Nienormatywny dźwig zatrzymany przez ITD na Wojska Polskiego

ITD Poniedziałek, 05 sierpnia 202431
Inspektorzy piotrkowskiego oddziału WITD w Łodzi zauważyli pięcioosiowy dźwig samojezdny poruszający się ul. Wojska Polskiego w Piotrkowie Trybunalskim, pojazd miał dotrzeć na budowę znajdującą się przy drodze gminnej na terenie miasta. Dźwig został skierowany na punkt kontrolny przy Rondzie Sulejowskim w celu zważenia, pojazd znacząco przekroczył dopuszczalne normy nacisków na osi.
Fot.: WITD Fot.: WITD

Podczas badania wagi pojazdu okazało się, że rzeczywista masa całkowita tego pojazdu przekraczała normy o 24 350 kg.

Jako że pojazdy tego typu poruszają się często po drogach z przekroczeniem dopuszczalnych parametrów - pojazd skierowano na punkt kontrolny wyposażony w wagę do ważenia pojazdów. Po wykonaniu pomiarów okazało się, że parametry zatrzymanego pojazdu znacząco odbiegają od dopuszczalnych określonych w obowiązujących przepisach. Rzeczywista masa całkowita tego pojazdu wynosiła 56 350 kg wobec dopuszczalnych 32 000 kg, co w konsekwencji oznaczało również znaczące przekroczenie nacisków poszczególnych osi. Jak się okazało wykonujący przewóz przedsiębiorca, nie posiadał wymaganego w takich przypadkach zezwolenia kategorii V na przejazd pojazdu nienormatywnego. Wszystko to spowodowało, że przejazd wstrzymano i skierowano dźwig na wyznaczony parking do czasu uzyskania odpowiedniego zezwolenia, a wobec przedsiębiorcy wykonującego przejazd wszczęto postępowanie zmierzające do nałożenia kary pieniężnej - Informuje Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Łodzi.

Na gruncie ww. przypadku należy zauważyć, że wydanie zezwolenia kategorii V dla pojazdów nienormatywnych, których parametry wagowe przekraczają między innymi naciski osi, wiąże się z wyznaczeniem ściśle określonej trasy przejazdu dla takich pojazdów.

 

Samo zezwolenie kategorii V może być wydane, pod warunkiem, że uzyskano na przejazd zgodę zarządcy drogi, właściwego dla trasy przejazdu, a jednocześnie istnieją możliwości wyznaczenia takiej trasy przejazdu, która zapewni bezpieczeństwo oraz efektywność ruchu drogowego w taki sposób, aby przejazd danego pojazdu nienormatywnego nie stwarzał zagrożenia dla infrastruktury drogowej, oraz obiektów budowlanych położonych w pobliżu trasy przejazdu.


Zainteresował temat?

3

1


Zobacz również

Komentarze (31)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

fdsf ~fdsf (Gość)06.08.2024 08:04

Gdyby mnie zatrzymali trzasnąłbym drzwiami, przekręcił kluczyk i taxi do domu. I niech się ITD martwi. Dodam, że tych tych pojazdów nie wolno holować. Już na pewno jeździłbym z nimi na "wagę" czy na jakiś tam parking. Idiotyczna służba mundurowa i idiotyczne przepisy. A ludziki patrzą, oburzają się y i się cieszą.
Budowa czekała na dźwig, który miał pomóc w zbudowaniu żurawia wieżowego. Teraz inwestor ma czas wolny i musi płacić firmom za to, że czekają z budową.

15


Ja Abbccc Ja Abbcccranga06.08.2024 21:31

Jakie dopuszczalne 32 t ? Ten pojazd ma (wg zapisu w CEP) masę własną 59850 kg, całkowitą 60 t i naciski na osie po 12 t. Zwykły dwuosiowy samochód ciężarowy ma dopuszczalny nacisk osi napędowej na poziomie 11,5 t.
Inwestor pewnie zamówił "tańszy" dźwig bez opłaty za przejazd z Warszawy (~150km) zamiast pewnie nieco droższego z Niechcic (~20km).

50


wyścigi ~wyścigi (Gość)05.08.2024 09:09

A może by ktoś zajął się nocnymi wyścigami na Wojska Polskiego od Kostromskiej w kierunku Twardosławic? O 2 - 3 w nocy driftują, buczą, palą gumy czy jak to zwał....

122


?? ~?? (Gość)05.08.2024 19:20

To po co takie cinżkie robione są te dźwigi??

12


Fff ~Fff (Gość)05.08.2024 22:51

Jeżeli posiadał odpowiednie zezwolenie zwiększające dopuszczalny nacisk osi z 9 do 12t od ministra transportu, a osi miał 5 to masa w normie(dźwig bez tego zezwolenia nie ma racji bytu na drodze) a zezwolenia na przejazd daną drogą to już inna bajka

20


dekkers ~dekkers (Gość)05.08.2024 22:36

A mnie zastanawia, skoro pojazd miał docelowe miejsce w mieście to po co go ciągnęli na drugi koniec miasta, żeby go zważyć - w ten sposób drogi się nie zniszczyły?

52


Rolnik57 ~Rolnik57 (Gość)05.08.2024 09:02

Tzn.. jak ma się takie pozwolenie, to ono zmniejsza nacisk czy o co chodzi ?

192


Dss ~Dss (Gość)05.08.2024 20:27

A nikt nie wspomniał o opłacie za zezwolenie bo o to w tym wszystkim chodzi

30


expresmichalski@vp.p ~expresmichalski@vp.p (Gość)05.08.2024 18:10

Czepiają się o byle co kiedyś ich nie było i było dobrze teraz szukają pieniędzy wszędzie gdzie się da tłuki jedne

13


rajdowcy ~rajdowcy (Gość)05.08.2024 14:12

A może tymi wyścigami po ulicach redakcja się zajmie. Zrobią wywiady z tymi kierowcami i policja będzie mieć prostą sprawę :)

30


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat