Dokładna nazwa projektu, który realizować ma wspólnie Starostwo i Urząd Miasta to „Rozbudowa korytarza transportowego łączącego przemysłową część miasta Piotrkowa Trybunalskiego z DK nr 1 i drogą wojewódzką nr 484”. Jak informował nas jakiś czas temu magistrat, projekt zgłoszony został przez Zarząd Dróg Powiatowych w Piotrkowie Trybunalskim jako przedsięwzięcie priorytetowe o wartości powyżej 20 mln zł. Realizacja zadania przewidziana jest do 2020 roku. W Piotrkowie zakres dotyczyć miałby przebudowy ul. Roosevelta od granic miasta do ul. Żelaznej, ul. Żelaznej. Łącznie ok. 4,3 km długości. Szacunkowy koszt projektu z terenu miasta to 20 mln zł. Jeśli chodzi o zakres na terenie powiatu, to dotyczyłby on przebudowy ponad 9 km drogi od A1 do granic miasta, a jego koszt to ok. 20 mln zł.
- Radni zmobilizowali nas do wzmożonego kontaktu ze starostą w tej sprawie - mówi Małgorzata Majczyna (dyrektor Biura Inwestycji Remontów w Urzędzie Miasta), która wraz z Katarzyną Szokalską (kierownik Biura Planowania) i wiceprezydentem Adamem Karzewnikiem, uczestniczyła w rozmowach z przedstawicielami powiatu. - Ustalaliśmy, kto i co ma do zrobienia na swoim odcinku. Uzgodniliśmy rezygnację z ronda u zbiegu ulic Granicznej i Roosevelta, którego budowa była przewidziana we wszystkich naszych trzech koncepcjach (dotyczących przebudowy ul. Roosevelta – przyp. as). Starostwo ewidentnie stwierdziło, że tego ronda tam nie chce. Nie chcą wydawać pieniędzy na dodatkowe działki, które musiałyby być kupione pod to rondo.
Drugie ważne uzgodnienie to kategoria drogi. Jakiś czas temu Urząd otrzymał informację, że w Woli Krzysztoporskiej powstanie duże centrum przemysłowe, a w związku z tym nastąpiłby wzmożony ruch tirów w kierunku Piotrkowa. Aby się na to przygotować, droga miała uzyskać kategorię KR5 (kategorie ruchu drogowego przewidują w sumie sześć stopni: od KR1 do KR6), a to oznaczałoby dość grubą i drogą jej podbudowę. - Uważamy, że skoro starosta ziemski zostaje przy kat. drogi KR3 – KR4, to nie ma potrzeby, żeby na terenie Piotrkowa tę kategorię podnosić. To również wpłynie na obniżenie kosztów po naszej stronie - informuje dyr. Majczyna.
Istotną informacją jest również plan zmiany przebiegu skrzyżowania ul. Glinianej z Żelazną. - Uznaliśmy, że jeżeli tędy, czyli Żelazną, przejdzie cały ruch ciężki, to warto w tym miejscu zbudować rondo i byłoby to jedyne rondo na całej długości ulicy. Ulica Gliniana miałaby nowy wlot - na wprost ul. Żelaznej. Ten, który jest dziś pozostałby tylko na prawe skręty, czyli wyjazd z Glinianej na prawo byłby możliwy dla przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność na tym początkowym etapie ulicy - informuje szefowa Biura Inwestycji Remontów.
as