artykuł sponsorowany

Publikacja strony w sieci to nie wszystko

Wtorek, 30 listopada 2021
Dzisiaj jakakolwiek działalność mająca przynosić korzyści - zarówno finansowe, jak i inne, w tym np. utrzymanie produktu, marki lub usług na rynku - powinna obowiązkowo zaistnieć też w sieci. Jest to możliwe za pomocą strony www, sklepu i coraz częściej dołączonego do nich bloga. Jednak samo stworzenie witryny i umieszczenie jej w zasobach Internetu to zaledwie początek. Na tym etapie nie jest ona widoczna dla osób, które nie znają jej adresu. Także wyniki wyszukiwania, np. po tzw. słowach kluczowych, tj. charakteryzujących jej tematykę nie będą jej jeszcze przez jakiś czas brały pod uwagę. A i później sama z siebie żadna witryna nie znajduje się nagle na 1. stronie wyników. Co można w tej sprawie zrobić?

Strona powinna mieć jak najlepszą lokatę w wynikach wyszukiwania

 

Użytkownicy Internetu przeglądają najczęściej tylko pierwszą, może czasem też drugą stronę wyników zaserwowanych przez wyszukiwarkę. A stron takich bywa w wielu przypadkach sporo - kilkadziesiąt, kilkaset lub tysiące stron wyników wyszukiwania. Dlatego tak istotne jest zapewnienie swojej witrynie jak najlepsze miejsce w oceanie wyników. Służy temu pozycjonowanie stron. Jest to cały zespół czynności, które przynoszą pożądany efekt. Właściciel strony lub sklepu powinien zacząć od zadbania o to, aby na jego witrynie znajdowały się unikalne treści, wartościowe względem tematyki, której strona dotyczy. Natomiast całość pozycjonowania to proces wieloczynnikowy .

 

Na czym polega pozycjonowanie i jakie efekty powinno przynosić?

                                                                                                 

Złożoność tego działania sprawia, że większość właścicieli stron oddaje go w ręce specjalizujących się w pozycjonowaniu firm. Jest to istotna inwestycja we własny biznes, który po pewnym czasie zacznie przynosić efekty. Pozycjonowanie to m.in.:

  • wartościowe, unikalne treści na stronie, zawierające określone słowa i całe wyrażenia ważne przez wzgląd na tematykę strony i zakres działania firmy, którą reprezentuje. Istotne jest też uaktualnianie treści wraz z biegiem czasu.
  • odpowiednie poczynania w kodzie strony pod kątem indeksowania ich przez roboty
  • tzw. linki zwrotne na innych wartościowych stronach - np. we wpisach sponsorowanych na blogach branżowych
  • często blog jako część danej witryny
  • szereg działań sprawdzonych już przez firmę zajmująca się pozycjonowaniem, a które okazały się już efektywne w przypadku podobnych witryn.

Trzeba też mieć świadomość, że pozycjonowanie stron to nie proces jednorazowy lub trwający konkretną ilość czasu, po upływie której można zaprzestać takich działań. Jest ono przecież stosowane w przypadku wszystkich stron, których właścicielom zależy na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Zaniedbania, a co gorsza zaprzestanie pozycjonowania nawet na krótki czas, niemal natychmiast przynosi negatywne skutki i później może być trudno je odrobić.

 

Firma zajmująca się pozycjonowaniem wybiera takie sposoby działania, które przyniosą efekty w przypadku konkretnego celu, jaki chce osiągnąć właściciel witryny. Może tu chodzić np. o działania ogólnokrajowe albo tylko w konkretnym rejonie kraju. Dlatego istotne jest przekazanie jak największej liczby informacji o stronie, firmie i własnych oczekiwaniach i dalszych planach dotyczących rozwoju swojej działalności. Wtedy wyniki działań pozycjonujących będą szybsze, lepsze i trwalsze.

 

 


Zainteresował temat?

0

1


reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat