Ze względu na wysokie koszty sprzętu (ok. 200 tys. zł) niektóre gminy decydują się na dzierżawę fotoradarów od prywatnych firm. Tymczasem wojewodowie mają sprawdzić zasady rozliczeń między gminami a firmami. My sprawdzaliśmy jaki jest status fotoradaru w Piotrkowie.
Radar użytkowany przez Straż Miejską w Piotrkowie został zakupiony kilka lat temu i jest własnością Urzędu Miasta. Absolutnie nie stosujemy takich zasad, jak niektóre straże gminne, gdzie fotoradar użyczany jest od prywatnych firm, a później następuje podział środków finansowych pozyskanych z tytułu nałożonych mandatów karnych. Pieniądze uzyskane z fotoradaru to absolutnie nie są zyski. To urządzenie nie służy prowadzeniu działalności gospodarczej. Fotoradar został zakupiony po to, żeby ograniczyć przypadki przekraczania prędkości na ulicach Piotrkowa – co bezpośrednio ma wpływ na poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zresztą decyzja o zakupie urządzenia została podjęta właśnie pod wpływem nagminnego przekraczania przez kierowców prędkości – przypomina komendant Straży Miejskiej – Jacek Hoffman.