Kiedy dostałem do ręki wykresy przedstawiające obłożenie naszych linii nie bardzo chciało mi się wierzyć. Rok do roku liczba pasażerów wzrosła prawie dwukrotnie i przekroczyła już milion 600 tysięcy – mówi Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego.
Kolejne linie w Łódzkiem są włączane do rozkładów jazdy dzięki rządowemu wsparciu z funduszu rozwoju przewozów autobusowych.
Samorząd województwa łódzkiego od 2019 roku, czyli od kiedy funkcjonuje program mający na celu likwidację białych plam komunikacyjnych w kraju, jest liderem uruchamiania nowych tras – dodaje Tobiasz Bocheński, wojewoda łódzki. – Wtedy rząd dołożył do zamawianych w województwie łódzkim połączeń ponad 12 mln zł, teraz jest to już kwota blisko 50 mln zł. Z tego 29 mln zł trafia dla samorządu województwa.
Trasa Żytno – Piotrków ma długość 94 km. Po drodze busy zatrzymają się na 55 przystankach, jadąc z Piotrkowa Trybunalskiego przez gminy: Sulejów, Rozprzę, Łęki Szlacheckie, Masłowice, Przedbórz, Wielgomłyny, Kobiele Wielkie, Żytno. W rozkładzie jazdy zaplanowano 10 kursów dziennie.