Przed uzyskaniem pomocy w sposób zdalny beneficjent nie jest zobowiązany do złożenia pisemnego oświadczenia, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, a osoba fizyczna - przedsiębiorca - nie musi składać oświadczenia o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku. W celu ustalenia terminu udzielenia porady zalecany jest kontakt telefoniczny pod numerem: 44 732 88 01 lub mailowy: sekretariat@powiat-piotrkowski.pl.
Udzielanie porad osobiście odbywa się z zapewnieniem odpowiedniego bezpieczeństwa, w tym wyposażenia punktów w środki ochrony osobistej dla wykonawców jak i osób korzystających z pomocy. W punktach przebywać mogą tylko osoby z odpowiednio zakrytymi ustami i nosem, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Konieczne będzie również zdezynfekowanie rąk przy wejściu oraz zasada oczekiwania w kolejce w odstępie minimum 2 metrów. Dopuszczalna liczba interesantów przebywających w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż jedna osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem pracowników. Ograniczenia dotyczącego dopuszczalnej liczby interesantów przebywających w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie stosuje się do:
- dziecka do ukończenia 13 roku życia
- osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności, osoby z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności, osoby z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub osoby, która ze względu na stan zdrowia nie może poruszać się samodzielnie
- osoby o ograniczonej możliwości prowadzenia własnych spraw w urzędzie
- osoby wymagającej pomocy tłumacza
- innej osoby, w przypadkach wynikających z odrębnych przepisów.
Po uzyskaniu pomocy prawnej lub skorzystaniu z poradnictwa obywatelskiego, mieszkańcy mają możliwość przekazania anonimowej opinii
o udzielonej pomocy pod wskazanym wyżej numerem telefonu lub adresem mailowym, a także listownie.
Listę punktów, w których można uzyskać pomoc prawną znajdziecie tutaj.