- W ostatnich dniach do niektórych z klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dotarła korespondencja mailowa z informacją o możliwości przeliczenia emerytury w związku ze zmianą przepisów Ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, która wskazywała jakoby jej nadawcą był sam Zakład. Dla osób zainteresowanych przeliczeniem świadczeń podany był adres kontaktowy dyrektora i zastępcy dyrektora oddziału ZUS. Mail zawierał również załącznik, który był najprawdopodobniej zawirusowany. Inni klienci odebrali z kolei telefony z informacją o możliwości przeliczenia emerytury w oparciu o nowe przepisy i sugestią spotkania z przedstawicielem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – mówi Marta Markun, rzecznik prasowy Oddziału ZUS w Tomaszowie Mazowieckim.
W związku tymi przypadkami, Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że jego pracownicy nie przesyłają klientom korespondencji mailowej z informacją o możliwości skorzystania z przeliczenia świadczenia, nie kontaktują się też w tej sprawie telefonicznie. - Stąd uczulamy i prosimy o ostrożność. Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwość co do wiarygodności kontaktujących się osób, prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS pod numerem telefonu: 22 560 16 00 – dodaje rzecznik.