Aktualnie opracowywany jest program funkcjonalno-użytkowy (PFU), który posłuży do przygotowania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. - Mówiąc w skrócie do przygotowania zakresu prac, jakie w ramach inwestycji zostaną wykonane - tłumaczą pracownicy Biura Inwestycji i Remontów i informują, że PFU ma być gotowe w kwietniu, a przetarg ogłoszony w maju.
Inwestycja praktycznie w całości będzie realizowana w formule "projektuj i buduj".
Forma "projektuj" nie będzie dotyczyła odcinka od ulicy Wroniej do granic miasta, ponieważ tę część mamy już gotową - informował kilka dni temu w mediach lokalnych prezydent Krzysztof Chojniak.
Pozostały odcinek ulicy Roosevelta, który będzie remontowany, musi zostać w pierwszej kolejności zaprojektowany. Zanim zostanie wbita przysłowiowa "pierwsza łopata" wspomniany projekt musi zostać zatwierdzony przez urzędników i inwestycja musi otrzymać wszelkie zgody na jej wykonanie.
Co ważne, na skrzyżowaniu Roosevelta z ul. Żelazną planowane jest również wybudowanie ronda i łącznika do ul. Glinianej.
Przejazd kolejowy nie będzie objęty projektem. Ponadto planuje się budowę nowych kilkunastu miejsc parkingowych wzdłuż ul. Roosevelta między ul. Czarną a ul. Towarową.
Miasto pozyskało blisko 27 mln zł dofinansowania na modernizację ulicy Roosevelta, na odcinku od skrzyżowania z ul. Żeromskiego do granic miasta, z Programu Rządowego „Polski Ład”.