M. Domaracki: Kim jest nasz nowy poseł?

Tydzień Trybunalski Sobota, 15 października 201141
W niedzielnych wyborach parlamentarnych największym zaskoczeniem był doskonały wynik Ruchu Palikota skutkujący 40 mandatami poselskimi. Jeden z nich trafi do Marka Domarackiego z Piotrkowa. Kim jest nasz nowy poseł?
Marek DomarackiMarek Domaracki

- “Tydzień Trybunalski”: Wszyscy pytają, skąd się wzięli ludzie Palikota. My w takim razie też pytamy, skąd wziął się Marek Domaracki?


- Marek Domaracki: Marek Domaracki, w odróżnieniu od niektórych posłów z naszego regionu, jest autentycznym piotrkowianinem. Moja rodzina z dziada pradziada zawsze była związana z trybunalskim grodem. Przez wiele pokoleń pracowała na rzecz rozwoju miasta Piotrkowa i okolic. Z wykształcenia jestem magistrem nauk pedagogicznych, ukończyłem ponadto studia podyplomowe z zakresu prawa podatkowego na Uniwersytecie Łódzkim. Pracowałem w Narodowym Banku Polskim i w Urzędzie Skarbowy, przez wiele lat pełniłem funkcję ławnika w Sądzie Rejonowym. Od 2006 roku jestem prywatnym przedsiębiorcą.


- Kiedy i dlaczego podjął Pan decyzję o kandydowaniu z listy Palikota?


- Do tej pory nie byłem związany z żadnymi partiami politycznymi, jednak moje doświadczenie zawodowe, światopogląd i przekonania polityczne sprawiły, że podjąłem decyzję o zaangażowaniu się w działalność Ruchu Palikota, który niesie nadzieję ludziom na lepsze jutro.


- Co zaważyło, że został Pan “jedynką” na liście?


- Zaangażowanie w rozwój struktur Ruchu Palikota sprawiło, że zostałem zauważony i doceniony.


- Zdobył Pan niemal 10 tys. głosów wyborców. Czy oni znają Marka Domarackiego, czy w większym stopniu zaważyło zaufanie do Palikota?


- Nie będę wpadał w bufonadę, że znał mnie cały elektorat 10 Okręgu Wyborczego, jednak dziękuję wyborcom za okazane zaufanie, którego na pewno nie zawiodę. Kampania była bardzo merytoryczna i zauważalna w każdym zakątku naszego regionu.


- Dlaczego piotrkowianie głosowali na Ruch Palikota?


- Postępujące zubożenie społeczeństwa, oczekiwanie na pozytywne zmiany, które stworzą z nas prawdziwych Europejczyków: likwidacja Senatu, połączenie ZUS i KRUS, zrównanie pensji kobiet i mężczyzn, likwidacja finansowania Kościoła i partii politycznych z budżetu państwa, liberalizacja ustawy antyaborcyjnej, darmowy Internet, dochody na miarę własnych dokonań i możliwości zapewniających opiekę medyczną, socjalną i emerytalną.


- Jaka dziedzina życia społecznego jest Panu szczególnie bliska i czym chciałby Pan zajmować się w Sejmie?


- Najważniejszy jest człowiek żyjący w nowoczesnym, świeckim, przyjaznym państwie, w którym autentycznie będzie się czuł jego obywatelem, chcący uczestniczyć świadomie w jego strukturach. Będę starał się pomagać ludziom we wszelkich aspektach życia. W Sejmie zajmę się problematyką społeczną i ekologiczną. Zamierzam uczestniczyć w pracach Komisji Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa (OSZ), co wynika z mojego programu wyborczego - Zalew Sulejowski, wody geotermalne, odnawialne źródła energii.


- Prowadzi Pan własną firmę. Komu powierzy ją Pan na czas sprawowania mandatu?


- Prowadzę działalność gospodarczą, jednak na czas sprawowania mandatu poselskiego zostanie ona zawieszona.


- Czy w Piotrkowie będzie Pana biuro poselskie?


- Biuro poselskie będzie funkcjonowało w Piotrkowie najszybciej, jak to jest możliwe, aby zaspokoić oczekiwania mieszkańców.


- Czy to Pan zajmie się budową struktur Ruchu Palikota w terenie?


- Jako partia nowa i kreatywna nie będziemy mieli problemu z funkcjonowaniem istniejących struktur w naszym regionie. Mamy mnóstwo ludzi, którzy sprawią, że Ruch Palikota będzie partią znaczącą i liczącą się w następnych wyborach, w czym będę się starał dopomóc.


- Jakie jest w tej chwili zaplecze personalne Ruchu Palikota w Piotrkowie i powiecie piotrkowskim?


- Nasze zaplecze personalne w Piotrkowie Trybunalskim to na dziś 3657 osób. To osoby, które nam zaufały i są naszymi wiernymi sympatykami. Jesteśmy przekonani, że swym programem i podejmowanymi działaniami przyciągniemy w najbliższym czasie większą rzeszę zwolenników.


- Dziękuję za rozmowę.

 

Pytała Anna Wiktorowicz


Zainteresował temat?

0

1


Zobacz również

reklama

Komentarze (41)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

sklave ~sklave (Gość)15.10.2011 15:59

"Piotrkowianin" napisał(a):
A wieszanie krzyża w sejmie pod osłoną nocy i bez umocowań prawnych


Co? Co? Wiesz co piszesz?
Nawet najtwardszy SBek miał respekt przed krzyżem.
Wiedz o tym że SBecy szukali debili którzy by chcieli zdejmować krzyże w zakładach, szkołach etc bo sami ich nie zdejmowali.
Za SBecji krzyże wisiały i choć komuchów mocno paliły nikt ich nie zdejmował.
Chciałbym to zobaczyć jak Palikot będzie krzyż zdejmował.
Mnie krzyż nie przeszkadza choć w kościele bywam tylko na ślubach i pogrzebach.
Temat zbyt szeroki. Nie paplajcie i nie cwaniakujcie.
~Zdzisio masz rację i ja to tak widzę. Czarnych odsunąć od spraw państwowych. Mają przecież swoje państwo.
http://sklave.manifo.com/

00


Góral ~Góral (Gość)15.10.2011 15:33

"OLAF" napisał(a):
Polskie społeczeństwo jest katolickie z przymusu. Wstępuje do kościoła nie mając świadomości wybierają za nas.


Tak jak ty napisałeś`, mówią Jehowcy. Prawdę ktoś kiedyś powiedział, że Piotrków to miasto komuchów. Kiedy w 1981 roku mój znajomy pojechał latem na urlop do Gdańska, na przedniej szybie napisali mu sprayem Piotrkowiacy nie Polacy. I to jest chyba prawda. Co wam krzyż przeszkadza w sejmie czy religia w szkołach? Nie razi was, że Palikot chce legalnie marychy? Zapamiętajcie: Kto mieczem wojuje, od miecza zginie. Już niejeden włącznie ze Stalinem i Hitlerem oraz Szwedzi pod Jasną Górą dostali nauczkę.

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga15.10.2011 15:10

"zet" napisał(a):
niestety ta roznica nie dla wszystkich jest widoczna...

Dokładnie. A wieszanie krzyża w sejmie pod osłoną nocy i bez umocowań prawnych, to kpina z państwa prawa.

01


zet ~zet (Gość)15.10.2011 15:01

"Zdzisio" napisał(a):
ale nie wierze chrześcijańskiej. To znacząca różnica. Popieram Palikota

niestety ta roznica nie dla wszystkich jest widoczna...

00


Zdzisio ~Zdzisio (Gość)15.10.2011 14:45

Cytuję:
Wypowiedzieli wojnę Kościołowi Katolickiemu

ale nie wierze chrześcijańskiej. To znacząca różnica. Popieram Palikota

01


zet ~zet (Gość)15.10.2011 13:40

"Fatal" napisał(a):
Nie mów, że 95% polaków wyznaje kościół... wiele osób wyznaje chrześcijaństwo (to co zapisane jest w piśmie świętym), a to z kościołem ma niewiele wspólnego...

dokladnie tak jak mowisz. kosciół katolicki jako instytucja sama w sobie wierzacej ososbie nie jest niezbedna do praktykowania wiary. za to do prania mózgu i lansowania PIS sie przydaje prawda??

01


OLAF ~OLAF (Gość)15.10.2011 13:34

Polskie społeczeństwo jest katolickie z przymusu. Wstępuje do kościoła nie mając świadomości wybierają za nas. Gdy jesteśmy dorośli to nie chce się wielu robić sobie problemów i nazywają się wierzący ale nie praktykujący. Jest prosta metoda na zweryfikowanie ile jest katolików w polsce. Wystarczy wprowadzić podatek taki jak w niemczech 8% jeżeli deklarujesz że jesteś katolikiem lub innego wyznania. Przypuszczam że z 95 % procent zrobi się około 50 % i nie będzie kler mógł powiedzieć że polska to 95% kraj katolików. Państwo jest świeckie i tyle a kościół niech się zajmie duszami. "Jak przychodzę do mechanika to chcę żeby znał się na samochodach a nie opowiada o produkcji mydła"

01


Aman Amanranga15.10.2011 11:26

"oszolomow-nie-slucham" napisał(a):
Wypowiedzieli wojnę Kościołowi Katolickiemu a zatem ponad 95% Polaków.

Jakby tak było jak mówisz to kościoły pękałyby w szwach a tak nie jest. Pamiętaj: papier czy ekran monitora wszystko przyjmie. Nawet jakbyś napisał 120% a rzeczywistość to już całkiem co innego.

01


Robert Robertranga15.10.2011 11:17

Cytuję:
Wypowiedzieli wojnę Kościołowi Katolickiemu a zatem ponad 95% Polaków


Nie mów, że 95% polaków wyznaje kościół... wiele osób wyznaje chrześcijaństwo (to co zapisane jest w piśmie świętym), a to z kościołem ma niewiele wspólnego...

00


sklave ~sklave (Gość)15.10.2011 10:47

Na jak długo starczy zapału i samozaparcia.
Już był taki jeden rycerz co o sprawę chłopską walczył dopóty go do koryta nie dopuścili.
Domaracki vel MARKPIO jak piszą na forach wytrwałości i zdrowego rozsądku życzę. Pragnę byś zawsze miał tylko swoje zdanie.

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat