Jak czytamy na stronach Ministerstwa Infrastrutkury i Budownictwa oraz KRBRD:
Kampania ma na celu kształtowanie świadomości oraz zachęcenie odbiorców do przestrzegania przepisów ruchu drogowego w zakresie obowiązujących limitów prędkości jazdy oraz dostosowania tej prędkości do warunków ruchu, ze szczególnym uwzględnieniem odbiorców w grupie wiekowej 18-24 lata.
W 2016 r. w 33 664 wypadkach drogowych śmierć poniosło 3026 osób, a 40 766 zostało rannych.
Grupa tzw. "młodych kierowców", w wieku 18-24 lata, charakteryzuje się najwyższym wskaźnikiem liczby wypadków. W 2016 r. byli oni sprawcami 20% wypadków powstałych z winy kierujących, w których zginęły 542 osoby, a 7 790 zostało rannych.
Warto obejrzeć wspomniany spot. Trwająca 60 sekund produkcja wstrząsa i... daje do myślenia.
inf. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa / KRBRD. Grafika: krbrd.gov.pl