Będzie nowy kościół w Piotrkowie

Tydzień Trybunalski Piątek, 27 maja 2011133
W Piotrkowie powstanie kolejna parafia, tym razem pod wezwaniem błogosławionego Jana Pawła II. Kościół miałby zostać wybudowany przy ulicy Modrzewskiego.
fot. J. Kaczmarekfot. J. Kaczmarek

- Wiem, że są takie przymiarki, pewnie dobrze by było, aby nowa parafia mogła powstać ze względu na wyniesienie na ołtarze błogosławionego Jana Pawła II. To byłby patron tej nowej parafii - powiedział w rozmowie ze Strefą FM ks. Andrzej Chycki, proboszcz parafii św. Jakuba, dziekan dekanatu piotrkowskiego.

W wyniku powstania nowej parafii wiernych straciłyby dwie inne: Najświętszego Serca Jezusowego i Miłosierdzia Bożego przy ul. Łódzkiej. - Jest duża migracja ze starej części miasta. Wszystko idzie w stronę Focusa i tych terenów. Skoro wszystko idzie w tamtą stronę, to i Kościół nie może pozostawać w tyle. Trzeba mieć pewną wizję duszpasterską. To właśnie tam będzie ta eksplozja i będzie potrzeba tej parafii jako oddzielnej jednostki administracyjnej – podkreślał ks. Chycki. - Oficjalnie nic nie wiem na temat lokalizacji, ale jeśli kardynał Karol Wojtyła był tym, który przyjmował obraz w 1974 roku w miejscu, gdzie teraz są schody do kościoła NSJ, to dobrze by było, aby w bliskości tej parafii powstał kościół dedykowany jemu jako patronowi. Ksiądz arcybiskup nosi w sercu tę parafię i jego marzeniem jest, aby ona zaistniała w Piotrkowie. Zresztą moim osobiście też, bo wtedy w czasie rozpoczęcia pierwszej peregrynacji byłem klerykiem na II roku. Byłem w asyście pontyfikalnej i trzymałem pastorał ks. kardynała Karola Wojtyły, który potem został papieżem. To jest dla mnie niebywałe przeżycie wówczas i dzisiaj i to jest jakiś znak czasu, że był w tym miejscu, w tamtym czasie, potem został papieżem, a teraz jest po tamtej stronie w domu Ojca i jest naszym pośrednikiem jako błogosławiony – dodał dziekan dekanatu piotrkowskiego.

Władze kościelne mają nadzieję, że miasto zabezpieczy działkę dla potrzeb nowego obiektu sakralnego. - Czasami jest tak, że jeśli miasto dysponuje jakimiś działkami, to w swojej perspektywie zabezpiecza jakieś usługi dla ludności typu szkoły, przedszkola, kościół. I to również jest wskazanie, że miasto powinno zabezpieczyć jakiś teren. Jeśli się rozbudowuje w jakimś kierunku intensywnie, to też trzeba w planie zagospodarowania przestrzennego przewidzieć możliwość pobudowania dla lokalnej społeczności jakiegoś ośrodka duszpasterskiego czy docelowo parafii - mówił ks. Chycki.

Nowa parafia będzie erygowana prawdopodobnie 7 lipca, czyli w 37. rocznicę wizyty kardynała Karola Wojtyły w Piotrkowie na rozpoczęciu peregrynacji obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej. Kościół pod wezwaniem błogosławionego Jana Pawła II byłby pierwszym w archidiecezji łódzkiej.

(jakra, aw)

POLECAMY

ankieta Ankieta

Czy w Piotrkowie potrzebny jest nowy kościół?


Zainteresował temat?

1

1


Komentarze (133)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Zuzia ~Zuzia (Gość)27.05.2011 11:04

"Tartu" napisał(a):
Mam pytanie dlaczego nie PRZEDSZKOLE???? Dlaczego nie mowy plac zabaw z parkiem ???
Nie jestem preciwnikiem kościołów ale są ważne rzecy i ważniejsze !!!


Popieram przedmówcę. Nasze piotrkowskie kościoły i tak "świecą" pustką a szanowny biskup Ziółek musi jeszcze namieszać. Ciekawe kto będzie utrzymywał tyle kościołów? I kto to wybuduje? Znów będą żebrać na budowę, tylko że ludzie z tych okrojonych parafii już budowali kościoły, chodzili do nich i myślę, że nie potrzebują kolejnej zmiany.
Nie jestem przeciwniczką kościoła, ale myślę, że w naszym mieście jest ich wystarczająco dużo. Bardziej przydałyby się zakłady pracy, place zabaw, itp.[i]

00


gift ~gift (Gość)27.05.2011 10:56

Przecież taki obiekt sakralny to "prawie" jak galeryja. Jak idziesz coś załatwić to słyszysz - "To kosztuje ....." z tym że paragonu ani faktury nie dostaniesz. A powinno być co łaska.

00


Doker ~Doker (Gość)27.05.2011 10:52

Na wstępie zaznaczę, że jestem wierzący, co nie jest równoznaczne z łykaniem bezmyślnie wszystkiego, co dzieje się wokół Kościoła Rzymskokatolickiego.
.
- Kolejna parafia absolutnie nie jest nam potrzebna. Potrzebna jest samym księżom, którzy w tym miejscu upatrują zwyczajnie atrakcyjnej placówki do działalności. Powstało nowe osiedle (raczej zamieszkiwane przez osoby sytuowane pewnie powyżej średniej krajowej), stąd taka decyzja. Brutalnie prosta w założeniach.
.
- Sprawa wydzielenia kolejnej parafii z parafii NSJ i Miłosierdzia Bożego to zwyczajna bezmyślność. Kościół NSJ, budowany w szczególnych czasach (tylko na taki budowniczy dostali pozwolenie, stąd taki duży) już od pewnego czasu - delikatnie mówiąc - nie jest wypełniony po brzegi. Całe to gadanie, że skoro Karol Wojtyła był przy kościele NSJ, to teraz jest argument dla powstania nowej parafii, jest mydleniem oczu, zwykła mowa-trawa. Ks. dziekan niech się zastanowi co zrobić, by istniejące już kościoły się nie wyludniały ale zaludniały. Nie chodzi tylko o te w nowszej części miasta - popatrzmy, jaka frekwencja w kościołach św. Jacka czy Jezuitów. To jest dopiero wyzwanie a nie jakaś tam budowa! Budować każdy potrafi, jeśli uruchomi się kranik z monetą od owiec.
.
- Władze kościelne mają nadzieję, że miasto zabezpieczy działkę dla potrzeb nowego obiektu sakralnego. - ależ oczywiście, że zabezpieczy. Tylko to pokazuje, jak wielka to patologia w naszym mieście i kraju.
.
- Pomija się tutaj ważny głos - vox populi. Czy mieszkańcy tych terenów, w szczególności nowego osiedla (tak, tak - mieszkający tam a nie aktyw Radia Maryja i przybudówek) są za tą inwestycją? Znamy głos księży, którzy zapewniają, że jest to niezbędne. A mieszkańcy, czyli potencjalne owce? Zapewne będą zachwycone codziennymi wczesnymi pobudkami za pomocą dzwonów na poranną mszę a kto wie - może kapłan zainstaluje mechanizm, odgrywający maryjne pieśni o każdej pełnej godzinie? Ksiądz arcybiskup nosi w sercu tę parafię i jego marzeniem jest, aby ona zaistniała w Piotrkowie - bez komentarza.

00


jurek ~jurek (Gość)27.05.2011 10:48

No tak... Na nową bibliotekę środków nie ma, a tu kolejny kościół. I tak już kościoły stoją gęsto, jeden przy drugim. Natomiast aby załatwić ważną sprawę, trzeba przedostawać się aż na ul. Wronią(czasem nawet nie wiadomo czym):/ Może by tak raczej ułatwić i przybliżyć mieszkańcom dostęp do naprawdę ważnych i użytecznych miejsc, a nie mnożyć świątynie... Tu nie ma żadnej logiki, nie ma żadnego praktycznego podejścia. Co ważniejsze? Kultura, użyteczność, praktycyzm czy śpiewanie w kościele?

00


władel ~władel (Gość)27.05.2011 10:37

"szczepan" napisał(a):
No to może otworzyć kościół w fokusie


Masz rację.To dobry pomysł. W niektórych galeriach handlowych są miejsca dla wyciszenia i modlitwy. Nasz Kościół także się otwiera na nowe czasy i zmieniający się świat.
Ciekawe jak Piotrkowianie przyjmną bryłę nowej świątyni i jak się wpisze ten gmach w istniejącą zabudowe osiedla.
Zapwene liczyć można na Dobrodziei przy tworzeniu tego dzieła.
p.Prezydentowi - szacunek i uznanie
http://img218.imageshack.us/img218/1156/92611233.jpg

00


bodek ~bodek (Gość)27.05.2011 10:14

No drodzy mieszkańcy tego pięknego i katolickiego grodu. A za czyje pieniążki powstanie ten kościół?? Za wasze! Czy tego chcecie czy nie

00


szczepan ~szczepan (Gość)27.05.2011 10:06

Cytuję:
Jest duża migracja ze starej części miasta. Wszystko idzie w stronę Focusa i tych terenów. Skoro wszystko idzie w tamtą stronę, to i Kościół nie może pozostawać w tyle.

No to może otworzyć kościół w fokusie, będzie jeszcze więcej owieczek do golenia.

00


władel ~władel (Gość)27.05.2011 10:02

Więcej wyrozumienia i tolerancji. Polska to kraj Katolicki.
Ksiądz Dziekan ma rację i miejmy nadzieję, że miasto udzieli temu dziełu należnego mu wsparcia jeszcze w tej kadencji samorządowej, oczywiście poza samym przydzieleniem Kościołowi terenu.
http://tiny.pl/hf96w

00


jajaja ~jajaja (Gość)27.05.2011 09:59

A może przy parafii powstanie przedszkole, czy szkoła jak u SERCA. A przede wszystkim przecież nie za wasze!! Dlaczego najbardziej bulwersują się ci, co nie dają na tacę? Mam 30 lat, wiem, że to niemodne poglądy ale chodzę do kościoła, daję na tacę, cieszę się, że za moje pieniądze zostanie wybudowana nowa świątynia!! Dziś w modzie jest chuligaństwo a autorytetem recydywa. W głowie piach, w uszach szyszki. Wszyscy najmądrzejsi! Najlepsze jest to, że uważają, że są uciśnioną mniejszością:) Trochę pokory.
Myślcie sami! Zawsze pod prąd...

00


EPI ~EPI (Gość)27.05.2011 09:57

Szanowni mieszkańcy miasta,niestety nie będę odwiedzał tej budowli,mi wystarczy fokus,pozdrawaim

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat