Kto jeszcze powinien strajkować?

Czwartek, 05 lutego 201590
Górnicy, lekarze, nauczyciele, rolnicy, energetycy. Strajkowali lub będą. A kto jeszcze powinien?
fot. niezalezna.plfot. niezalezna.pl

Zdaniem niektórych słuchaczy radiowego „Magla” już nikt, bo protesty paraliżują kraj, wprowadzają zamęt i każda protestująca grupa dostaje w roku wyborczym co chce, a płacimy za to my. Drudzy uważają, że najlepiej było za czasów PRL, kiedy wszyscy mieli pracę i nie musieli strajkować (nie jest do do końca prawda, bo PRL upadła m.in. ze względu na strajki - przyp. red.). Jeszcze inni są zdania, że cała gospodarka powinna być sprywatyzowana, a dzwoniący tuż przed końcem audycji pan Tomasz, prywatny przedsiębiorca, zauważył, że jego grupa zawodowa nigdy nie strajkuje, bo nie ma związków zawodowych. I że w ogóle, to chyba dosyć już tych strajków.

- Protesty nie mają podłoża stricte płacowego, lecz dotyczą fundamentów - mówił na antenie rzecznik „Solidarności” Marek Lewandowski. - W wielkim skrócie - wszyscy w Polsce powinni zarabiać więcej, o jakiejś tysiąc złotych. Tak to wyliczono. Koszty pracy są najniższe od 25 lat, a pracownik tej samej firmy w Polsce, wykonujący tę samą pracę, na tym samym stanowisku zarabia 3 euro za godzinę, podczas gdy Niemiec - 12. U nas występują zbyt duże dysproporcje w płacach.

Rzecznik namawiał też do zakładania związków zawodowych, a czy wszędzie jest to możliwe, to już sami wiecie najlepiej.


Zainteresował temat?

2

1


Zobacz również

Komentarze (90)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

tutaj tutajranga05.02.2015 23:33

Tak. Proszę poświęcić chwilę uwagi i przeczytać.

10


popieram mieszkańców wsi ~popieram mieszkańców wsi (Gość)05.02.2015 23:26

"mieszkaniec" napisał(a):
mieszkaniec


Dokładnie jest tak, jak piszesz. Pozwolę sobie Twoją argumentację uzupełnić o takie kwestie, jak:
1. niestabilność rynku produktów rolnych, a przy tym często powtarzające się niekorzystne wahania koniunkturalne, będące konsekwencją układów politycznych;
2. sztuczne zawyżanie cen przez dostawców, sprzedawców i dystrybutorów sprzętu rolniczego i innych czynników produkcji, którzy wykorzystując hasło: "dopłaty" i "Unia", zdzierają z rolników spore pieniądze, które nie mają swojego przełożenia w realnej wartości narzędzi pracy i środków do produkcji rolnej;
3. bardzo restrykcyjne i rozbudowane obwarowania urzędnicze, pozwalające na pełne spełnienie wymogów i rozwój nielicznych gospodarstw rolnych;
4. nienormowany czas pracy;
5. ...

51


mieszkaniec mieszkaniecranga05.02.2015 22:14

"normals" napisał(a):
Najlepsi są ci biedni rolnicy z tymi ciągnikami na blokadach wartych kilkaset tysięcy.

Zazdrościsz narzędzia pracy. Oddaj swój samochód, biurko i komputer bo przecież to jest Ci potrzebne do pracy, ale przecież postulujesz aby oddać swoje narzędzie do zarobku.
Dla sprostowania kilku bardzo drażliwych tematów poruszanych przez część miastowych (spora grupa w tym pochodzi ze wsi i poszukiwała szczęścia w mieście, ale nie wyszło prawdopodobnie i teraz rozpuszczają plotki).
1). KRUS - małe składki, małe emerytury, chorobowego 10zł za dzień, a ZUS znacznie więcej, poza tym porównać ilość i prestiż siedzib ZUS a KRUS i od razu widać na co kasa z emerytur idzie.
2). Podatki - rolnicy płacą podatki dochodowe jak każdy inny (ryczałt w Działach Specjalnych Produkcji Rolnej, bez możliwości odliczeń) lub jako normalna firma z odliczeniami na środki do produkcji.
3). Dopłaty do paliwa - tylko rolniczego i tylko w określonej ilości na ha użytków rolnych, nikt nie mówi że firmy nierolnicze dostają wielokrotnie większy zwrot VAT z paliwa do firmowych pojazdów. Rolnik tego VATu nie może odliczyć, chyba że działa jak normalne przedsiębiorstwo nierolnicze.
4). Dopłaty unijne do gospodarstw rolnych i upraw - proszę mi powiedzieć czy przypadkiem firmy nierolnicze i samorządy nie korzystają z podobnych funduszy unijnych? Czy przypadkiem ktoś z komentujących nie korzystał z bezpłatnych szkoleń w PUPie finansowanych z funduszy unijnych?
Skończmy wreszcie z nagonką na ostatnich prawdziwych producentów w kraju (buraka się nie da zmontować z kilku chińskich części, albo ja o czymś nie wiem) i weźmy się za czarną mafię (nie górników), polityków (zarówno aktywnych, jak i tych w spoczynku), wysoko postawionych związkowców z każdej grupy zawodowej (mają pieniądze ze składek, ale zazwyczaj nie pracują w firmie w której tworzą związek, a przynajmniej nie na cały etat), taksówkarzy na KRUS czy pewne mniejszości narodowościowo-etniczne mające zagwarantowane polskie świadczenia bez względu na stan posiadania i pracę lub jej brak.
Górnicy (dołowi), nauczyciele, rolnicy, pielęgniarki i lekarze nie są niczemu winni. Cała odpowiedzialność powinna spadać na polityków i samorządowców za dziurawe, wybiórcze i uchwalane pod siebie prawo oraz na chciwych związkowców z każdej grupy zawodowej robiących raban i mącących w umysłach dla własnych korzyści (właściwie zawsze tylko dla własnych korzyści).

101


Wania ~Wania (Gość)05.02.2015 22:14

Za oknami świta, kołchoz nam rozkwita! Rosną domy z prawej,
z lewej będą też. Przecież to jest nasza duma pospolita, a wy jacyś tac? Toż to przecież grzech!

30


normals ~normals (Gość)05.02.2015 22:02

"ook" napisał(a):

no właśnie ten PSL im zapewnił takie przywileje i niesamowitą kasę z unii. A nam robolom jakoś nic a nic nie dają żadnych dotacji . Gdzie tu sprawiedliwość .

20


s95d ~s95d (Gość)05.02.2015 21:07

"Al-Bundy" napisał(a):
Aż mnie korci, by coś napisać, ale... tym razem się powstrzymam. Nie zostałbym zrozumiany.


Jeżeli ograniczysz liczbę wypisywanych bzdur i zaczniesz pisać do rzeczy, to dlaczego nie miałbyś być zrozumiany? Odrobinę wiary w siebie i... bierz się za siebie!

01


bal ~bal (Gość)05.02.2015 21:03

Radny lekarz Przemysław W. należy mu się ona ma tak mało pieniędzy.

21


wer ~wer (Gość)05.02.2015 20:58

"komentator" napisał(a):
To trzeba było zostać nauczycielem, podatki szłyby na ciebie.A tak przy okazji - ferie to mają uczniowie, nauczyciele przebywają na urlopie, który gwarantuje im KN. Tylko głupi nie korzystałby z czegoś, co daje mu prawo. Zazdrościsz? No to masz problem....

A ile tego urlopu przysługuje nauczycielowi? 26 dni tak jak innym grupom zawodowym? Co? Akurat uczniowie nie mają ferii bo nauczyciele zadają im dużo prac domowych a sami mają wolne. (http://www.wiadomosci24.pl/artykul/prace_domowe_zadawane_przez_nauczycieli_sa_nielegalne_53919.html)
Dobrze, że Kluzik-Rostkowska ich trochę popędziła na święta. Moje podatki mogą iść na nauczycieli ale niech mają tylko 26 dni urlopu i żadnych trzynastek. Trzynastki powinny być dla tych, którzy zysk bezpośrednio wypracowują a nie dla darmozjadów z budżetówki.

22


Al Bundy ~Al Bundy (Gość)05.02.2015 20:23

Aż mnie korci, by coś napisać, ale... tym razem się powstrzymam. Nie zostałbym zrozumiany.

41


radny ~radny (Gość)05.02.2015 20:04

Radni powinni strajkować przez 4 lata non stop! Byłoby dużo lepiej.

40


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat