- Dzień babci w przedszkolu Kubuś Puchatek w Piotrkowie
- Tragedia w szpitalu w Piotrkowie. Pacjentka nie przeżyła, bo odmówiono jej pomocy w szpitalu? [aktualizacja]
- Piotrkowska policja zatrzymała dilera narkotyków
- Prezydent Piotrkowa przekazał wyjątkowy dar na licytację WOŚP
- Wypadek na A1. Duże utrudnienia w kierunku Katowic
- Pożar budki z kebabem w Wolborzu. W środku były butle z gazem
- Pięć czołgów zatrzymanych pod Wolborzem przez ITD
- Czołowe zderzenie na wiadukcie w Rakowie
- Wypadek na Rakowskiej. Droga jest całkowicie zablokowana
Pierwszy dzień matur - tematy z jęz. polskiego
- Tylko niecałe 10 procent wszystkich piotrkowskich abiturientów zdawało maturę z polskiego na poziomie rozszerzonym - mówi Janina Skibicka p.o. dyrektora Okregowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi.
Maturom towarzyszyła giełda tematów. Jedni stawiali na "Dziady", inni na "Zbrodnię i Karę". Tuż przed rozpoczęciem egzaminu zapytaliśmy piotrkowskich maturzystów o samopoczucie i tzw. ...pewniaki.
Maturzyści na napisanie egzaminu mieli 170 minut, a jego efekty będą znane pod koniec czerwca.
Tematy na poziomie podstawowym :
1. Analiza fragmentu "Ody do młodości" Adama Mickiewicza i wiersza "Któż nam powróci" Kazimierza Przerwy - Tetmajera. Porównać przedstawione w utworach obrazy młodego pokolenia oraz stosunek młodych do pokolenia ojców. Podczas porównania należy wykorzystać konteksty historyczno - literackie.
2. Sen jako sposób przedstawienia postaci literackiej na podstawie "Lalki" Bolesława Prusa. Analizując i interpretując podany fragment wyjaśnić co marzenie senne mówi o bohaterce powieści i jej stosunku do ważnych w jej życiu osób: ojca i Wokulskiego.
Tematy na poziomie rozszerzonym:
1. Zanalizować i zinterpretować opowiadania Sławomira Mrożka "Lolo" zwracając uwagę na sposób kreowania bohaterów i paraboliczny charakter sytuacji przedstawionych w tekście.
2. Rola słów w relacjach międzyludzkich. Analiza i interpretacja powieści Wiesława Myśliwskiego "Kamień na kamieniu" oraz wiersza Tadeusza Różewicza "Słowa". Zwrócić uwagę na przedstawione sytuacje i sposoby kreowania podmiotu mówiącego.