- Urząd Miasta pozostaje otwarty dla mieszkańców. JESTEŚMY DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI. ZE WZGLĘDÓW PAŃSTWA BEZPIECZEŃSTWA PROSIMY O OGRANICZENIE WIZYT W URZĘDZIE MIASTA WYŁĄCZNIE DO SPRAW, KTÓRE TEGO WYMAGAJĄ - apelują urzędnicy.
Klienci wszystkie sprawy będą mogli załatwiać w Punktach Informacyjnych Biura Obsługi Mieszkańców. - W tym miejscu będziemy składać wszystkie pisma, aby ograniczyć przemieszczanie się mieszkańców po budynkach Urzędu Miasta. W razie potrzeby urzędnicy będą schodzić do klientów do punktów informacyjnych – wyjaśnia Bogdan Munik, sekretarza miasta.
Klientów będą przyjmować urzędnicy w Referacie Komunikacji, kasach, Referacie Ewidencji Ludności, USC (w ograniczonym stopniu).
Urząd Stanu Cywilnego do odwołania bezpośrednio obsługuje klientów wyłącznie w sprawach:
- rejestracji dziecka urodzonego w Piotrkowie Trybunalskim,
- rejestracji zgonu,
- zawarcia małżeństw.
W sprawach przyjęcia zapewnienia do zawarcia małżeństwa cywilnego lub wyznaniowego oraz wydawania zaświadczeń klienci będą przyjmowani po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym, mailowym lub przez e-PUAP.
Wnioski o wydanie odpisów aktów stanu cywilnego będą przyjmowane i realizowane:
- pocztą tradycyjną – wersja papierowa – wysyłka na adres wnioskodawcy,
- przez ePUAP – wersja elektroniczna – wysyłka przez ePUAP lub – wersja papierowa – wysyłka na adres wnioskodawcy,
- przez złożenie do skrzynki korespondencyjnej w siedzibie UM – wersja papierowa – wysyłka na adres wnioskodawcy.
Wnioski o wpisanie aktu sporządzonego za granicą do polskiego rejestru stanu cywilnego będą przyjmowane i realizowane pocztą tradycyjną.
Wnioski o sprostowanie lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego będą przyjmowane i realizowane pocztą tradycyjną lub przez ePUAP.
- Prosimy o kontaktowanie się z Urzędem za pośrednictwem internetu, wykorzystując platformę ePUAP lub telefonicznie. Osoby, które chcą dokonać płatności, mogą to zrobić za pomocą przelewów elektronicznych – mówi Bogdan Munik.
Karty informacyjne oraz wnioski są dostępne na stronie www.bom.piotrkow.pl.
Z Urzędem Miasta kontaktować się telefonicznie lub e-mailowo:
BEZPŁATNA INFOLINIA - 800 241 251;
E-MAIL: e-urzad@piotrkow.pl;
INFORMACJA UM (PASAŻ RUDOWSKIEGO 10) – 44 732-77-01;
INFORMACJA UM (SZKOLNA 28) – 44 732-18-00.
Z uwagi na absencje pracowników (związane z koniecznością opieki na dziećmi po zamknięciu placówek opiekuńczo-wychowawczych) Biuro Obsługi Mieszkańców będzie przyjmować klientów w godz. 8.00 - 15.00.
Od czwartku (12.03) wszyscy klienci Urzędu Miasta, załatwiający sprawy zarówno w budynku przy Pasażu Rudowskiego, jak i ulicy Szkolnej, po przekroczeniu progu magistratu poddawani będą dezynfekcji rąk.
Podobne środki zapobiegawcze podejmują gminy naszego powiatu. Odwoływane są zajęcia w świetlicach i ośrodkach kultury. Urzędnicy zachęcają do unikania wizyt w urzędach gmin, zalecają, by jeśli to możliwe swoje sprawy urzędowe załatwiać przez internet.
- W ramach działań prewencyjnych prosimy mieszkańców gminy Moszczenica o ograniczenie do niezbędnego minimum wizyt w urzędzie. Wszelkie pisma prosimy składać w Biurze Obsługi Mieszkańców (BOM), aby ograniczyć przemieszczanie się mieszkańców po budynku Urzędu Gminy - apeluje wójt Marceli Piekarek.
Podobnie jak w Piotrkowie zaleca się składanie pism, wniosków za pomocą poczty elektronicznej ug@moszczenica.eu
lub Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP, dokonywanie wszelkich płatności (np. podatków, opłaty śmieciowej) w formie przelewów elektronicznych. oraz kontakt telefoniczny z pracownikami Urzędu Gminy (tel. 44 616 96 25).