Bilet MZK kupisz przez telefon

Środa, 10 kwietnia 201320
Miejski Zakład Komunikacyjny w Piotrkowie wprowadził dla pasażerów nową usługę pod nazwą CallPay. Dzięki niej każdy użytkownik będzie mógł kupić bilet jednorazowy (w granicach miasta i poza granicami Piotrkowa) za pomocą telefonu komórkowego. Usługa jest dostępna od dziś (10 kwietnia).

W systemie CallPay nie potrzeba instalować dodatkowych aplikacji czy łączyć się z Internetem. Zakup i płatność za bilety odbywa się poprzez krótkie połączenie głosowe, czyli najbardziej uniwersalną i standardową funkcję w każdym telefonie komórkowym. Połączenie jest znacznie szybsze niż pisanie SMS-a lub wczytywanie stron internetowych.

Zasady korzystania z nowej usługi zostały przedstawione dziś podczas konferencji prasowej zorganizowanej w siedzibie MZK przy Krakowskim Przedmieściu w Piotrkowie. Nową usługę prezentował przedstawiciel CallPay Robert Pietras – dyrektor ds. rozwoju biznesu.

W systemie CallPay mogą być wykorzystywane wszystkie rodzaje telefonów komórkowych, niezależnie od ich wieku czy zainstalowanego systemu operacyjnego. Ponadto CallPay pozwala na przypisanie dodatkowych (innych) numerów telefonów – oznacza to, że np. do jednego konta można przypisać numery telefonów wszystkich domowników. System umożliwia także zakup biletów jednorazowych dla osób towarzyszących w podróży poprzez wykonanie kolejnych połączeń.

Aby móc skorzystać z zakupu biletów przez telefon komórkowy, należy zarejestrować się w systemie CallPay. Można to zrobić za pomocą: telefonu (dzwoniąc pod nr 22 100 1600, podczas połączenia zostanie zdefiniowany kod PIN, którym będzie można zatwierdzić transakcje; czas rejestracji trwa ok. 30 sekund; ustalonym kodem PIN można potwierdzać wszystkie transakcje lub tylko te powyżej 50 zł), Internetu (na stronie www.CallPay.pl).

Po dokonaniu rejestracji należy doładować konto w systemie CallPay lub wskazać rachunek bankowy, z którego będą rozliczane transakcje. Doładowanie konta odbywa się poprzez Panel Zarządzania na stronie www.CallPay.pl. Możliwe jest także zasilenie konta w standardowy sposób, dokonując przedpłaty na rachunek CallPay poprzez przelew z rachunku bankowego.
System CallPay umożliwia także realizację płatności za pojedynczy bilet bezpośrednio z rachunku dowolnego banku, do którego wydana jest karta płatnicza MasterCard/Maestro lub Visa. Rozwiązanie to nie wymaga dokonywania wcześniejszej przedpłaty środków na konto w systemie CallPay. Aby uruchomić tego typu płatność, należy dokonać aktywacji swojej karty poprzez Panel Zarządzania.

Zakup biletu musi odbyć się natychmiast po wejściu do pojazdu. W tym celu należy nawiązać połączenie telefoniczne, z jednym z numerów:
bilet w granicach miasta:
jednorazowy normalny – 44 74 41 160
jednorazowy ulgowy – 44 74 41 161
jednorazowy socjalny – 44 74 41 162

poza granicami miasta:
jednorazowy normalny – 44 74 41 163
jednorazowy ulgowy – 44 74 41 164

Po nawiązaniu połączenia, w przypadku kasowania biletu, pasażer wpisuje tonowo numer linii. Wpisany nr linii powinien być potwierdzony znakiem specjalnym # (krzyżyk).

 

fot. asfot. as
Podczas kontroli pasażer zostanie poproszony o nawiązanie połączenia z nr podanym przez kontrolera. System CallPay na próbę nawiązania połączenia może zareagować następująco:
w przypadku pasażera, który ma zakupiony bilet, połączenie jest bezpłatne i system dokona automatycznego rozłączenia w taki sposób, aby nie doszło do jego nawiązania. Po ok. 3 sekundach na telefon pasażera przychodzi SMS potwierdzający zakup biletu zawierający wszystkie niezbędne dane – rodzaj biletu, czas zakupu, ulga.
W przypadku pasażera, który nie ma wykupionego biletu, połączenie jest płatne i system odbierze połączenie, informując pasażera, że nie dokonano zakupu usługi.

SMS z potwierdzeniem zakupionego biletu może być wysłany przez system (dla jednego biletu) dwukrotnie. W przypadku, gdy pasażer kupił więcej niż 1 bilet, zobowiązany jest wykonać kolejne połączenia, dla których przyjdą kolejne potwierdzenia SMS.

Co z biletami miesięcznymi? - To jest początek, dopiero zaczynamy, chcemy to rozwijać – mówił podczas konferencji prezes MZK Zbigniew Stankowski. - Niewykluczone, że za miesiąc lub kilka miesięcy oferta będzie rozszerzona. Sprzedaż biletów jednorazowych to na razie początek, a właśnie sprzedaż tych biletów stanowi 70 - 80% całej sprzedaży. Bilety miesięczne to niewielki procent.

 

fot. asfot. as
Dziś wszyscy kierowcy, którzy sprzedają bilety, dostają prowizję od sprzedaży. Czy nowy system, przynajmniej częściowo, zwolni ich z tego obowiązku?  - Kierowca jest po to, aby prowadzić autobus, a nie po to, aby prowadzić sprzedaż biletów. Będą zadowoleni, że nie będą musieli tego robić. Chcemy, aby wszyscy pasażerowie korzystali z nowego systemu zakupu biletów.

Innego zdania był jeden z kierowców, którego spotkaliśmy w bazie MZK. - Stracimy na tym... Trzeba dać z 500 zł podwyżki i możemy zrezygnować ze sprzedaży biletów - powiedział. - Przeciętnie ze sprzedaży biletów mam 400 zł z groszami miesięcznie - mówi kierowca, którego sprzedaż biletów ani nie denerwuje, ani nadmiernie nie obciąża.

Dziś z systemu CallPay korzysta ok. 50 miast w Polsce. Procent pasażerów kupujących bilety za pomocą telefonu jest jednak niewielki – 2 - 3%.

 

as


Zainteresował temat?

2

1


Zobacz również

reklama

Komentarze (20)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

niematakiegonumeru ~niematakiegonumeru (Gość)11.04.2013 21:38

Próbowałem dziś około 20 zapłacić za bilet w MZK i okazało się ,że po wybraniu nr , usłyszałem w słuchawce ,ze nie ma takiego numeru. Piotrkowska żenada , nic nie potrafią zrobić dobrze. Gołosłowne zapewnienia o nowoczesności.

00


mieszkaniec ~mieszkaniec (Gość)11.04.2013 10:29

Za dużo kombinowania. Lepiej zrobić bezpłatne autobusy, tak jak w Tallinie.

00


P$Zhe-me-Q ~P$Zhe-me-Q (Gość)11.04.2013 09:07

Zgadzam się z Mi-HAUem, też nie wiem o co sie rozchodzi.. brr !

00


qqq ~qqq (Gość)11.04.2013 08:58

to niech im zezre kase z karty . SYstem i tak odnotuje z ktorego numeru ktos wyslal SMS-a

"kukluxklan" napisał(a):
~ku-klux-klan (Gość)2 godziny temu, 06:34"Piotrkowianin" napisał(a):
"qqq" napisał(a):
Potracenie powinno sie odbywac na zasadzie numerow platnych , czyli na koniec miesiaca dostaje wiekszy rachunek za telefon.
A wiesz, że niektórzy mają telefony na kartę?

00


mi-hau ~mi-hau (Gość)11.04.2013 08:44

To skomplikowane

00


martens ~martens (Gość)11.04.2013 05:29

MZK to studnia bez dna,dla mnie można to zlikwidować.

00


assa ~assa (Gość)10.04.2013 23:21

Nie no chyba zarcik...1 kwietnia juz byl :) dzwonic, logowac sie itd. Nie to nie dla mnie :) podchodze, prosze bilet,dziekuje, odchodze. Czasem jade 2-3 przystanki pewnie nie zdazylabym tego zrobic; chyba jak na pierwszy raz skomplikowane

00


CoolMen ~CoolMen (Gość)10.04.2013 19:43

Dopiero co związkowcy z MZK grozili sporem zbiorowym, a chodziło m.in. o 500 zł podwyżki, a tu okazuje się, że po wprowadzeniu systemu CallPay mogą stracić ponad 400 zł miesięcznie uzyskiwane ze sprzedaży biletów. Czyli jest to działanie sprzeczne z interesem kierowców MZK. Reasumując - kierowcy stracą, MZK nic nie zyska, pasażerowie do tego się nie garną, (jak widać ze statystyki) - zarobi tylko CallPay.
To po co jest to wprowadzane?

00


młody ~młody (Gość)10.04.2013 19:39

"Piotrkowianin" napisał(a):


a ty wiesz na jakiej zasadzie działają telefony na kartę?

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga10.04.2013 18:08

"qqq" napisał(a):
Potracenie powinno sie odbywac na zasadzie numerow platnych , czyli na koniec miesiaca dostaje wiekszy rachunek za telefon.

A wiesz, że niektórzy mają telefony na kartę?

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat