Piotrków: Ustawią symboliczny krzyż ze zniczy

Poniedziałek, 09 sierpnia 201046
Symboliczny krzyż, upamiętniający tragedię smoleńską ma powstać pod pomnikiem katyńskim w Piotrkowie.

Radna PiS w Piotrkowie i przewodnicząca klubu „Gazety Polskiej" - Beata Dróżdż postanowiła ustawić na pl. Kościuszki symboliczny krzyż upamiętniający katastrofę lotniczą z 10 kwietnia. Na to wydarzenie zaprasza we wtorek - 10 sierpnia na godz. 18.00.

 

Akcja już teraz wzbudza kontrowersje. - Czy zza tego krzyża będą jeszcze widoczne ofiary Katynia z 1940 roku? Czy też szykowane jest miejsce manifestacji politycznych uwielbienia ś.p. Lecha Kaczyńskiego? Moim zdaniem właśnie tak się to skończy. Manifestacjami uwielbienia dla Lecha Kaczyńskiego. Ofiary Katynia zostaną jako bardzo potrzebne tło historyczne. To nie jest w porządku wobec ludzi, którzy zginęli w 1940 roku. Przysłania się ich pamięć. Angażuje się ich w bieżący spór polityczny. Stawia znak równości pomiędzy ludobójstwem a katastrofą lotniczą - stwierdza piotrkowski radny PO - Paweł Ciszewski.

 


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (46)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Piotr Włostowic ~Piotr Włostowic (Gość)11.08.2010 14:58

"Bartosiak" napisał(a):
Z właściwym sobie rozmachem P.W. cytuje najbardziej skrajne przejawy szaleństwa.[/b]


Skrajnie przejaskrawiasz mój post.
Napisałem, co napisałem. Nic ponadto. Wnioski same się piszą.
Nie będzie żadną sensacją, gdy oświadczę teraz, że zgadzam się z każdym zdaniem Twego wpisu i z potaknięciem wyrażonym przez Lolę. Myślę identycznie i rad jestem, że wyłożyłeś kawę na ławę.

Komentarz był edytowany przez autora: 11.08.2010 15:09

00


Bleki Blekiranga11.08.2010 09:45

http://wyborcza.pl/1,86742,8233620,Swietopelka_nie_oddamy.html oraz http://wyborcza.pl/1,75515,8234683,Nie_rozumiem.html

Komentarz był edytowany przez autora: 11.08.2010 09:47

00


Lola ~Lola (Gość)11.08.2010 09:36

"Bartosiak" napisał(a):
20 lat temu zdechł system, który więził nas, i sporą częśc świata. Przez ten czas powoli i z trudnościami usiłujemy budować normalny kraj z normalnym społeczeństwem. Przez pokolenia przyzwyczailiśmy się do istnienia wroga. Wróg był wygodny - bo nami rządził, był zły, obcy i winny wszystkiemu. (My zawsze byliśmy niewinni - bo nie my rządziliśmy). Byliśmy MY i byli ONI.
Obecnie Polakom bardzo ICH brakuje.


Nic dodać, nic ująć.
Diagnoza polskiej mentalności.
Do przysłowiowej normalności prowadzić może chyba tylko przeszczep kodu genetycznego.

00


Bartosiak ~Bartosiak (Gość)11.08.2010 09:14

Z właściwym sobie rozmachem P.W. cytuje najbardziej skrajne przejawy szaleństwa.
Polskę opanowuje szaleństwo. Dlaczego? Trudno o tym nawet myśleć.
20 lat temu zdechł system, który więził nas, i sporą częśc świata. Przez ten czas powoli i z trudnościami usiłujemy budować normalny kraj z normalnym społeczeństwem. Przez pokolenia przyzwyczailiśmy się do istnienia wroga. Wróg był wygodny - bo nami rządził, był zły, obcy i winny wszystkiemu. (My zawsze byliśmy niewinni - bo nie my rządziliśmy). Byliśmy MY i byli ONI.
Obecnie Polakom bardzo ICH brakuje. Bo jak bez wroga żyć? Kto winien? Przecież nie MY. A ktoś winien byc musi. Wszystkiemu, nawet powodzi i ociepleniu klimatu.
Wróg by się przydał, dla lepszego samopoczucia. Dla ujścia frustracji. Nie jesteśmy narodem prymitywnym, nie pójdziemy do czarownika, nie oskarżymy demonów, duchów. Potrzebny nam żywy, rzeczywisty wróg.
Cwane polityczne głowy znają nas dobrze, pomogą w tej potrzebie. Za drobna opłatę - naszych głosów - dadzą nam to, czego potrzebujemy. STWORZĄ nam wroga! pomysł jest prosty i stary jak polityka. "Dziel i rządź" mawiali rzymianie. Społeczeństwo się sprytnie podzieli. Podzieleni się będą zwalczać. Politycy wytłumaczą którejś stronie, że to oni są ich przedstawicielami. Inne partie - popierają wrogów. Zebrane głosy - BEZCENNE!
Jak podzielić Polaków? To jasne. Kraj mamy katolicki, wiara przodków pomagała przetrwać. Symbolem wiary jest KRZYŻ.
Cynicznie, bluźnierczo, bez szacunku rzuci się ten krzyż na bruk - jako symbol podziału. Utworzy się grupę "obrońców krzyża". Zrobi się to w taki sposób, z taką bezczelnością, żeby wszystkim dech zaparło. Zaatakuje się nawet kościół...
Reakcja będzie tak ostra, że spontanicznie pojawią się PRZECIWNICY. Jak się nie pojawią, to się im pomoże. Sprowokuje, podpowie, wkurzy, otumani. Identycznie, jak tzw. "obrońców".
O KRZYŻ Polacy pokłócą się na pewno! Tak zajadle, że nawet nie będą wiedzieć, po której są stronie. Bo OBIE strony będą uważać, że bronią GODNOŚCI KRZYŻA!
I to się łaśnie stało, to się dzieje, i - według niektórych - MA SIĘ POGŁĘBIAĆ!!
Jeśli wczoraj uczczono modlitwą i wspomnieniem ofiary lotniczej katastrofy - to godne i nie podlega dyskusji. Pomyślmy przy okazji, że zginęli razem - katolicy, prawosławni, protestanci, żydzi, ateiści, działacze wszystkich chyba partii, ludzie w różnym wieku, Prezydent z ochroną, piloci, obsługa...
Pomyślmy, że w obliczu spraw ostatecznych - nie ma podziału.
Przypomnijmy sobie:
Wszyscy jesteśmy Polakami
Wszyscy jesteśmy ludźmi
Wszyscy jesteśmy BRAĆMI.

Odnajdźmy w sobie chrześcijańską pokorę, miłośc bliźniego. Tolerancję. Solidarność.
Nie dajmy się ogłupić, sprowokować, poszczuć na siebie.
Nie dajmy się wykorzystać kanaliom, dla których nieważni są ludzie, a władza nad ludźmi. Bo jeśli ktoś robi z tego polityczną grę - jest kanalią, bez względu na polityczną przynależność!

Komentarz był edytowany przez autora: 11.08.2010 09:17

00


wyborca ~wyborca (Gość)11.08.2010 08:49

Cytuję:
To nie jest w porządku wobec ludzi, którzy zginęli w 1940 roku. Przysłania się ich pamięć. Angażuje się ich w bieżący spór polityczny. Stawia znak równości pomiędzy ludobójstwem a katastrofą lotniczą - stwierdza piotrkowski radny PO - Paweł Ciszewski.


Panie radny Ciszewski: Jest pan zawodowym strażakiem i przed siedzibą Straży Pożarnej przy ul. Jagielońskiej stoi pomnik Św. Floriana patrona strażaków. Dlaczego pan nie protestuje? Przecież jest pan taki mądry i aktywny a przeszkadza panu uroczystość upamiętniająca śmierć 96 ofiar najważniejszych osób w państwie, które zginęły lecąc do Katynia aby złożyć hołd pomordowanym przez NKWD. Moim zdaniem to radny Ciszewski chce zabłysnąć przed wyborami samorządowymi.

00


Piotr Włostowic ~Piotr Włostowic (Gość)11.08.2010 01:06

WPIS TYLKO DLA OSÓB PEŁNOLETNICH!
Chrześcijanie! Katolicy!
Żydzi! Muzułmanie!
Buddyści! Rastafarianie!
Agnostycy! Ateiści!
Kim jesteśmy?
Dokąd i po co zmierzamy?
Drastyczne artykuły prasowe:
http://tiny.pl/h7l6s
http://tiny.pl/h7l68
Drastyczne, wyjątkowe, ale warte zapamiętania, zdjęcia:
http://img22.imageshack.us/img22/5975/koci1.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/2109/koci2.jpg
http://img693.imageshack.us/img693/6586/koci3.jpg
Czyżby - o zgrozo - rację miał nie tak znów dawno profesor (maturzysta), ażeby - jak ujął to jeden z przedwojennych satyryków - "przestać uważać bydło za niebydło"?!

Komentarz był edytowany przez autora: 11.08.2010 01:11

00


Piotr Włostowic ~Piotr Włostowic (Gość)11.08.2010 00:04

Piotrze! Pani radna! Wszyscy!
Wszyscy oprócz zbanowanych tu za wpisywanie wyrazów powszechnie uważanych za obraźliwe i wulgarne!
Czy - jak sugeruje Piotr - rzeczywiście nie staczamy się po równi pochyłej?
Bo tego, co w linku niżej, to nawet w mrokach peerelu nie było, podczas wojny polsko-jaruzelskiej nie miało nawet miejsca, ani za cara!
http://tiny.pl/h7l6p
W dodatku, z kościołem tym związany jest w przepiękny sposób Honorowy Obywatel Miasta Piotrkowa Trybunalskiego śp. ksiądz Tadeusz Pecolt, laureat Złotej Wieży Trybunalskiej... Ta historia poniżej:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tadeusz_Pecolt
Księże Tadeuszu! Gdybyś mógł, co byś na to wszystko rzekł...
Myślę, że nie znalazłbyś dobrej odpowiedzi.
Nie na każde zadawane pytanie potrafiłeś znaleźć odpowiedź.
Na tym m.in. polegała Twoja mądrość i uwielbienie wiernych.
I wiernych przyjaciół także.

00


Piotr Włostowic ~Piotr Włostowic (Gość)10.08.2010 23:53

"Piotr" napisał(a):
Rozumiem, że kraje islamskie to wzór dla naśladowania?!


Nie! Niech Bóg (Allach?) broni!
W żadnym razie!

00


Piotr Piotrranga10.08.2010 23:47

Rozumiem, że kraje islamskie to wzór dla naśladowania?!
Notabene w pierwotnej wersji postu napisałem z rozpędu o symbolach muzułmańskich. Po zastanowieniu zmieniłem na rastafarian. Zrobiłem to celowo, chciałem uniknąć powiązań z zaprzeszłymi konfliktami jakie miały miejsce między chrześcijaństwem a światem islamu>

00


Piotr Włostowic ~Piotr Włostowic (Gość)10.08.2010 23:38

"Piotr" napisał(a):
Od Jana Kazimierza tak naprawdę staczała się ku zgładzie czasami szybciej czasami wolniej ale jednak ku zagładzie.


No nie wiem, musiałbym to rzetelnie prześledzić, ale chyba mocno przesadzasz z tym, że już od tak dawna.
Przy okazji, czy wyobrażasz sobie (inni też) takie hece, jak te od kilkunastu dni, w większości krajów islamskich?

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat