Rynek Trybunalski coraz bardziej zielony

Strefa FM Piątek, 07 sierpnia 200923
26 nowych krzewów i drzewek ustawiono na płycie Rynku Trybunalskiego w Piotrkowie. Są wśród nich m.in. tuje, jałowce oraz wierzby.
Foto. J. KrakFoto. J. Krak

- Staramy się, aby na rynku było troszkę zieleni, nie tylko same płyty - mówi Zdzisław Majsak z Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Piotrkowie. - Na jesień planujemy posadzić jeszcze kilka sztuk klonów w formach kulistych w specjalnych donicach - dodaje.

- Na pewno jest tu teraz przyjemniej, bo brakowało wcześniej zieleni - mówi jedna z piotrkowianek. - Jest ładniej, ale żeby nikt ich nie ukradł - dodaje inna osoba.


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

Komentarze (23)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

edek z krainy kredek ~edek z krainy kredek (Gość)11.08.2009 20:58

"smutny-piotrkowianin" napisał(a):
a że do naprawy jest bardzo wiele to jest to wynik nieudolnych rządów poprzednich ekip!


Komuna meldowała w prywatnych domach lokatorów z list urzędu miejskiego. I nic nie robiła przez tyle lat. Dlaczego teraz wszystko całkowicie zużyte i zdewastowane przez ponad 60 lat maja naprawiać za swoje pieniądze byli właściciele których wyrugowano z ich własności?
Dowiedz się na ile obecna ekipa zadłużyła miasto w stosunku do lat poprzednich i dopiero dyskutuj.

00


Trybunalczyk ~Trybunalczyk (Gość)11.08.2009 20:41

"edek-z-krainy-kredek" napisał(a):
"Trybunalczyk" napisał(a):
Dla osób podobnych do Ciebie jest w Piotrkowie specjalna organizacja tzw. klub Weteranów Lewicy - myślę(po Twoich wypowiedziach), że tam byś się odnalazł.
Nie obrażaj mnie. Nigdy nie miałem poglądów lewicowych. A co do stadionu GKS Piotrcovia, to podziękuj byłemu pierwszemu prezydentowi M. Rżankowi i radnym I kadencji z tej samej opcji, że odrzucili darowiznę FMG tj. stadion, basen i halę sportową przy Sikorskiego. I nie Andrzej Pol a Waldemar Matusewicz wyraził zgodę na rozbiórkę stadionu kiedy był prezydentem. Jeśli chodzi o Słowację, to powiem ci, że chętnie bym tam jeszcze raz wyjechał i zamieszkał. W Piotrkowie nie ma możliwości rozwoju kariery zawodowej. Wszystko co było upadło. Czym się zachwycasz? To ty chyba mało widziałeś. Przejedź się do Krakowa, Warszawy, Poznania, i dopiero podziwiaj.


ja nie muszę jeździć do Warszawy gdyż tam w zasadzie mieszkam i wiem jak jest. Poza tym gratuluje bystrości - porównywać miasto które liczy ok 2 mln w dodatku stołeczne mieszkańców z miastem 80 tys. Mówisz, ze wszystko upadło, ale oczywiście nie dostrzegasz, że poprawa wizerunku zabytkowych miejsc Piotrkowa oznacza ruch turystyczny, pieniądze i miejsca pracy. Dla tego miasta robię dużo, a przede wszystkim nie krytykuje zmian, które idą na lepsze, bo ja nie mam wybiórczej pamięci i pamiętam wygląd piotrkowskich zabytków. Jak napisał Smutny Piotrkowianin nie da wszystkiego zrobić się w jeden dzień, a do stanu w jakim było i dalej znajduje się jeszcze wiele piotrkowskich zabytków odpowiadają 44 lata komunizmu i zaniedbania władz po 89. To komuniści zniszczyli Starówkę, o Starym Cmentarzu nie wspominając. Najlepiej biadolić, że wszystko upadło, tylko powiem Ci, ze tego nic nie zmieni - huty nie będą znowu wyrabiać szkła, Metalplast nie będzie robił zamków itd. - te czasy już minęły i najwyższy czas przestać żyć przeszłością i robić coś dla tego miasta, dla jego przyszłości,a jego przyszłość to turystyka, bo na tym miasto może robić prawdziwe pieniądze, nie na przemyśle, którego już nie ma. Z tego co piszesz wnioskuję, ze myślisz następująco: "kamienice na Starówce to ruiny, ale nie remontujmy ich" Podobnie jak mój przedmówca mam gdzieś czy kamienica jest miasta czy w rękach prywatnych jeśli jest odrestaurowana.

00


smutny piotrkowianin ~smutny piotrkowianin (Gość)11.08.2009 19:52

"edek-z-krainy-kredeki" napisał(a):
Masz rację. Pamiętam, że zanim przy amfiteatrze miejskim podczas koncertów zaczęto ustawiać toy-toye to część publiczności odlewała się w krzakach i pod drzewami.
Powiem ci coś. W 1982 r. byłem na Słowacji. I kiedy wszedłem do pewnego baru i zobaczyłem przy stolikach facetów przy piwie, to byłem zaskoczony ich kulturą. Już wówczas co w Polsce było nieznane, kupowałeś piwo i nie płaciłeś dokąd nie powiedziałeś że kończysz i chcesz zapłacić. Barman robił ci tyle kresek na takiej małej okrągłej kolorowej tekturowej tacce którą dostawałeś do piwa żeby nie zalewać stolika, ile zamówiłeś piw. Ani ogródki piwne a także sztucznie pędzone w drzewka nie ożywią Starówki dokąd władze miasta nie znajdą pomysłu na przyciąganie turystów. Zobacz ul. Starowarszawską, Zamkową, Garncarską, Wiejską, Wojska Polskiego, Jerozolimską i wiele innych jakim wizerunkiem są dla naszych gospodarzy miasta. Zrobili na pokaz nawierzchnię placu trybunalskiego i kilku okolicznych uliczek. Zobacz w jakich warunkach mieszkają ludzie. Zobacz te walące się ruiny na ulicy Rwańskiej od nr 3 do ul. Wojska Polskiego.
Na placu Czarnieckiego przejdź się po podwórkach. Zobacz w jakim stanie jest były areszt tylko od środka nie od zewnątrz. I nie opowiadaj mi pierdół.


chyba nie myslisz ze za stan PRYWATNYCH kamienic bedzie odpowiadał UM badz jakakolwiek inna postronna osoba!! To juz wina zarzadców tych kamienic, ze nie dbaja o swoje nieruchomosci!!!!Jeśli chodzi o wymienione przez Ciebie ulice, to wg mnie, to one własnie zmieniają bądz w niedługim czasie zmienią swoj wizerunek. Z tego co piszą w regionalnych mediach (m.in tez na epiotrkow) mozna wyczytac, że wizerunek ten sie zmieni chociażby dzieki projektowi Trakt Wielu Kultur!!własnie modernizowana jest Jerozolimska, niedlugo zacznie sie dabrowskiego, słowaka, wojska polskiego i uliczki w rynku... a że do naprawy jest bardzo wiele to jest to wynik nieudolnych rządów poprzednich ekip!A od reki nie da sie wszystkiego naprawić. I tak już zrobiono bardzo wiele w ciągu ostatnich 3 lat, takze jestem spokojny o kolejne!!
jeszcze jedno, sądzę że wszystkie zabiegi dążące do poprawy wizerunku Starówki czy to poprzez wystawianie doniczek, gablot czy organizowanie imprez jest jak najbardziej odpowiednie...!!! jedyny problem, ze zawsze w naszym spoleczenstwie trafi sie ktos kto bedzie staral sie popsuc starania osob ktorzy chca cos zmienic!!czy to przez sikanie po klatkach czy przez atakowanie wszystkich inicjatyw majacych na celu rozwoj i poprawe wizerunku!!

00


edek z krainy kredek ~edek z krainy kredek (Gość)11.08.2009 18:38

"Trybunalczyk" napisał(a):
Dla osób podobnych do Ciebie jest w Piotrkowie specjalna organizacja tzw. klub Weteranów Lewicy - myślę(po Twoich wypowiedziach), że tam byś się odnalazł.


Nie obrażaj mnie. Nigdy nie miałem poglądów lewicowych. A co do stadionu GKS Piotrcovia, to podziękuj byłemu pierwszemu prezydentowi M. Rżankowi i radnym I kadencji z tej samej opcji, że odrzucili darowiznę FMG tj. stadion, basen i halę sportową przy Sikorskiego. I nie Andrzej Pol a Waldemar Matusewicz wyraził zgodę na rozbiórkę stadionu kiedy był prezydentem. Jeśli chodzi o Słowację, to powiem ci, że chętnie bym tam jeszcze raz wyjechał i zamieszkał. W Piotrkowie nie ma możliwości rozwoju kariery zawodowej. Wszystko co było upadło. Czym się zachwycasz? To ty chyba mało widziałeś. Przejedź się do Krakowa, Warszawy, Poznania, i dopiero podziwiaj.

00


lukch ~lukch (Gość)11.08.2009 16:17

O wiele bardziej przydatne od tych doniczek byłoby pierwotne uwzględnienie w tej masie betonu lokalizacji drzew, prawdziwych drzewek dających cień i widocznych z drugiego końca rynku. Można było je wkomponować tak jak choćby miało to miejsce w Alejach 3-go Maja, ale oczywiście nikt o tym nie pomyślał i teraz się nadrabia. Smutna prawda jest taka, że większość ludzi tego nawet nie zauważy. Ja np. przechodzę dość często rynkiem a zwróciłem uwagę dopiero po artykule na epiotrkow.pl ;-). Drzewa byłoby widać.

00


Trybunalczyk ~Trybunalczyk (Gość)11.08.2009 09:27

"edek-z-krainy-kredeki" napisał(a):
~edek z krainy kredeki 3 godziny temu, 06:45
"" napisał(a):
Bo chociazby nawet tam stały szalety to i tak nikt nikogo za reke do niego nie bedzie prowadzil!!
Masz rację. Pamiętam, że zanim przy amfiteatrze miejskim podczas koncertów zaczęto ustawiać toy-toye to część publiczności odlewała się w krzakach i pod drzewami.
Powiem ci coś. W 1982 r. byłem na Słowacji. I kiedy wszedłem do pewnego baru i zobaczyłem przy stolikach facetów przy piwie, to byłem zaskoczony ich kulturą. Już wówczas co w Polsce było nieznane, kupowałeś piwo i nie płaciłeś dokąd nie powiedziałeś że kończysz i chcesz zapłacić. Barman robił ci tyle kresek na takiej małej okrągłej kolorowej tekturowej tacce którą dostawałeś do piwa żeby nie zalewać stolika, ile zamówiłeś piw. Ani ogródki piwne a także sztucznie pędzone w drzewka nie ożywią Starówki dokąd władze miasta nie znajdą pomysłu na przyciąganie turystów. Zobacz ul. Starowarszawską, Zamkową, Garncarską, Wiejską, Wojska Polskiego, Jerozolimską i wiele innych jakim wizerunkiem są dla naszych gospodarzy miasta. Zrobili na pokaz nawierzchnię placu trybunalskiego i kilku okolicznych uliczek. Zobacz w jakich warunkach mieszkają ludzie. Zobacz te walące się ruiny na ulicy Rwańskiej od nr 3 do ul. Wojska Polskiego.
Na placu Czarnieckiego przejdź się po podwórkach. Zobacz w jakim stanie jest były areszt tylko od środka nie od zewnątrz. I nie opowiadaj mi pierdół.


najlepiej krytykować - ale widzisz ja mam oczy i widzę, że cały czas coś się remontuje, widzę budowaną galerię handlową, widzę, ze obraz tego miasta się zmienia, co było za wielmożnego prezydenta pola? Co on dla tego miasta zrobił? - no tak rozwalił stadion to jego największe osiągnięcie. Jak Ci się nie podoba obecny wygląd miasta i to co się w nim zmienia to przecież nie każę Ci głosować na obecnego prezydenta, nikt nie każe Ci również tutaj mieszkać - jesteśmy w strefie Schengen to możesz nawet przeprowadzić się do Słowacji, o której wspominałeś. Dla osób podobnych do Ciebie jest w Piotrkowie specjalna organizacja tzw. klub Weteranów Lewicy - myślę(po Twoich wypowiedziach), że tam byś się odnalazł. Nie chodzi mi o to, ze krytykujesz, ale o to, że Twoja krytyka jest nie konstruktywna - ile wniosłeś propozycji i projektów związanych z rewitalizacją? Co dla tego miasta zrobiłeś? Jak to powiedział kiedyś mądrze premier Buzek: "Na wyborczych jarmarkach cudów najsprawniejsze są zawsze ugrupowania lewicowe. Specjaliści od gruszek na wierzbie, życia na kredyt i korzystania z cudzego dorobku."

00


edek z krainy kredeki ~edek z krainy kredeki (Gość)11.08.2009 06:45

"" napisał(a):
Bo chociazby nawet tam stały szalety to i tak nikt nikogo za reke do niego nie bedzie prowadzil!!


Masz rację. Pamiętam, że zanim przy amfiteatrze miejskim podczas koncertów zaczęto ustawiać toy-toye to część publiczności odlewała się w krzakach i pod drzewami.
Powiem ci coś. W 1982 r. byłem na Słowacji. I kiedy wszedłem do pewnego baru i zobaczyłem przy stolikach facetów przy piwie, to byłem zaskoczony ich kulturą. Już wówczas co w Polsce było nieznane, kupowałeś piwo i nie płaciłeś dokąd nie powiedziałeś że kończysz i chcesz zapłacić. Barman robił ci tyle kresek na takiej małej okrągłej kolorowej tekturowej tacce którą dostawałeś do piwa żeby nie zalewać stolika, ile zamówiłeś piw. Ani ogródki piwne a także sztucznie pędzone w drzewka nie ożywią Starówki dokąd władze miasta nie znajdą pomysłu na przyciąganie turystów. Zobacz ul. Starowarszawską, Zamkową, Garncarską, Wiejską, Wojska Polskiego, Jerozolimską i wiele innych jakim wizerunkiem są dla naszych gospodarzy miasta. Zrobili na pokaz nawierzchnię placu trybunalskiego i kilku okolicznych uliczek. Zobacz w jakich warunkach mieszkają ludzie. Zobacz te walące się ruiny na ulicy Rwańskiej od nr 3 do ul. Wojska Polskiego.
Na placu Czarnieckiego przejdź się po podwórkach. Zobacz w jakim stanie jest były areszt tylko od środka nie od zewnątrz. I nie opowiadaj mi pierdół.

00


alrasman ~alrasman (Gość)10.08.2009 23:07

"edek-z-krainy-kredek" napisał(a):
Dziękuję ci, trafiłeś w dziesiątkę. Nam reliktom się to nie podoba. A zwłaszcza szafowanie publicznymi pieniędzmi. Już widzę, że za rok zagłosujesz na obecnego prezydenta miasta a on dzięki tobie wygra ponownie wybory i będzie nam miłościwie panował przez kolejne 4 lata. Zobacz, że te kamienice ożyły tylko dzięki nowym właścicielom a nie władzom miasta. Oni tylko wszystko co się da sprzedają, żeby mieć kłopot z głowy. Nie tak wyobrażałem sobie Rewitalizację Starówki z odlewniami po klatkach i bramach i grandą przyćmionych piwskiem gówniarzy siedzących przy stolikach w tym ogródku przy Szwejku.


przez dobre kilkanascie lat obraz Rynku byl jeden... menelstwo i pijactwo po bramach!!az strach bylo przejsc!!wtedy dopiero lali po klatkach i nie tylko... a tamtego smrodu to juznikt nie pamieta!!dopiero teraz jak wreszcie zaczelo to miec rece i nogi to incydentalne wybryki sie afiszuje!!
zTwojej wypowiedzi wynika ze najlepiej z Rynku zrobic getto, ogrodzic murami i nikogo nie wpuszczac!!
nie wiem czy kiedykolwiek byłes w Rynku z prawdziwego zdarzenia np w Poznaniu, gdansku czy Wrocławiu, i ile tam jest tych przycmionych browarami...
ale to ze ktos wypije piwo to nie jest rownoznaczne z tym ze od razu z okolicznej klatki zrobi sobie szalet!!To poprostu kwestia kultury i wychowania, a ze niektorym w PT tego brakuje to juz miejmy do siebie pretensje!!
Bo chociazby nawet tam stały szalety to i tak nikt nikogo za reke do niego nie bedzie prowadzil!!

00


edek z krainy kredek ~edek z krainy kredek (Gość)10.08.2009 11:40

"Trybunalczyk" napisał(a):
Wam - reliktom czerwonego ustroju wszystko się nie podoba.


Dziękuję ci, trafiłeś w dziesiątkę. Nam reliktom się to nie podoba. A zwłaszcza szafowanie publicznymi pieniędzmi. Już widzę, że za rok zagłosujesz na obecnego prezydenta miasta a on dzięki tobie wygra ponownie wybory i będzie nam miłościwie panował przez kolejne 4 lata. Zobacz, że te kamienice ożyły tylko dzięki nowym właścicielom a nie władzom miasta. Oni tylko wszystko co się da sprzedają, żeby mieć kłopot z głowy. Nie tak wyobrażałem sobie Rewitalizację Starówki z odlewniami po klatkach i bramach i grandą przyćmionych piwskiem gówniarzy siedzących przy stolikach w tym ogródku przy Szwejku.

00


Trybunalczyk ~Trybunalczyk (Gość)10.08.2009 07:52

"edek-z-krainy-kredek" napisał(a):
~edek z krainy kredek 24 godziny temu, 07:55
"aaron82" napisał(a):
ja tam w ormianinie bronka chętnie strzelę i się rynku nie wstydzę
Chodź sobie aaron82 na to piwko do Ormianina i upajaj się tym obszczymurkiem w otoczeniu sztucznie pędzonych drzewek. Zobaczymy jak ta zieleń będzie wyglądała jak spadnie śnieg i jak co roku nie będzie komu go odgarniać.
Sądząc po twoim nicku urodziłeś się w 1982 roku a zatem jesteś jeszcze bardzo młody i wielu rzeczy nie pamietasz.
Powiem ci bo jestem od ciebie starszy o równo 20 lat lat lat i dobrze pamiętam kawiarnię Ormianin. W latach mojego dzieciństwa chodziło się tam w niedzielę na lody z rodzicami. A mieszkałem bardzo blisko bo na ul. Rwańskiej tam gdzie jest parafia ewangelicko-augsburska. I nie było tam żadnych browarków. Świat idzie z postępem a tobie się podobają imitacje roślin które maja zamaskować to tego czego na Placu Trybunalskim naprawdę brakuje. Ten obszczymurek murek to pasuje do tego wszystkiego jak kwiatek do kożucha.
W połowie lat 50-tych odbywały się koncerty popularnego piotrkowskiego zespołu jazzowego zespołu Bigbeat Kombo. A tam gdzie teraz jest restauracja to była knajpka Rybka i codziennie grali tam cyganie. Teraz to nie ten Piotrków kiedy po ulicach jeździły dorożki i nie było tylu pijaków i odlewni na klatkach schodowych okolicznych domów. Pozdrawiam i życzę ci szczęściarzu abyś w tym zabytkowym mieście z gospodarzem bez pomysłu do przyciągania turystów, mieszkał i popijał browarek w Ormianinie aż do późnej starości.


Typowe myślenie - oczywiście kolego starszy lepiej wyglądał Rynek z odrapanymi kamienicami i rozwalającym się chodnikiem. problem w tym, że Wam - reliktom czerwonego ustroju wszystko się nie podoba.

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat