W maju ruszy budowa bliźniaczych rond

Tydzień Trybunalski Poniedziałek, 09 kwietnia 201257
W piątek rozstrzygnięto przetarg na przebudowę skrzyżowania ulic Krakowskie Przedmieście, Żeromskiego, Przedborskiej i Śląskiej. W maju ruszają roboty. W Piotrkowie powstaną pierwsze bliźniacze ronda. Istotną zmianą będzie również zjazd z ronda w (dziś) ślepe Krakowskie Przedmieście.
fot. J. Kaczmarekfot. J. Kaczmarek

- Zainteresowanie przetargiem było duże, dlatego liczymy, że cena również będzie atrakcyjna dla zamawiającego, czyli dla miasta - informowali dzień przed rozstrzygnięciem przetargu urzędnicy.

 

Niedawno otwarto oferty na wykonanie inwestycji. Okazało się, że najkorzystniejszą (najtańszą) złożyło Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych z Piotrkowa, które inwestycję chce wykonać za prawie 2,479 mln zł.

 

Jeśli nikt nie zgłosi odwołania od przetargu, pod koniec kwietnia miasto zamierza podpisać umowę z wykonawcą, co oznacza, że w maju na skrzyżowaniu powinniśmy zobaczyć pierwszych robotników. Prace potrwają do października (zgodnie z harmonogramem).

 

Ronda bliźniacze to rozwiązanie dotąd niespotykane w naszym mieście. Co się zmieni? Na pewno zachowane zostaną kierunki drogi krajowej, która nadal będzie trafiać z ulicy Śląskiej w Krakowskie Przedmieście. A nowości... Z ronda będzie można zjechać w tzw. stare Krakowskie Przedmieście (między kioskiem a “Odzieżówką”). Zmiana ta ma usprawnić obsługę komunikacyjną z Zalesickiej/Świerczowskiej dla rodziców, którzy dowożą swoje dzieci do przedszkola i Szkoły Podstawowej nr 16.

Nie będzie natomiast możliwy ruch w dwóch kierunkach, tzn. możliwy będzie zjazd z ronda w Krakowskie Przedmieście, ale nie odwrotnie. - Nie było możliwe utrzymanie dwóch kierunków (wlotu i wylotu), ponieważ one wymagałyby odpowiednich promieni skrętu. Te promienie spowodowałyby, że musielibyśmy się zderzyć z murem małego kościółka, który jest obiektem zabytkowym, a sam mur był niedawno wykonany m.in. za pieniądze miasta, więc byłby konflikt i z konserwatorem zabytków, i z terenem, który kiedyś był cmentarzem przykościelnym. Wyniknąłby z tego szereg problemów - tłumaczy dyrektor Majczyna.

 

Wszystkie media zlokalizowane zostaną poza jezdnią. Gazociąg, który kolidował z inwestycją, ostatecznie zrealizowany zostanie przez miasto wspólnie z Mazowiecką Spółką Gazownictwa w Łodzi, która na ten cel wyłoży swoje środki.

 

Przy przejściach dla pieszych pojawią się azyle (czyli wyspy dzielące pas jezdni), które zgodnie z przepisami ruchu drogowego dzielą przejście dla pieszych na dwa osobne. Pośrodku pieszy może, a nawet powinien się zatrzymać, poczekać, sprawdzić, czy nic nie nadjeżdża. Wyspy będą zlokalizowane na przejściach dla pieszych na ulicy Krakowskie Przedmieście, Przedborskiej i na Śląskiej. - Dziś to skrzyżowanie jest trudne dla kierowców, którzy wyjeżdżają z Przedborskiej. Myślę, że ruch po rondach zawsze jest lepszym rozwiązaniem. Bliźniacze ronda funkcjonują na całym świecie. Nawet podglądaliśmy zdjęcia z Austrii, gdzie w miejscowościach górskich, wypoczynkowych takie rozwiązania mają się świetnie. Na pewno nie jest to rozwiązanie nowe, które u nas będzie prototypem - mówi dyrektor Biura Inwestycji i Remontów.

 

Koniec inwestycji zaplanowano na październik.

 

AS

 


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (57)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

ares1 ~ares1 (Gość)10.04.2012 11:25

"lukch" napisał(a):
Nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.


To drugie!

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga10.04.2012 11:23

"lukch" napisał(a):
Pewnie kombinują, że południowa obwodnica odciąży sprawę. Nie odciąży. Będzie bowiem prowadziła wprost na ... płatną gierkówkę.

Na jaką gierkówkę? Coś pokręciłeś. Docelowo nowa obwodnica ma prowadzić od ul. Krakowskie Przedmieście w kierunku zachodnim, następnie zakręcić na północ i dotrzeć do ul. Łódzkiej i tak pewnie prowadziłby tranzyt dla DK91. Niestety, ta droga raczej nie powstanie w ciągu najbliższych 10 lat.
http://www.piotrkow.pl/gospodarka/inwestycje-miasta/budowa-obwodnicy

Cytuję:
W latach 2007-2013 planuje się przedłużenie obwodnicy zachodniej od ulicy Dmowskiego do ulicy Roosevelta i dalej do Krakowskiego Przedmieścia co ma spowodować poprawę komunikacji i aktywizację przemysłowej części Piotrkowa. W tym etapie rozważa się możliwość przedłużenia obwodnicy również w kierunku przeciwnym, tj. od ulicy Słowackiego do ulicy Wojska Polskiego. Koszt tej inwestycji szacuje się na 20 mln Euro. Obwodnica ta stanie się w przyszłości drogą alternatywną dla przebiegających w pobliżu miasta autostrad.

00


bodek ~bodek (Gość)10.04.2012 10:52

Narzekać to każdy w Polsce umie! A powiedz mi jeden z drugim jak taki mądry jak lepiej rozwiazać sytuację z korkami na rondzie Sulejowskim czy Wyzwolenia?? Światła ? Znaki?? Czy będzie płynniej? Nie sądzę! Rondo zapewnia najpłynniejszy ruch ale jak większość nie potrafi jeżdzć to co zrobić? Ludzie sami powodują te korki bo jedzie taki i przed rondem się zatrzymuje rozgląda z 2 minuty zamiast płynnie wjeżdżać na rondo. Wpuszczają jeszcze cwaniaczków z ulicy Żurawiej co wpychają się i tyle.

10


qwerty ~qwerty (Gość)10.04.2012 10:16

Myśliciel
Zamiast marudzić o sensowności budowy rond, nauczcie się po nich jeździć, to i ruch będzie płynniejszy i mniej korków.
I tu jest sedno sprawy.jak jest więcej jak dwa pasy na rondzie to już niewiedzą jak jeździć.

00


Myśliciel Myślicielranga10.04.2012 10:05

Zamiast marudzić o sensowności budowy rond, nauczcie się po nich jeździć, to i ruch będzie płynniejszy i mniej korków.

00


lukch ~lukch (Gość)10.04.2012 09:59

Zobaczcie to: http://piotrkow.pl/nasze-miasto/aktualnosci/zielony-plac-czarnieckiego Śmiech na sali. Najpierw zrobili betonową pustynię a teraz jak zauważyli jaki bezsens to doniczki wstawiają i piszą "zielony plac" :-D. Nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.

Komentarz był edytowany przez autora: 10.04.2012 10:00

00


lukch ~lukch (Gość)10.04.2012 09:56

Piotrkowianin: Dokładnie, te ronda zostaną na 20-30 lat i będzie z nimi problem już za 5 lat. Pewnie kombinują, że południowa obwodnica odciąży sprawę. Nie odciąży. Będzie bowiem prowadziła wprost na ... płatną gierkówkę. Tymczasem ruch będzie próbował przebijać się na bezpłatną drogę. Nawet jeśli ograniczą jakoś TIRy, wymuszą ich zjazd to osobówki załatwią te ronda, wystarczy zobaczyć co dwa ronda robią z Sulejowską (odległość trochę większa ale zamysł ten sam). Jest rondo Wyzwolenia i dalej Sulejowskie ... jeden wielki korek. Dwa pasy rozwiązałyby sytuację, ale wg. nich lepiej zwężać nawet tam gdzie jest miejsce, gdzie wcześniej o tym pomyślano.

Komentarz był edytowany przez autora: 10.04.2012 09:57

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga09.04.2012 22:59

"lukch" napisał(a):
tak jak pisałem, korek do Longinówki po wprowadzeniu opłat na gierkówce.

Ale to najwcześniej za 5 lat, więc to nie Pobożny będzie się martwił, tylko jego następca. Ale "Można lepiej, bo kocham Piotrków".

00


Tartu Tarturanga09.04.2012 22:44

"lukch" napisał(a):
wprowadzeniu opłat na gierkówce


Chyba nie tak żeśmy wyobrażali sobie autostrady w Polsce :( Cóż taki kraj ...

00


walnąłem w klawiaturę i mi wyszło ~walnąłem w klawiaturę i mi wyszło (Gość)09.04.2012 22:23

A ja lubię ronda i mi się to podoba! I co mi zrobicie? :P

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat