Jego wizyta na piotrkowskim lotnisku była związana z przygotowaniami AZP do obchodów stulecia lotnictwa w Piotrkowie.
Dziś, w piątek, 17 maja, Aeroklub Ziemi Piotrkowskiej odwiedził Włodzimierz Skalik, prezes Aeroklubu Polskiego, wiceprezydent Międzynarodowej Federacji Lotniczej (FAI), wielokrotny mistrz, wicemistrz świata i Europy w lataniu precyzyjnym, pilot śmigłowcowy i zdobywca Diamentowej Odznaki Szybowcowej. Jego wizyta na piotrkowskim lotnisku była związana z przygotowaniami AZP do obchodów stulecia lotnictwa w Piotrkowie. Włodzimierz Skalik spotkał się m.in. z dyrektorem Aeroklubu Ziemi Piotrkowskiej, Jarosławem Cempelem. Obaj omawiali stopień zaawansowania przygotowań do mającego się odbyć w Piotrkowie w dniach 31 sierpnia – 1 września Fly Fest'u, który będzie wielkim lotniczym świętem i któremu patronuje Aeroklub Polski.
– Piotrkowskie lotnisko, obok tego w Rudnikach, jest jednym z najbardziej mi znanych. Z wielu powodów. Po pierwsze bardzo często tutaj przylatywałem i przylatuję, po drugie to tutaj lecąc do Srebrnej Odznaki uzyskałem pierwszy swój warunek jako pilot szybowcowy – mówi Włodzimierz Skalik. – Poza tym to lotnisko jest świetnie położone i dobrze skomunikowane, wiele ciekawych rzeczy tutaj się dzieje, zwłaszcza, że dysponuje ono dobrą infrastrukturą – utwardzonym pasem startowym.
Prezes Aeroklubu Polskiego przyznał, że piotrkowski aeroklub dobrze sobie radzi po zmianach ustrojowych. – Na ogół, przed 1989 rokiem, aerokluby zajmowały się bardzo szerokim spectrum działalności. Taki model dziś jest trudny do kontynuowania, dlatego większość z nich zdecydowała się zawęzić zakres swej działalności, specjalizując się w wybranych kwestiach. W przypadku Piotrkowa pochwalam to, że m.in. działalność spadochronowa jest realizowana w oparciu o umowę z firmą współpracującą z aeroklubem, zaś sam aeroklub skoncentrował się na szkoleniu pilotów szybowcowych i samolotowych. To, co dodatkowo wyróżnia lotnisko w Piotrkowie, to właśnie wspomniana przeze mnie już modernizacja jego infrastruktury. Jest to nadal dziś nieliczny przykład lotniska aeroklubowego, na którym jest utwardzony pas startowy. To niezwykle cenna rzecz, ponieważ pozwala wykonywać loty już tym bardzo współczesnym samolotom, które nie zawsze są dostosowane do latania z nawierzchni trawiastej, ale co najważniejsze, pozwala na wykonywanie lotów przez cały rok. To jest taki fajny przykład dla innych aeroklubów.
Agawa