Spotkanie rozpoczęło się od wręczenia aktów powołania dla nowych członków Zespołu Konsultacyjnego. Zostali nimi: Radosław Kaczmarek (dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5), Henryk Michalski (dyrektor I LO), Elżbieta Pilarczyk (dyrektor Przedszkola Samorządowego nr 7), Ewa Baranowska (dyrektor Szkoły Podstawowej nr 10), Ewa Sipa (dyrektor Gimnazjum nr 5), Arkadiusz Lechowski (duszpasterz młodzieży dekanatu piotrkowskiego) oraz Joanna Sidowska (Młodzieżowa Rada Miasta).
Dołączyli oni do: Artura Ostrowskiego (poseł na Sejm RP), Janiny Skibickiej (przewodnicząca Komisji Oświaty, Nauki, Kultury i Kultury Fizycznej Rady Miasta), Ewy Ziółkowskiej (prezes ZNP w Piotrkowie), Pawła Redki (przewodniczący Zakładowej Komisji Pracowników Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"), Tomasza Ciepluchy (komendant Hufca ZHP), Waldemara Domarańczyka (konsultant WODN), Wiesławy Olejnik (dyrektor katolickiego liceum i gimnazjum), Elżbiety Szarapy (dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Piotrkowie Tryb.) oraz Dominika Wójcickiego (drużynowy ZHR). Łącznie zespół liczy 16 osób.
Koordynator zespołu, kierownik Referatu Edukacji Iwona Komolibus, zaprezentowała projekt założeń i celów strategii dla piotrkowskiej oświaty, wskazującego główne kierunki rozwoju w latach 2010 - 2015. - Organ prowadzący zobowiązany jest do wnikliwej analizy zadań oświatowych ze szczególnym uwzględnieniem efektów kształcenia. Ponieważ zobowiązano nas do tego prawnie, dokonaliśmy takiej analizy, ale nieco szerszej. Poddaliśmy analizie efektywność kształcenia nie ostatniego roku szkolnego, ale ostatnich 4 lat po to właśnie, aby powstał materiał będący dla nas punktem wyjściowym - rozpoczęła prezentację projektu Iwona Komolibus, kierownik Referatu Edukacji w Urzędzie Miasta.
Ramy czasowe opracowanej strategii obejmują lata 2010 - 2015, ponieważ cele piotrkowskiej oświaty muszą zostać wpisane w plany zarówno krajowe, jak i lokalne. Co brano pod uwagę przy sporządzaniu analizy? Wyniki egzaminów i sprawdzianów wewnętrznych z ostatnich 3 - 4 lat, ilościową charakterystykę oświaty, czyli dane statystyczne pochodzące z wielu źródeł, zarówno opracowania Referatu Edukacji, jak i Referatu Ludności, a także dane GUS-u, prognozy liczby dzieci w aspekcie obniżenia wieku szkolnego.
Analiza opracowana przez organ prowadzący ma być drogowskazem dla dyrektorów piotrkowskich szkół. Przedłożony projekt został pozytywnie zaopiniowany przez Zespół. Dokument, po uzupełnieniu części analitycznej, zostanie przedstawiony Radzie Miasta.