Ważne! Skrzynka podawcza
W budynku przy ul. Armii Krajowej 15 (II piętro) przed wejściem do sali obsługi klienta jest skrzynka podawcza.
- Prosimy o pozostawienie w niej niezbędnej dokumentacji - apeluje Anna Leder, rzecznik prasowy łódzkiego NFZ. - Pozostawione w niej sprawy zostaną rozpatrzone przez naszych pracowników. Odpowiedź prześlemy pocztą na wskazany w dokumentach adres.
Co można załatwić w delegaturze ŁOW NFZ w Piotrkowie Trybunalskim bez wizyty osobistej
Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego - Jak wyrobić kartę EKUZ
Jeśli chcesz wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), prześlij wniosek mailem:
ekuz@nfz.gov.pl, bądź poprzez ePUAP (Identyfikator adresata: g2s1or6i3h) – dla kart turystycznych
del.piotrkow@nfz-lodz.pl - karty w związku z wykonywaniem pracy
- Wpisz na wniosku adres, pod który odeślemy Ci kartę - infomuje NFZ.
Wniosek o EKUZ możesz złożyć też przez swoje Internetowe Konto Pacjenta
Certyfikat Tymczasowo Zastępujący EKUZ
Jeżeli potrzebujesz Certyfikatu Tymczasowo Zastępującego EKUZ, prześlij wniosek na adres del.piotrkow@nfz-lodz.pl.
Wnioski unijne
Wniosek o wydanie formularza S1 wyślij pocztą lub pocztą e-mail na adres dwm@nfz-lodz.pl.
Zagraniczny formularz np. S1, podlegający rejestracji w NFZ, wyślij pocztą lub pocztą e-mail na adres dwm@nfz-lodz.pl.
Leczenie planowane na podstawie przepisów o koordynacji
Wniosek o zgodę na leczenie planowane poza terytorium kraju wyślij pocztą.
Wniosek o wydanie formularza S2, w sytuacji gdy uzyskałeś zgodę Prezesa NFZ/Dyrektora OW NFZ, wyślij pocztą lub pocztą e-mail na adres dwm@nfz-lodz.pl
Jeśli masz pytania dotyczące karty EKUZ, Certyfikatu Tymczasowo Zastępującego EKUZ lub innych formularzy UE, zadzwoń: (42) 275-40-35
Zaopatrzenie w wyroby medyczne
Jak uzyskać refundowany wyrób medyczny?
Jeśli chcesz potwierdzić zlecenie na wyroby medyczne, w pilnych sytuacjach prześlij zlecenie lekarskie (w formie skanu lub zdjęcia) na adres e-mail: del.piotrkow@nfz-lodz.pl.
Można również złożyć zlecenie lekarskie w skrzynce podawczej w delegaturze lub przesłać pocztą na adres:
Delegatura ŁOW NFZ w Piotrkowie Tryb.
ul. Armii Krajowej 15
97-300 Piotrków Tyrb.
- Potwierdzone zlecenia bezzwłocznie odeślemy na wskazany adres pacjenta - informują pracownicy NFZ.
Jeśli masz pytania dotyczące realizacji zleceń na wyroby medyczne, zadzwoń: (42) 275-41-13.
Dobrowolne ubezpieczenie
Jak ubezpieczyć się dobrowolnie? Pobierz wniosek. Wniosek o zawarcie lub rozwiązanie umowy dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego możesz wysłać pocztą lub elektronicznie przez ePUAP, więcej informacji można uzyskać pod adresem email: kancelaria@nfz-lodz.pl.
Jeśli masz pytania dotyczące dobrowolnego ubezpieczenia, zadzwoń: (42) 275-41-66.
Leczenie uzdrowiskowe
Wszelkie sprawy związane z kierowaniem na leczenie uzdrowiskowe są załatwiane online lub korespondencyjnie oraz mailowo (kancelaria@nfz-lodz.pl).
Ze względu na ochronę danych osobowych, szczegółowe odpowiedzi na zapytania przesyłane drogą elektroniczną mogą być udzielane jedynie poprzez przesłanie zapytania za pomocą e-PUAP, a nie ze "zwykłego" adresu email.
Oryginał skierowania do uzdrowiska (jeśli lekarz sam go nie wysłał) wyślij listem poleconym na adres:
Łódzki OW NFZ w Łodzi,
ul. Kopcińskiego 58
90-032 Łódź
Skany skierowań nie są rozpatrywane i nie należy ich nadsyłać.
Jeśli masz pytania dotyczące wyjazdu do sanatorium, zadzwoń: (42) 275-40-83, (42) 275-40-89.
Skargi
Obecnie nie można złożyć skargi do protokołu podczas rozmowy z pracownikiem w delegaturze ŁOW NFZ w Piotrkowie Trybunalskim.
Skargi można przesłać:
- pocztą tradycyjną na adres Łódzkiego Oddziału NFZ w Łodzi, ul. Kopcińskiego 58, 90-032 Łódź;
- za pośrednictwem platformy ePUAP.
Pilne sprawy, których nie można załatwić elektronicznie lub korespondencyjnie, a wymagają szybkiej reakcji, można przesyłać na adres e-mail: wf05@nfz-lodz.pl
Jeśli zgłoszenie zostało przesłane pocztą elektroniczną i nie zostało opatrzone podpisem elektronicznym, NFZ prosi o:
- wskazanie imienia, nazwiska (nazwy), adresu wnoszącego, numeru telefonu kontaktowego,
- podanie danych pozwalających na zidentyfikowanie placówki, której dotyczy zgłoszenie (nazwa, adres),
- precyzyjny opis zdarzenia/sprawy.
Jest to niezbędne do sprawnego załatwienia zgłoszonej sprawy.
(materiały: NFZ Łódź)