660 mln złotych na powrót linii kolejowej Piotrków-Bełchatów

Wtorek, 25 lipca 202352
Coraz bliżej powrotu linii kolejowej Piotrków Trybunalski-Bełchatów. W poniedziałek na nieczynnym obecnie przystanku Bełchatów Miasto, została podpisana umowa na dokumentację projektową modernizacji i elektryfikacji linii Piotrków Trybunalski-Bełchatów z budową odcinka do Bogumiłowa. Ma to kosztować ponad 660 mln złotych.

 

Jak podkreślają urzędnicy, to jedna z trzech priorytetowych dla województwa inwestycji realizowanych w ramach rządowego programu Kolej Plus.

To jest połączenie modernizacji z budową nowej linii, dzięki czemu mieszkańcy dwóch powiatów: piotrkowskiego i bełchatowskiego oraz gmin położonych wzdłuż trasy kolejowej, zyskają bardzo dobre połączenie z Łodzią, a my będziemy mogli realizować politykę rządu przeciwdziałania wykluczenia komunikacyjnego – mówił obecny na wydarzeniu Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.

Wiceminister podkreślił też zaangażowanie w projekt Grzegorza Schreibera, marszałka województwa łódzkiego oraz dziękował wszystkim samorządom, które partnerują Łódzkiemu w tej inwestycji. To miasto Bełchatów oraz gminy Bełchatów, Kleszczów i Wola Krzysztoporska, przez które przebiega linia nr 24.

 

Podczas konferencji w Bełchatowie samorząd województwa reprezentował wicemarszałek Zbigniew Ziemba.

Na naszych oczach dzieje się historia. Przywrócenie pasażerskiego połączenia kolejowego na linii Piotrków – Bełchatów to epokowe wydarzenie dla naszego regionu – mówił wicemarszałek, przypominając czasy, gdy sam, lata temu, oglądał jeżdżące z Bełchatowa do Piotrkowa pociągi pasażerskie. – To była atrakcja, bo można było zobaczyć składy piętrowe.

Dzięki projektowi samorządu województwa, który jest realizowany w ramach rządowego programu Kolej Plus, pociągi pasażerskie znów mają kursować na trasie Piotrków-Bełchatów.

Świadkami podpisania umowy na projekt elektryfikacji i odbudowy linii nr 24 z budową odcinka do Bogumiłowa byli także senator Wiesław Dobkowski, posłanka Małgorzata Janowska, Dariusz Rogut, radny sejmiku województwa łódzkiego, a także przedstawiciele spółki PKP PLK, wykonawcy dokumentacji oraz przedstawiciele samorządów-partnerów projektu.

 

Projekt zakłada modernizację tej linii na długości ok. 33,6 km i budowę nowego odcinka o długości ok. 6,6 km. Powstaną też nowe przystanki kolejowe – w Bełchatowie, Woli Krzysztoporskiej, Korczewie, Kurnosie, Zarzeczu, Trząsie oraz w Bogumiłowie. Między nimi będą regularnie kursować pociągi, do których uruchomienia zobowiązali się partnerzy projektu.

 

Inwestycja ma zostać zakończona do końca 2028 lub na początku 2029 roku. Jej szacunkowa wartość to prawie 662 mln zł, w tym wkład własny samorządów w wysokości 99,2 mln zł (Województwo Łódzkie – 38,1 mln zł, miasto Bełchatów – 30,6 mln zł, gmina Kleszczów – 24,5 mln zł, gmina Bełchatów – 5 mln zł oraz gmina Wola Krzysztoporska – 1 mln zł).

Modernizacja linii nr 24 to część większego planu komunikacyjnego Łódzkiego, w ramach którego Bełchatów zostanie połączony z linią kolejową nr 131. Brakujący odcinek infrastruktury kolejowej samorząd województwa będzie budował w ramach Funduszy Europejskich dla Łódzkiego 2027. Dzięki tej inwestycji, powstanie nowy ciąg komunikacyjny w regionie, łączący Piotrków Trybunalski, Bełchatów, Wieluń i Wieruszów, a wszystkie te miasta zyskają dostęp do międzynarodowego kolejowego korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk - tłumaczą urzędnicy. 


Zainteresował temat?

9

3


Zobacz również

Komentarze (52)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

***** *** ~***** *** (Gość)26.07.2023 10:09

I cyk,kolejny sukces PIS.Wydadza kupe kasy zeby wozic powietrze pociagiem.Czy to wariactwo kiedys sie skonczy?

75


goœć_ ~goœć_ (Gość)25.07.2023 15:27

a gdzie PRZYJACEL pana ZZ - pan PK z Rozprzy? Czyżby się pokłócili i już nie pcha go do przodu aby awansował ? :)

21


Emeryt ~Emeryt (Gość)26.07.2023 04:44

Koalicja z Zielonymi do góry powinna skakać z radości, że ktoś zdecydował o zadbanie o środowisko .Kolej powinna eliminować kopciuchy poruszające się po drogach.Dla ochrony środowiska nie powinien liczyć się efekt finansowy.

32


goœć_roman ~goœć_roman (Gość)25.07.2023 22:11

Cóż za wspaniałą pamięć ma nasz kochany marszałek, że pamięta składy piętrowe jeżdżące na trasie Piotrków-Biały Ług. Szkoda, że nie pamięta też że pociągi te jeździły niemal puste i właśnie dlatego trasa została zlikwidowana. Ładowanie 660 mln zł w trasę, którą nikt nie jeździ to czyste marnotrawstwo. To taniej by wyszło wynająć kilka taksówek by potencjalnych pasażerów woziły w cenie biletu niż ładować takie ogromne pieniądze w trasę na którą brak chętnych. Sam Bełchatów ma zresztą dobre połączenie komunikacyjne busami. I te też w ostatnich latach z racji braku chętnych ograniczyły ilość kursów.

82


go?ć_gość ~go?ć_gość (Gość)25.07.2023 13:49

Mam nadzieję, ze jest to inwestycja przemyślana i wyliczona, mająca rozeznanie co do realnej liczby pasażerów przemieszczających się na trasie do Bełchatowa i z powrotem. Nakłady przeogromne. Oby później nie okazało się, że świeci pustkami. Czy obecnie istniejąca komunikacja pasażerska i prywatna są niewystarczające, przeładowane? Pasażerowie nie są obsługiwani z powodu niewystarczającej liczby miejsc? Rozmawiałam kiedyś z przewoźnikiem, mówił, że dają radę.

63


Mieszkaniec Woli ~Mieszkaniec Woli (Gość)25.07.2023 22:11

Mały Zbysiu, a atrakcją jeszcze mniejsza z tym że za 660 milionów złotych.Aha a gdzie P.Trzaskacz

21


thom ~thom (Gość)25.07.2023 22:05

wystarczy spojrzec na mape i sprawdzic przebieg tej lini , poza piotrkowem nie zachacza o zadna wieksza miejscowosc , nawet w Belchatowie jest dosyc oddalona od miasta . To na pewno gwarantuje komercyjny sukces tego przedsiewziecia .

20


ZUD ~ZUD (Gość)25.07.2023 08:44

Najwspanialsza wiadomość ostatnich lat .Może jeszcze kiedyś doczekam się połączenia z Wieluniem,bezpiecznie i wygodnie pojadę nad piękne zakola Warty.

94


go?ć_piotrkowianka ~go?ć_piotrkowianka (Gość)25.07.2023 15:53

O żesz Wy!!!!! Zamiast tej linii, która psu na budę się nie zda, bo kto tam będzie się do Bełchatowa wlókł koleją gdy jest wspaniałe połączenie drogowe między tymi miastami zamiast przywrócić połączenie Piotrkowa z Sulejowem starą ciuchcią???!!!! Byłoby to nie tylko korzystne finansowo połączenie i wygodne dla ludzi mieszkających w tych miastach i na trasie, zablokowanej samochodami szczególnie w weekendy,jak również byłaby to wspaniała atrakcja turystyczna!!! Podejrzewam, że w obecnym działaniu biorą udział potomkowie tych, którzy doprowadzili do znisty tej kolejki wąskotorowej i nie chcą naprawić niszczycielskiej działalności członków swoich rodzin. Bo inaczej nie da się tego uzasadnić. Chyba, że głupota nadal rządzi piotrkowskimi władykami o co w Polsce w dzisiejszych czasach nie trudno.

80


marnotrawca ~marnotrawca (Gość)25.07.2023 20:19

Priorytetem jest inwestycja w infrastrukturę drogową, kanalizację oraz gazociągi dla wszystkich mieszkańców. TA LINIA KOLEJOWA JEST ZBYTECZNA.

41


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat