Bilet MZK kupisz przez telefon

Środa, 10 kwietnia 201320
Miejski Zakład Komunikacyjny w Piotrkowie wprowadził dla pasażerów nową usługę pod nazwą CallPay. Dzięki niej każdy użytkownik będzie mógł kupić bilet jednorazowy (w granicach miasta i poza granicami Piotrkowa) za pomocą telefonu komórkowego. Usługa jest dostępna od dziś (10 kwietnia).

W systemie CallPay nie potrzeba instalować dodatkowych aplikacji czy łączyć się z Internetem. Zakup i płatność za bilety odbywa się poprzez krótkie połączenie głosowe, czyli najbardziej uniwersalną i standardową funkcję w każdym telefonie komórkowym. Połączenie jest znacznie szybsze niż pisanie SMS-a lub wczytywanie stron internetowych.

Zasady korzystania z nowej usługi zostały przedstawione dziś podczas konferencji prasowej zorganizowanej w siedzibie MZK przy Krakowskim Przedmieściu w Piotrkowie. Nową usługę prezentował przedstawiciel CallPay Robert Pietras – dyrektor ds. rozwoju biznesu.

W systemie CallPay mogą być wykorzystywane wszystkie rodzaje telefonów komórkowych, niezależnie od ich wieku czy zainstalowanego systemu operacyjnego. Ponadto CallPay pozwala na przypisanie dodatkowych (innych) numerów telefonów – oznacza to, że np. do jednego konta można przypisać numery telefonów wszystkich domowników. System umożliwia także zakup biletów jednorazowych dla osób towarzyszących w podróży poprzez wykonanie kolejnych połączeń.

Aby móc skorzystać z zakupu biletów przez telefon komórkowy, należy zarejestrować się w systemie CallPay. Można to zrobić za pomocą: telefonu (dzwoniąc pod nr 22 100 1600, podczas połączenia zostanie zdefiniowany kod PIN, którym będzie można zatwierdzić transakcje; czas rejestracji trwa ok. 30 sekund; ustalonym kodem PIN można potwierdzać wszystkie transakcje lub tylko te powyżej 50 zł), Internetu (na stronie www.CallPay.pl).

Po dokonaniu rejestracji należy doładować konto w systemie CallPay lub wskazać rachunek bankowy, z którego będą rozliczane transakcje. Doładowanie konta odbywa się poprzez Panel Zarządzania na stronie www.CallPay.pl. Możliwe jest także zasilenie konta w standardowy sposób, dokonując przedpłaty na rachunek CallPay poprzez przelew z rachunku bankowego.
System CallPay umożliwia także realizację płatności za pojedynczy bilet bezpośrednio z rachunku dowolnego banku, do którego wydana jest karta płatnicza MasterCard/Maestro lub Visa. Rozwiązanie to nie wymaga dokonywania wcześniejszej przedpłaty środków na konto w systemie CallPay. Aby uruchomić tego typu płatność, należy dokonać aktywacji swojej karty poprzez Panel Zarządzania.

Zakup biletu musi odbyć się natychmiast po wejściu do pojazdu. W tym celu należy nawiązać połączenie telefoniczne, z jednym z numerów:
bilet w granicach miasta:
jednorazowy normalny – 44 74 41 160
jednorazowy ulgowy – 44 74 41 161
jednorazowy socjalny – 44 74 41 162

poza granicami miasta:
jednorazowy normalny – 44 74 41 163
jednorazowy ulgowy – 44 74 41 164

Po nawiązaniu połączenia, w przypadku kasowania biletu, pasażer wpisuje tonowo numer linii. Wpisany nr linii powinien być potwierdzony znakiem specjalnym # (krzyżyk).

 

fot. asfot. as
Podczas kontroli pasażer zostanie poproszony o nawiązanie połączenia z nr podanym przez kontrolera. System CallPay na próbę nawiązania połączenia może zareagować następująco:
w przypadku pasażera, który ma zakupiony bilet, połączenie jest bezpłatne i system dokona automatycznego rozłączenia w taki sposób, aby nie doszło do jego nawiązania. Po ok. 3 sekundach na telefon pasażera przychodzi SMS potwierdzający zakup biletu zawierający wszystkie niezbędne dane – rodzaj biletu, czas zakupu, ulga.
W przypadku pasażera, który nie ma wykupionego biletu, połączenie jest płatne i system odbierze połączenie, informując pasażera, że nie dokonano zakupu usługi.

SMS z potwierdzeniem zakupionego biletu może być wysłany przez system (dla jednego biletu) dwukrotnie. W przypadku, gdy pasażer kupił więcej niż 1 bilet, zobowiązany jest wykonać kolejne połączenia, dla których przyjdą kolejne potwierdzenia SMS.

Co z biletami miesięcznymi? - To jest początek, dopiero zaczynamy, chcemy to rozwijać – mówił podczas konferencji prezes MZK Zbigniew Stankowski. - Niewykluczone, że za miesiąc lub kilka miesięcy oferta będzie rozszerzona. Sprzedaż biletów jednorazowych to na razie początek, a właśnie sprzedaż tych biletów stanowi 70 - 80% całej sprzedaży. Bilety miesięczne to niewielki procent.

 

fot. asfot. as
Dziś wszyscy kierowcy, którzy sprzedają bilety, dostają prowizję od sprzedaży. Czy nowy system, przynajmniej częściowo, zwolni ich z tego obowiązku?  - Kierowca jest po to, aby prowadzić autobus, a nie po to, aby prowadzić sprzedaż biletów. Będą zadowoleni, że nie będą musieli tego robić. Chcemy, aby wszyscy pasażerowie korzystali z nowego systemu zakupu biletów.

Innego zdania był jeden z kierowców, którego spotkaliśmy w bazie MZK. - Stracimy na tym... Trzeba dać z 500 zł podwyżki i możemy zrezygnować ze sprzedaży biletów - powiedział. - Przeciętnie ze sprzedaży biletów mam 400 zł z groszami miesięcznie - mówi kierowca, którego sprzedaż biletów ani nie denerwuje, ani nadmiernie nie obciąża.

Dziś z systemu CallPay korzysta ok. 50 miast w Polsce. Procent pasażerów kupujących bilety za pomocą telefonu jest jednak niewielki – 2 - 3%.

 

as


Zainteresował temat?

2

1


Zobacz również

Komentarze (20)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

tomasz ~tomasz (Gość)10.04.2013 17:07

przepraszamy wybrany numer nie istnieje :D

00


Redaktor Maj ~Redaktor Maj (Gość)10.04.2013 15:44

Od jutra jak wsiądzie kanar, przyłożę telefon do ucha i mu powiem, że chce kupić bilet, ale system nie odbiera :)
http://naszpiotrkow.blogspot.com/

00


beret beretranga10.04.2013 15:19

Tyle dróg budują, tylko, k***a, nie ma dokąd iść.

00


Dziękuję, postoję... ~Dziękuję, postoję... (Gość)10.04.2013 14:58

Proste porównanie:
W tradycyjny sposób chcąc zapłacić za przejazd wystarczy kupić bilet - 1 czynność.
CallPay - należy zarejestrować się w systemie, po dokonaniu rejestracji należy doładować konto, wykonać połączenie telefoniczne - 3 czynność

00


qqq ~qqq (Gość)10.04.2013 14:53

Zbyt zawile, doladowywanie konta itp. Bez sensu zupelnie, Potracenie powinno sie odbywac na zasadzie numerow platnych , czyli na koniec miesiaca dostaje wiekszy rachunek za telefon. W tej postaci co jest wole kupic bilet u kierowcy niz ryzykowac ze mi naliczy, odliczy, nie pobierze, itp Za duzo tego trzepania ...

00


hheheheheh ~hheheheheh (Gość)10.04.2013 14:50

(...)Dziś z systemu CallPay korzysta ok. 50 miast w Polsce. Procent pasażerów kupujących bilety za pomocą telefonu jest jednak niewielki – 2 - 3%.(...)
Kasa wydana, ktoś zarobił MZK przyniesie jeszcze większe straty. PROSTE.

00


dag ~dag (Gość)10.04.2013 14:47

Ja mam 3 pytania:
- Ile kosztował ten system?
- Kiedy się zwróci?
- Jaka jest prowizja operatora?

00


Kisr ~Kisr (Gość)10.04.2013 14:40

Jak dla mnie usługa nie jest zbyt wygodna.
Najpierw trzeba gdzieś dzwonić, wchodzić na stronę doładowywać konto, dzwonić żeby zakupić i dzwonić żeby udowodnić, że się kupiło.
Nie lepszy byłby system mobilet, który już funkcjonuje w naszym mieście przy SPP? Jedno konto, jedna aplikacja i wygoda. No ale tak myślą władze w tym mieście, aby tylko komplikować ludziom życie.
Korzystać z tego nie będę, wolę kupić tradycyjny bilet - szybciej i wygodniej.

00


janusz ~janusz (Gość)10.04.2013 14:36

na tlumacznei tego pana w stylu "kierowca jest od kierowania mzk a nie od sprzedazy" ja odpowiem tak: telefon jest od dzwonienia a nie od kupowania przez ten tel. biletu :)ale coz jak ten pan nawet potrafi wmowic ze kierowca bedzie zadowolony z tego powodu chociaz zarabia na tej sprzedazy.

00


jak zawsze ~jak zawsze (Gość)10.04.2013 14:26

No super, tylko dlaczego nie połączono usługi płatnego parkowania z biletami komunikacji miejskiej? Tak ciężko było sie dogadać z mobilet.pl?

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat