Podczas prace prowadzonych na A1 i DK 91 drogi mają być częściowo przejezdne.
- Ruch na kierunku północ-południe będzie odbywać się nieprzerwanie. Nie ma możliwości, żeby DK nr 1, która ma stać się autostradą była zamknięta. Z kolei jeśli chodzi o finalne rozwiązania komunikacyjne, mamy dobrą wiadomość dotyczącą Węzła Piotrków Trybunalski Zachód. Dotychczas można było od strony Warszawy pojechać tylko w stronę Śląska i podobnie jadąc od strony Łodzi. Natomiast jadąc z południa można było wybrać kierunek na wprost do Łodzi lub w prawo na Warszawę. Teraz będą dostępne wszystkie relacje, czyli jadąc z Warszawy będzie można pojechać do Łodzi i na Śląsk, a jadąc z Łodzi pojechać do Częstochowy i Katowic oraz skręcić w kierunku Warszawy - powiedział Maciej Zalewski, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowej i Autostrad.
Według wykonawców ostateczna organizacja ruchu, jaka będzie obowiązywała w czasie budowy powinna zostać w prowadzona na przełomie marca i kwietnia. Prace na odcinku „A" realizuje konsorcjum firm: Budimex - Strabag, zaś odcinek „D" buduje firma Intercor.
We wtorek przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformowali też o wyłonieniu wykonawcy odcinka B , czyli Piotrków Trybunalski - Kamieńsk. Najkorzystniejszą ofertę złożyła Firma Mirbud S.A. Wykonawca ma 35 miesięcy na realizację przedsięwzięcia, w tym 10 miesięcy na projekt, resztę na roboty budowlane. W przypadku prac budowlanych wyłączone są okresy zimowe (15 grudnia - 15 marca). Wartość kontraktu brutto to 857 mln złotych. Wybór jeszcze nie jest prawomocny.
W związku z przebudowa "gierkówki" rozebrane zostaną trzy piotrkowskie wiadukty: na węźle "bełchatowskim", przy ul. Twardosławickiej i Wojska Polskiego. Na ten temat szerzej piszemy w najnowszym numerze Tygodnia Trybunalskiego, który ukaże się w kioskach już w środę, 13 marca.