- Od 9 marca rozpoczynają się pierwsze roboty w samym Piotrkowie Trybunalskim. To jest oczywiście rewitalizacji linii kolejowej Koluszki – Częstochowa. Będziemy się zajmowali przede wszystkim wymianą torów na torze pierwszym i drugim, wymianą rozjazdów w tych torach, oczywiście też wymianą sieci trakcyjnej nad torami. Rozpoczniemy też prace związane z przebudową peronu wyspowego i rewitalizację obiektów inżynieryjnych, czyli wiaduktów, mostów i przepustów. Te prace w pierwszym etapie potrwają do 30 maja, natomiast prace na drugim torze planujemy kontynuować od końca września aż do grudnia tego roku - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jednak w beczce miodu jest także łyżka dziegciu. Nie wiadomo, kiedy ruszy remont zabytkowej wiaty na peronie pierwszym.
- Trwają przygotowania związane przede wszystkim z dokumentacją projektową, żeby przebudować tę wiatę, ale musimy pamiętać, że to temat wyjątkowo skomplikowany ze względu na to, że tutaj wchodzą w grę uzgodnienia z konserwatorem zabytków. Chcemy oczywiście, żeby jak najszybciej ta wiata była przebudowana, żeby mieć już całościowy efekt w Piotrkowie Trybunalskim, ale musimy pamiętać, że takie prace, zwłaszcza z uzgodnieniami konserwatorskimi, trwają i nie zawsze są zależne od inwestorów kolejowych – twierdzi Dutkiewicz.
- To nieprawda - komentuje tę wypowiedź konserwator zabytków. Jak poinformował nas Zygmunt Błaszczyk, szef piotrkowskiej delegatury Urzędu Ochrony Zabytków, wszelkie pozwolenia dla PKP PLK w sprawie remontu zabytkowej wiaty zostały już dawno wydane, a rozpoczęcie prac opóźnia kolej.