Do turnieju przystąpiły 5-osobowe drużyny z piotrkowskich szkół podstawowych nr 2, 3, 10, 11, 12, 13 i Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 1, mając do pokonania 3 etapy zmagań. Pierwszym z nich była scenka pantomimiczna przedstawiająca tytuł lub charakterystyczne wydarzenie z wybranej lektury, zaś rolą jury – odgadnięcie prezentowanej treści. Drugim etapem był quiz wymagający znajomości ekranizacji lektur, aktorów w nich występujących, ścieżek dźwiękowych, a także treści lektur oraz charakterystycznych miejsc i postaci. Trzeci etap, którym była praca plastyczna, rozpoczynało losowanie tytułu ekranizacji oraz ilustracji, którą drużyny musiały wkomponować w plakat filmowy. Każdy etap wymagał od uczestników zupełnie innych zdolności i umiejętności. Z pantomimą dzieciaki poradziły sobie świetnie, choć to niełatwy sposób „opowiadania” sytuacji i trudna forma wyrażania emocji. Znajomość lektur, bohaterów, miejsc, aktorów i muzyki filmowej uczestnicy konkursu zaprezentowali również na bardzo wysokim poziomie. Nawet podchwytliwe i szczegółowe pytania nie były w stanie zaskoczyć żadnej drużyny. Natomiast praca plastyczna – na początku – wywołała uczucie lekkiego niepokoju, a wszystko przez „niespodziankę”, czyli losowanie tytułu filmu oraz skojarzonej z nim ilustracji. Po raz kolejny uczniowie piotrkowskich szkół podstawowych pokazali, że mają ogromną wyobraźnię, niesamowite zdolności aktorskie oraz świetny zmysł plastyczny. Ale przede wszystkim chęć do działania, łączenia zabawy z nauką oraz dużo pozytywnej energii i niesamowite poczucie humoru.
Po podsumowaniu punktów za wszystkie etapy konkursu, jury przyznało I miejsce Szkole Podstawowej nr 12, II miejsce Szkole Podstawowej nr 3, natomiast III miejsce Szkole Podstawowej nr 11. Pozostałe szkoły otrzymały wyróżnienia.
Każdy uczestnik konkursu otrzymał książkę ufundowaną przez Miejską Bibliotekę Publiczną oraz pamiątkowy dyplom. Na zakończenie dla wszystkich przygotowano słodki poczęstunek, nauczycielom zostały wręczone podziękowania, a przedstawicielom szkół dyplomy za zdobyte miejsca.