli. No może z małymi wyjątkami. Wszyscy okazali się cudowni ale gdy byliśmy w szkole to myśleliśmy, że gdy wymagają to się maszczą. Zycie pokazało, że było inaczej.

60


uczeń ~uczeń (Gość)08.11.2015 20:39

Szkoda mi tych biednych nauczycieli. Pracują za małe pieniądze. Mają przysłane do szkoły niewychowane dzieci. Rodzice są roszczeniowi. Dyrektor musi dać pracę a co za tym idzie nie może wywalić ze szkoły zbyt wielu bo rozwiązana będzie klasa. wszystko się zamyka. System jest do niczego. Poziom nauczania spada i mamy takie skutki. Pozdrawiam wszystkich dobrych i solidnych pedagogów. Takich w życiu spotkałem i jestem wdzięczny. Szanuję do dnia dzisiejszego ich ciężką pracę.

74


wszystko jedno ~wszystko jedno (Gość)08.11.2015 20:34

Formy przemocy szkolnej to:
• Bezpośrednia przemoc fizyczna - bicie, kopanie, plucie popychanie, szarpanie, wymuszanie pieniędzy, zabieranie przedmiotów, niszczenie własności, przezywanie, wyśmiewanie
• Bezpośrednia przemoc słowna i niewerbalna - dokuczanie, przezywanie, wyśmiewanie, wyszydzanie, obrażanie, ośmieszanie, grożenie, rozpowszechnianie plotek i oszczerstw (również poprzez sms-y i internet), pokazywanie nieprzyzwoitych gestów
• Pośrednie formy przemocy - namawianie innych do ataków fizycznych lub słownych, naznaczanie, wykluczanie i izolowanie z grupy
Czynniki ryzyka wystąpienia przemocy w szkole:
Można wymienić następujące grupy czynników ryzyka eskalacji przemocy w szkole:
1. Niewłaściwy system norm m.in.:
• sprzeczność koncepcji wychowania i postępowania
• normy preferujące użycie siły
• nieprzestrzeganie norm przez osoby znaczące
2. Brak reakcji na zachowania agresywne m.in.:
• brak reakcji na drobne wykroczenia typu wagary, spóźnienia, graffiti
• brak reakcji ze strony nauczycieli na zachowania agresywne uczniów, bagatelizowanie ich
• konflikty długo pozostają nierozwiązane, brak skutecznej mediacji
• bierność świadków
3. Czynniki związane z organizacją nauczania m. in.:
• nuda, brak zagospodarowania czasu
• ograniczenie przestrzeni, zagęszczenie, hałas
• brak możliwości relaksu i odprężenia (dla uczniów i nauczycieli)
• mała ilość zajęć pozalekcyjnych zajęć pozalekcyjnych.
4. Czynniki związane z relacjami uczeń - nauczyciel - rodzic m. in.:
• brak autentycznego kontaktu i dialogu miedzy uczniami, nauczycielami i rodzicami
• wysoki poziom frustracji wśród nauczycieli

21


wszystko jedno ~wszystko jedno (Gość)08.11.2015 20:29

Złość to emocja (uczucie). Jest związana z mobilizacją energii i pojawia się zazwyczaj w sytuacjach, w których napotykamy na przeszkodę (szeroko rozumianą) w osiągnięciu ważnego dla nas celu. Przeżywają ją wszyscy i nie mamy wpływu na jej pojawienie się. Dlatego złoszczenie się nie jest samo w sobie ani złe, ani dobre. Możemy mieć natomiast wpływ na to, co robimy, gdy czujemy złość.
Agresję definiuje się najczęściej jako świadome, zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś szeroko rozumianej szkody - fizycznej, psychicznej lub materialnej. Jej charakterystyczną cechą jest używanie przez kogoś siły fizycznej lub psychicznej wobec osoby o zbliżonych możliwościach, mającej zdolność skutecznej obrony. Agresja jest często, lecz nie zawsze, sposobem wyrażania złości. W szczególnych warunkach agresja może przeradzać się w przemoc.
Przemoc to wykorzystanie swojej przewagi nad drugim człowiekiem ( fizycznej, emocjonalnej, społecznej, duchowej). Mamy z nią do czynienia wówczas, gdy osoba słabsza (ofiara) poddana jest przez dłuższy czas negatywnym działaniom osoby lub grupy osób silniejszych (sprawcy przemocy).
Skutki przemocy
Prześladowanie i dokuczanie może dotyczyć każdego, niezależnie od jego wyglądu, umiejętności, zdolności czy sprawności fizycznej. Niektóre osoby mogą wyglądać lub zachowywać się tak, że inni częściej im dokuczają, jednak to nie one są za to odpowiedzialne.
Konsekwencje przemocy ponoszą wszyscy uczestnicy takich sytuacji. Ofiary przeżywają trudne emocje - poczucie poniżenia i upokorzenia, wstyd, lęk, rozpacz i smutek. Długofalowe skutki dla ofiar to obniżona samoocena i problemy społeczne - trudności w nawiązywaniu kontaktów, skłonność do izolacji.
Ofiary przemocy szkolnej bardzo rzadko mówią dorosłym o swoich problemach. Często mają doświadczenia bagatelizowania ich problemów przez dorosłych ("przezywają cię - nie zwracaj na to uwagi", "nie skarż"). Obawiają się też pogorszenia sytuacji, zemsty ze strony prześladowców. Ponadto przeszkadza im wstyd i poczucie winy - "kozioł ofiarny" jest przekonany, że wina tkwi w nim samym. Długotrwałe podleganie presji agresorów może prowadzić do zaburzeń somatycznych, często bardzo poważnych.
Dla sprawców przemocy konsekwencją jest utrwalanie się sposobu agresywnych zachowań, obniżanie się poczucia odpowiedzialności za własne działania, skłonność do zachowań aspołecznych, łatwe wchodzenie w konflikty z prawem.
Świadkowie przemocy, którzy nie potrafili się jej skutecznie przeciwstawić, często latami przechowują poczucie winy, niezadowolenie i pretensje do siebie, uczą się też bierności, bezradności i nie reagowania w trudnych sytuacjach.

21


jak zwykle ~jak zwykle (Gość)08.11.2015 20:21

Jak zwykle bagno sulejowskie. Co za ludzie tam mieszkają. Jaki poziom. Codziennie widzę tam bandę pijaków i nierobów. W sklepie od ludzi czuć swojskie perfumy....Dramat. Warto zająć się problemami swoich dzieci które palą papierosy po kątach i piją piwo lub jeszcze coś gorszego. To są realne problemy. Kilku cwaniaczków i malkontentów pisze komentarze jakby na zamówienie. Gdzie my żyjemy. Zaścianek to mało.

52


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat