W środę oficjalnie otwarto przebudowane wnętrza magistratu. Zmiany zaszły na parterze, gdzie powstał punkt, w którym załatwiane będą sprawy przychodzących do urzędu klientów.
Z jednej strony musieliśmy poprawić estetykę tego miejsca, ponieważ potrzebny był w tym miejscu już remont. Z drugiej strony zmieniliśmy także organizację obsługi mieszkańców. Na dole stworzyliśmy okienko, w którym jedna z urzędniczek będzie obsługiwała mieszkańców. Chodzi o to, aby wszystkie sprawy mogli załatwiać na dole i klienci nie musieli chodzić po całym urzędzie i szukać odpowiednich pokoi - wskazuje Artur Cubała, zastępca burmistrza Rozprzy.
Zmiany są nie tylko wizualne i organizacyjne. Przebudowa urzędu to wiele udogodnień dla osób niepełnosprawnych.
Rozwiązania, które zostały tu wdrożone są cenne i niezwykle potrzebne. Jesteśmy już urzędem, który ma wdrożonych wiele rozwiązań z zakresu dostępności. Są one skierowane są do osób ze szczególnymi potrzebami, w tym do osób niepełnosprawnych. W Biurze Obsługi Mieszkańców wysokości blatów zostały dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach. Dla osób, które maja problemy ze słuchem lub wzrokiem, przygotowaliśmy m.in. karty do komunikacji, ramki do podpisu, lupy, intercom, pętle indukcyjna, czy system nawigacyjny - wylicza Anna Toma, główny specjalista w Urzędzie Miasta i Gminy w Rozprzy.
Koszt prac wyniósł około 400 tysięcy złotych, ale 95 procent pokryło pozyskane dofinansowanie.