Najpierw funkcjonariusze ITD na ul. Rakowskiej zatrzymali do kontroli samochód ciężarowy z przyczepą, którymi przewożono cztery duże zbiorniki betonowe na nieczystości z pokrywami. Kontrola wykazała, że zespół pojazdów z szambami ważył 58 ton zamiast przepisowych 40 ton. Ładunek spowodował także przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej samochodu ciężarowego na drogę o 2,6 tony (nacisk wynosił 21,6 tony zamiast 19 ton). Zestaw z ładunkiem był również za długi o prawie półtora metra.
Tego samego dnia inspektorzy ITD zatrzymali na ul. Miast Partnerskich ciężarówkę z przyczepą, którą przewożono drewno. Zespół pojazdów z drewnem ważył 51,75 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton. Nacisk podwójnej osi napędowej na drogę wynosił 22,8 tony, czyli o 3,8 tony za dużo. O 1,55 tony przekroczony był też nacisk pierwszej, pojedynczej osi nienapędowej przyczepy i o 0,1 tony nacisk drugiej, pojedynczej osi nienapędowej przyczepy. Podobnie jak w pierwszym przypadku, zestaw z ładunkiem był również za długi, tym razem o prawie pół metra.
Wobec przewoźników wszczęto postępowania administracyjne, grozi im po 15 tysięcy złotych kary. Oprócz tego będą też musieli pokryć koszt pilotażu i postoju na parkingu strzeżonym, z kolei kierowców ukarano mandatami.
(źródło: WITD Łódź)