W Sulejowie otworzyli odnowioną oczyszczalnię

Strefa FM Piątek, 30 listopada 201246
Oczyszczalnia ścieków w Sulejowie została dziś oficjalnie oddana do użytku. To ważny dzień dla gminy Sulejów, ale nie tylko, bo inwestycja wpłynie na poprawę jakości wody w Zalewie Sulejowskim, a to dobra wiadomość dla całego regionu.
fot. J. Kaczmarekfot. J. Kaczmarek

- Zdobyliśmy to dzięki programowi rozwoju województwa łódzkiego, dzięki dofinansowaniu, dzięki odpowiedzialnej decyzji burmistrza i radnych. Po tym, jak Wolbórz otworzył oczyszczalnię, przyszedł czas na Sulejów. Liczymy na to, że wszystkie gminy wokół zbiornika Zalewu również podejdą do tematu oczyszczalni bardzo rzetelnie, żeby móc ochronić zbiornik przed zanieczyszczeniami - mówi Ireneusz Czerwiński, dyrektor Miejskiego Zakładu Komunalnego w Sulejowie.

Inwestycje nie powstałyby, gdyby nie dofinansowanie, bo przecież budżet gminy to 40 milionów złotych, z tego na inwestycje mamy przeznaczone w sumie około 2 milionów - mówi Stanisław Baryła, burmistrz Sulejowa.

Tymczasem modernizacja oczyszczalni kosztowała 23 miliony złotych, a dofinansowanie wyniosło aż 19 milionów.

(Strefa FM)

 


Zainteresował temat?

3

2


Zobacz również

reklama

Komentarze (46)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

zamiejscowy ale blisko 25km ~zamiejscowy ale blisko 25km (Gość)09.04.2014 11:35

Każdy może kandydować na radnego a nie tylko psioczyć i jeszcze pewnie nie chodzić na wybory. Weźmy się i wreszcie zróbmy coś sami. W naszej miejscowości jest dokładnie tak samo i podejrzewam w całej Polsce. Wszyscy tylko marudzą ale nic nie robią aby zmienić ten chory kraj i układy. To siedźmy dalej w fotelach i pierdźmy w nie a zmienią nasz kraj obcokrajowcy albo Putin.

00


mieszkaniec gminy ~mieszkaniec gminy (Gość)04.12.2012 13:32

"xdef" napisał(a):


Wszystkiego dobrego! Pozdrawiam!

00


xde f xde franga04.12.2012 11:41

"mieszkaniec-gminy" napisał(a):
Pracowników nie wybiera się na szczęście losowo tylko poprzez konkursy.

Wierzysz w konkursy??? Dobra bo się zaczyna zazębiać zbędny temat. Skoro mówimy o tym samym to i wiemy to samo. Pozdrawiam

00


mieszkaniec gminy ~mieszkaniec gminy (Gość)04.12.2012 11:18

"xdef" napisał(a):
To, że nowe nie znaczy, że na tych miejscach zostaną obsadzeni losowi kandydaci :) I nie wprowadzonej ustawy, a nowelizacji...


Pracowników nie wybiera się na szczęście losowo tylko poprzez konkursy.
W 2012 ogłoszono teks jednolity, więc można mówić o ustawie a nie o nowelizacji. Zakres zmian był bardzo duży. Ale mówimy o tym samym.

00


xde f xde franga04.12.2012 10:36

"mieszkaniec-gminy" napisał(a):

"zeller" napisał(a):
A w związku z reformą smieciową mają być w gminie 3 nowe miejsca pracy
Nie mają tylko muszą. To wynika z wprowadzonej przez ustawodawcę "ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach", która nałożyła na gminy nowe obowiązki.

To, że nowe nie znaczy, że na tych miejscach zostaną obsadzeni losowi kandydaci :) I nie wprowadzonej ustawy, a nowelizacji...

Komentarz był edytowany przez autora: 04.12.2012 10:48

00


mieszkaniec gminy ~mieszkaniec gminy (Gość)04.12.2012 09:44

"zeller" napisał(a):
A w związku z reformą smieciową mają być w gminie 3 nowe miejsca pracy


Nie mają tylko muszą. To wynika z wprowadzonej przez ustawodawcę "ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach", która nałożyła na gminy nowe obowiązki.

00


zeller ~zeller (Gość)03.12.2012 23:02

"realnie" napisał(a):
Podobno dwie nowe świetlice przejmuje na utrzymanie gmina, czy to prawda ? To może do obsługi tych świetlic znowu trzeba będzie zatrudnić na etatach jakiś z odpowiedniego układu ?

A w związku z reformą smieciową mają być w gminie 3 nowe miejsca pracy

00


xde f xde franga03.12.2012 22:41

"spolecznik" napisał(a):
gdyż minimalna pensja to ok.1200netto.

Dobrze,że "osoba" napisała "około" trafnie! A Pan radny jeden z drugim, trzecim i entym po ponad 800zł. za pokazanie się 3-4 razy w miesiącu w Urzędzie no i sesja.

"spolecznik" napisał(a):
2. Przez cały miesiąc to nikt nie tyra w pełnym wymiarze

"Osoba" czyta ze zrozumieniem? Ja nie mowie o miesiącu harówy tylko o miesiącu w pełnym wymiarze czasu pracy dajmy na to po 8h.

"spolecznik" napisał(a):
Tylko trzeba je czytać od początku kiedy ktoś zostaje radnym a nie tylko z ostatniego roku.

Ja czytam to co mnie interesuje czyli dochód z pełnionej funkcji radnego... reszta mnie nie interesuje kto co i jak sobie nagromadził.

"spolecznik" napisał(a):
3. Co do wykształcenia radnych to widząc podpisy w internecie to przewodniczący ma nawet doktorat, lekarz też ma wyższe studia, wiem, że jest dwoje nauczycieli więc muszą być magistrami. W poprzedniej kadencji podobno był wyższy poziom wykształcenia. Ale tak wybrało społeczeństwo.

Z wyliczanki wyszły 4 osoby. Moim zdaniem brakuje młodych konkretnych osobowości które by pokazały co potrafią ale niestety nie znajda w naszej gminie poparcia bo nikt ich do "stołu" nie dopuści. Wszystko w temacie.

00


społecznik ~społecznik (Gość)03.12.2012 17:50

"realnie" napisał(a):
Budując takie obiekty trzeba również wcześniej opracowywać koncepcje ich utrzymania,


Gmina ma obowiązek utrzymywać takie obiekty ale właśnie tylko przy szkołach, więc nie trzeba mieć koncepcji finansowania. Co do dwóch nowych świetlic to uważam to za chybione inwestycje.
Co do rozglądania się za odpowiednimi osobami to jestem jak najbardziej za, tylko trudno będzie takie osoby znaleźć. Co raz miej jest ludzi na odpowiednim poziomie wykształcenia, poziomie etycznym i z doświadczeniem chętnych to służby społeczeństwu. Tacy ludzie albo mają własne rozwinięte biznesy albo pracują za dużo większe pieniądze niż w samorządzie. I najważniejsze: nie muszą składać oświadczeń majątkowych.

00


społecznik ~społecznik (Gość)03.12.2012 17:41

"xdef" napisał(a):
Średnio 880zł jeżeli już, czytanie oświadczeń majątkowych nie boli...Wiesz co ,niejeden tyra za takie pieniądze ciężko cały miesiąc w pełnym wymiarze czasu pracy mając magistra itd... ciekawa jestem <tak naprawdę z czystej ciekawosci> ilu radnych może sie pochwalić tytułem chociażby licencjata... wiec nie pisz, że to jest jedyna korzyść! bo w sumie sie nie narobią nasi radni...


1.Czytanie oświadczeń majątkowych faktycznie nie boli. Tylko trzeba je czytać od początku kiedy ktoś zostaje radnym a nie tylko z ostatniego roku. Wielu z tych ludzi wcześniej pracowało, działało w biznesie i dorobili się jakiegoś kapitału. Na pewno bardzo bulwersującym byłoby dorabianie się po przez korzystanie z funkcji.
2. Przez cały miesiąc to nikt nie tyra w pełnym wymiarze, gdyż minimalna pensja to ok.1200netto.
3. Co do wykształcenia radnych to widząc podpisy w internecie to przewodniczący ma nawet doktorat, lekarz też ma wyższe studia, wiem, że jest dwoje nauczycieli więc muszą być magistrami. W poprzedniej kadencji podobno był wyższy poziom wykształcenia. Ale tak wybrało społeczeństwo.

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat