- To nie będzie tylko punkt, gdzie turysta dostanie ulotki i napije się kawy, to ma być centrum, które będzie promować Piotrków i jego produkty turystyczne. Naszym zdaniem są nimi Trakt Wielu Kultur, Strefa Zrzutu i piotrkowskie Sanktuaria Maryjne - mówi Jolanta Kopeć, kierownik biura partnerstwa i funduszy UM w Piotrkowie, które przygotowuje wniosek o dofinansowanie przedsięwzięcia.
Miasto będzie się starać o 470 tys. zł z Regionalnego Programu Operacyjnego. Pieniądze pozwolą na adaptację i wyposażenie pomieszczeń przy ul. Zamurowej, gdzie ma być m.in. mała sala konferencyjna do prowadzenia lekcji regionalnych, przygotowanie folderów i map, uruchomienie strony internetowej czy przygotowanie systemu tablic informacyjnych, które mają nawigować turystów do celu.
- Chcemy trafić z informacjami o Piotrkowie do biur podróży, chcemy, żeby skoczkowie spadochronowi, którzy przyjeżdżają na lotnisko, odwiedzali też centrum miasta - dodaje Kopeć, zauważając, że jak na razie, mimo dobrych chęci różnych instytucji, Piotrków atrakcją turystyczną się nie stał. CIT ma to zmienić.
Mirosław Ratajski, prezes piotrkowskiego oddziału PTTK, o powstaniu nowego ośrodka dowiedział się przypadkiem. Jego zdaniem, to dublowanie roli i zadań centrum informacji turystycznej, jakie pełni PTTK i na które z budżetu miasta dostaje pieniądze. Ratajskiego najbardziej boli, że, jak twierdzi, mimo kilkunastu tysięcy turystów, którzy rocznie odwiedzają Piotrków, działalność PTTK nie satysfakcjonuje m.in. radnych czy urzędników. Tymczasem pomysłodawcy miejskiego centrum nie widzą konfliktu interesów. Nowa placówka ma się skupić na promocji Piotrkowa, po to, aby m.in. przewodnicy PTTK mieli więcej pracy.
Karolina Wojna POLSKA Dziennik Łódzki