Będzie nowy kościół w Piotrkowie

Tydzień Trybunalski Piątek, 27 maja 2011133
W Piotrkowie powstanie kolejna parafia, tym razem pod wezwaniem błogosławionego Jana Pawła II. Kościół miałby zostać wybudowany przy ulicy Modrzewskiego.
fot. J. Kaczmarekfot. J. Kaczmarek

- Wiem, że są takie przymiarki, pewnie dobrze by było, aby nowa parafia mogła powstać ze względu na wyniesienie na ołtarze błogosławionego Jana Pawła II. To byłby patron tej nowej parafii - powiedział w rozmowie ze Strefą FM ks. Andrzej Chycki, proboszcz parafii św. Jakuba, dziekan dekanatu piotrkowskiego.

W wyniku powstania nowej parafii wiernych straciłyby dwie inne: Najświętszego Serca Jezusowego i Miłosierdzia Bożego przy ul. Łódzkiej. - Jest duża migracja ze starej części miasta. Wszystko idzie w stronę Focusa i tych terenów. Skoro wszystko idzie w tamtą stronę, to i Kościół nie może pozostawać w tyle. Trzeba mieć pewną wizję duszpasterską. To właśnie tam będzie ta eksplozja i będzie potrzeba tej parafii jako oddzielnej jednostki administracyjnej – podkreślał ks. Chycki. - Oficjalnie nic nie wiem na temat lokalizacji, ale jeśli kardynał Karol Wojtyła był tym, który przyjmował obraz w 1974 roku w miejscu, gdzie teraz są schody do kościoła NSJ, to dobrze by było, aby w bliskości tej parafii powstał kościół dedykowany jemu jako patronowi. Ksiądz arcybiskup nosi w sercu tę parafię i jego marzeniem jest, aby ona zaistniała w Piotrkowie. Zresztą moim osobiście też, bo wtedy w czasie rozpoczęcia pierwszej peregrynacji byłem klerykiem na II roku. Byłem w asyście pontyfikalnej i trzymałem pastorał ks. kardynała Karola Wojtyły, który potem został papieżem. To jest dla mnie niebywałe przeżycie wówczas i dzisiaj i to jest jakiś znak czasu, że był w tym miejscu, w tamtym czasie, potem został papieżem, a teraz jest po tamtej stronie w domu Ojca i jest naszym pośrednikiem jako błogosławiony – dodał dziekan dekanatu piotrkowskiego.

Władze kościelne mają nadzieję, że miasto zabezpieczy działkę dla potrzeb nowego obiektu sakralnego. - Czasami jest tak, że jeśli miasto dysponuje jakimiś działkami, to w swojej perspektywie zabezpiecza jakieś usługi dla ludności typu szkoły, przedszkola, kościół. I to również jest wskazanie, że miasto powinno zabezpieczyć jakiś teren. Jeśli się rozbudowuje w jakimś kierunku intensywnie, to też trzeba w planie zagospodarowania przestrzennego przewidzieć możliwość pobudowania dla lokalnej społeczności jakiegoś ośrodka duszpasterskiego czy docelowo parafii - mówił ks. Chycki.

Nowa parafia będzie erygowana prawdopodobnie 7 lipca, czyli w 37. rocznicę wizyty kardynała Karola Wojtyły w Piotrkowie na rozpoczęciu peregrynacji obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej. Kościół pod wezwaniem błogosławionego Jana Pawła II byłby pierwszym w archidiecezji łódzkiej.

(jakra, aw)

POLECAMY

ankieta Ankieta

Czy w Piotrkowie potrzebny jest nowy kościół?


Zainteresował temat?

1

1


Komentarze (133)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

fefku ~fefku (Gość)08.06.2011 11:46

[cytat="stefan"]myślę że bardziej jest potrzebne wybudowanie nowej szkoły , przedszkola , czy basenu niż dodatkowego kościoła. [/cytatbaseny mamy dwa, szkół też jest trochę, stacji benzynowych i marketów od zatrzęsienia, kościołów masa cała, a terenów zielony w tej części miasta nie ma wcale, nie ma porządnych placów zabaw dla dzieci, tylko mury, mury, mury, blokowiska. Tragedia!

00


Marek Marekranga08.06.2011 10:08

przeczytałem komentarze wszystkie i całkowicie się zgadzam,ze potrzebniejsze są inne rzeczy niż kościół na pewno i na pewno wie o tym również P. Prezydent Krzysztof Ch. ale no właśnie ale...cóż na świecie jest tak ,że zawsze jest coś za coś a w świecie zaściankowej polityki jest zawsze i na pewno.Przecież P. Prezydent na Ch. musi pospłacać długi , które zaciągnął w czasie kampanii wyborczej i pomalutku je spłaca - bo jakby to wyglądało aby wszyscy zaraz po wyborach dostali obiecane apanaże.A tak proszę doradca do spraw sportu,doradca do czegoś , doradczyni do czegoś , i dalej i dalej.NO i wreszcie przyszedł czas na najpotężniejszego promotora i protektora - Kościół , który jak wiemy bierze wszystko a zachłanność jego nie ma końca !i tu w tej chwili nie ma znaczenia ,ze coś jest bardziej potrzebne obiecane i koniec - trzeba "cielca nauczyć chodzić po schodach " i koniec a jak jeden user nie mógł pojąć skąd kościół ma już warunki zabudowy a "dyskusja" o terenie "dopiero w trakcie"-to możne mu naswietiłem szczyptę jak działa polityka na szczeblu gminnym w wykonaniu " profesjonalistów " - jeszcze wiele spraw Was zaskoczy - pozdrawiam

00


stefan ~stefan (Gość)07.06.2011 21:56

myślę że bardziej jest potrzebne wybudowanie nowej szkoły , przedszkola , czy basenu niż dodatkowego kościoła.

00


jajaja ~jajaja (Gość)07.06.2011 21:32

"Mimi" napisał(a):
Popieram. Jest tyle chorych dzieci, które czekają na naszą pomoc gdyż ich rodziców nie stać na leczenie. Za pieniądze na budowę kościoła można by pomóc wielu takim dzieciaczkom. Wystarczy chcieć...

Dziecinada! Proponuję uświadamiać np. palaczy że puszczają pieniądze z dymem, albo alkoholików że piją. Ile dzieciaczków za ICH pieniądze można uratować! A ja daję na tacę i biednym. I nikt mi nie zabroni. Zauważ, że ci co nie dają mają zawsze pretensje do tych co dają na tacę, a nie na odwrót. Trochę tolerancji.

00


Krzysiek Plackowski Krzysiek Plackowskiranga07.06.2011 17:20

"97300" napisał(a):
Ciebie też.


Otóż kolego, ja nie narzekam na swoją pracę, nie oskarżam nikogo o nic.
I proszę już ze mną nie wchodzić w polemikę, bo to do niczego nie prowadzi.

"maddox" napisał(a):
Niniejszym chciałbym przeprosić moderację za niesłuszne oskarżenia :)


Przeprosiny przyjęte ;)

00


97-300 97-300ranga07.06.2011 17:08

"kris" napisał(a):
Nikt Ciebie tutaj na siłę nie trzyma - masz prawo wyboru.

Ciebie też.

00


maddox ~maddox (Gość)07.06.2011 16:07

"maddox" napisał(a):
Zastanawia mnie czemu wycięto prawie wszystkie wczorajsze posty, a w szczególności mój. Był na temat i nikogo nie obrażał! Może mi to ktoś wytłumaczyć, bo nie mogę tego zrozumieć?


Niniejszym chciałbym przeprosić moderację za niesłuszne oskarżenia :) Dwa podobne wątki, o podobnej ilości postów sprawiają że się pogubiłem. Oczywiście moja wypowiedź jest w drugim wątku ;)

00


Mimi ~Mimi (Gość)07.06.2011 13:58

"60-latek" napisał(a):
. Za 30 lat zrozumiesz, że za Twoje pieniądze uszczęśliwił byś nie jedno chore dziecko. Mylisz tylko o sobie.


Popieram. Jest tyle chorych dzieci, które czekają na naszą pomoc gdyż ich rodziców nie stać na leczenie. Za pieniądze na budowę kościoła można by pomóc wielu takim dzieciaczkom. Wystarczy chcieć...

00


waga ~waga (Gość)07.06.2011 13:37

"kris" napisał(a):
czy też są niezgodne z tematyką zostają usunięte lub edytowane.
Wolność słowa jest ograniczona prawem, nie tylko prawem państwowym (pisanym) ale i prawem naturalnym (moralnym, boskim [ponoć żyjemy w państwie katolickim]).
Jeśli nie podobają się zasady panujące na tym portalu nie musisz z niego korzystać a tym bardziej udzielać się na nim.
Najlepiej jak być skasował konto i dał nam wszystkim odetchnąć.
Nikt Ciebie tutaj na siłę nie trzyma - masz prawo wyboru.


Nie ma co z nim dyskutować. Ten typ tak ma.

00


60 latek ~60 latek (Gość)07.06.2011 12:20

"jajaja" napisał(a):
Mam 30 lat, wiem, że to niemodne poglądy ale chodzę do kościoła, daję na tacę, cieszę się, że za moje pieniądze zostanie wybudowana nowa świątynia!

. Za 30 lat zrozumiesz, że za Twoje pieniądze uszczęśliwił byś nie jedno chore dziecko. Mylisz tylko o sobie.

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat