Tory wyremontują, wiaty na razie nie

Strefa FM Niedziela, 09 marca 201410
Ruszają długo oczekiwane prace torowe na dworcu kolejowym w Piotrkowie Trybunalskim. Specjalne ekipy PKP PLK w najbliższy poniedziałek powinny wejść na plac budowy.
Fot. A. WiktorowiczFot. A. Wiktorowicz
Już zgromadzono materiały do remontu.

- Od 9 marca rozpoczynają się pierwsze roboty w samym Piotrkowie Trybunalskim. To jest oczywiście rewitalizacji linii kolejowej Koluszki – Częstochowa. Będziemy się zajmowali przede wszystkim wymianą torów na torze pierwszym i drugim, wymianą rozjazdów w tych torach, oczywiście też wymianą sieci trakcyjnej nad torami. Rozpoczniemy też prace związane z przebudową peronu wyspowego i rewitalizację obiektów inżynieryjnych, czyli wiaduktów, mostów i przepustów. Te prace w pierwszym etapie potrwają do 30 maja, natomiast prace na drugim torze planujemy kontynuować od końca września aż do grudnia tego roku - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe.

 

Jednak w beczce miodu jest także łyżka dziegciu. Nie wiadomo, kiedy ruszy remont zabytkowej wiaty na peronie pierwszym.

 

- Trwają przygotowania związane przede wszystkim z dokumentacją projektową, żeby przebudować tę wiatę, ale musimy pamiętać, że to temat wyjątkowo skomplikowany ze względu na to, że tutaj wchodzą w grę uzgodnienia z konserwatorem zabytków. Chcemy oczywiście, żeby jak najszybciej ta wiata była przebudowana, żeby mieć już całościowy efekt w Piotrkowie Trybunalskim, ale musimy pamiętać, że takie prace, zwłaszcza z uzgodnieniami konserwatorskimi, trwają i nie zawsze są zależne od inwestorów kolejowych – twierdzi Dutkiewicz.

 

- To nieprawda - komentuje tę wypowiedź konserwator zabytków. Jak poinformował nas Zygmunt Błaszczyk, szef piotrkowskiej delegatury Urzędu Ochrony Zabytków, wszelkie pozwolenia dla PKP PLK w sprawie remontu zabytkowej wiaty zostały już dawno wydane, a rozpoczęcie prac opóźnia kolej.


Zainteresował temat?

5

1


Zobacz również

Komentarze (10)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Piotrkowianin Piotrkowianinranga22.07.2014 00:01

"j." napisał(a):
"Całościowy efekt" to by był, gdyby był tunel do przechodzenia na peron 2, a tak, to mamy zabawę w ciuciubabkę: oficjalnie wolno przechodzić na ten peron tylko wspinając się na tą durną, gierkowską jeszcze kładkę, a jak jest w praktyce, to wystarczy popatrzeć, co się dzieje, jak na tor przy peronie 2 wjeżdża pociąg.

Przejścia podziemnego w Piotrkowie Trybunalskim nie będzie, bo budują w takiej metropolii jak Grodzisk Mazowiecki (29,5 tys. mieszkańców): http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=115533572&postcount=2509 , a PKP na 2 takie przejścia nie stać.

00


Bleki Blekiranga16.03.2014 09:16

Cytuję:
Chcemy oczywiście, żeby jak najszybciej ta wiata była przebudowana,

- a co wy tam chcecie przebudować???, ciekawy jestem na co zostały wydane wszystkie pozwolenia - piotrkowskie zabytki to dla niektórych zbytki

20


ares1 ~ares1 (Gość)14.03.2014 06:59

"97300" napisał(a):
Jaki autor,taki komentarz.Do szamba!


Epiotrkowski pajac się uaktywnił :))) Co tam u Pana Prezydenta słychać i na plebani?! :)))

11


ares1 ~ares1 (Gość)13.03.2014 13:41

A po co to remontować jak mało który pociąg będzie zatrzymywał się w PT!

32


Piotrkowianin Piotrkowianinranga13.03.2014 10:49

Zdjęcie przejścia przez tory w Gorzkowicach, czasowo zamkniętego ze względu na remont peronu:
http://img203.imageshack.us/img203/9950/piy6.jpg

11


Piotrkowianin Piotrkowianinranga09.03.2014 17:24

"j." napisał(a):
Nie mam pojęcia, komu przeszkadzało to normalne przejście na peron 2, które było jeszcze kilka lat temu. Czy to rzeczywiście było sprzeczne z jakimiś, może unijnymi, przepisami, czy zlikwidowanie tego przejścia było czyjąś arbitralną decyzją. A jeśli nawet należało to uznać za niebezpieczne (w co wątpię, bo chyba tam nie było wypadków), to może lepszym rozwiązaniem było to, co pamiętam z dawnych lat: płotek pomiędzy peronami i bramka zamykana kiedy jechał pociąg. Nie! Teraz mamy oficjalnie "tylko po kładce", a w praktyce... każdy... jak chce!

W Gorzkowicach takie przejście nadal funkcjonuje i z tego co wiem, ofiar w ludziach tam nie ma. Ale pewnie tamto też zlikwidują.

41


j. ~j. (Gość)09.03.2014 15:46

"Całościowy efekt" to by był, gdyby był tunel do przechodzenia na peron 2, a tak, to mamy zabawę w ciuciubabkę: oficjalnie wolno przechodzić na ten peron tylko wspinając się na tą durną, gierkowską jeszcze kładkę, a jak jest w praktyce, to wystarczy popatrzeć, co się dzieje, jak na tor przy peronie 2 wjeżdża pociąg. Nie mam pojęcia, komu przeszkadzało to normalne przejście na peron 2, które było jeszcze kilka lat temu. Czy to rzeczywiście było sprzeczne z jakimiś, może unijnymi, przepisami, czy zlikwidowanie tego przejścia było czyjąś arbitralną decyzją. A jeśli nawet należało to uznać za niebezpieczne (w co wątpię, bo chyba tam nie było wypadków), to może lepszym rozwiązaniem było to, co pamiętam z dawnych lat: płotek pomiędzy peronami i bramka zamykana kiedy jechał pociąg. Nie! Teraz mamy oficjalnie "tylko po kładce", a w praktyce... każdy... jak chce!

40


CoolMen ~CoolMen (Gość)09.03.2014 12:13

Zdjęcia dotyczą przejazdu na ul. Roosevelta, a treść mówi o remoncie torów na dworcu kolejowym. Na dobrą sprawę to nie wiadomo czego artykuł dotyczy? Sądząc po zdjęciach i pojawiających się dawniej wiadomościach to zakładam, że te wszystkie prace mają na celu zlikwidowanie większości torów postojowych na stacji towarowej, zmniejszenie ich ilości na dworcu w Piotrkowie Trybunalskimi i sprowadzenie jego do roli przystanku na linii kolejowej Nr 1. Wyłączono już z użytkowania linię do Bełchatowa, która (jak widać po wiaduktach i mostach) miała być kiedyś przedłużona do Wielunia i Wrocławia, no i konsekwentnie sprowadza się Piotrków do tej roli. Łódź rządzi, to i naciąga do siebie naturalne istniejące od lat połączenia kolejowe i drogowe, aby stać się pępkiem komunikacji w Polsce. A co ich obchodzi jakaś tam zabytkowa wiata? Najważniejsza teraz jest budowa dworca podziemnego za kilka miliardów - n.b. - to nie bardzo wiadomo po co pod ziemią? Zalążek metra?

60


mieszkaniec mieszkaniecranga09.03.2014 11:35

Dobra okazja, aby przejazd trochę obniżyć i wybudować na Rossevelta wiadukt nad przejazdem kolejowym likwidując tym samym szlabany. Jak zostanie tak jak teraz to zawsze będą problemy z przejazdem samochodowym.

41


gimbaza ~gimbaza (Gość)09.03.2014 08:38

Zaorać ten przejazd.Za długo tam się czeka.

40


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat