Urząd Miasta informuje, że tegoroczne obfite opady deszczu spowodowały, że wykonawca nie mógł prowadzić prac zgodnie z harmonogramem i technologią, którą wybrał.
- Wysoki poziom wód sprawił, że musiała być zastosowana specjalna poduszka betonowa pod fundamenty mostu, która je zabezpieczy w warunkach wysokich stanów rzeki. Te dodatkowe zabezpieczenia przed wylewem rzeki kosztują 420 tys., które – dzięki naszym negocjacjom – pokryje subwencja ministra. Dotychczasowy koszt, wynikający z przetargu, to 2 mln 142 tys. 966 zł 84 gr - mówi Elżbieta Jarszak, p.o. kierownik Zespołu Rzecznika Prasowego Prezydenta Miasta.
W związku z dodatkowymi pracami, wykonawca poprosił o wydłużenie czasu zakończenia budowy mostu o miesiąc. Miasto zgodziło się na ten termin. Pierwsze prace związane z inwestycją rozpoczęły się 28 czerwca, a obejmowały przygotowanie mostu do rozbiórki oraz oznakowanie objazdu, który obowiązywać będzie (od 1 lipca) do zakończenia prac.
Na czas trwania remontu pojazdy są kierowane węzłem Rakowskim do krajowej "ósemki". Przed modernizowanym mostem powstała pętla do zawracania dla autobusów MZK i busów. Ruch pieszy i motorowerowy odbywa się kładką, która tymczasowo zastąpiła most.
Przebudowa obejmuje odcinek ulicy Wolborskiej o długości ok. 120 metrów.