- Mamy plany wymiany dlatego, że w tej chwili tabor MZK stanowi 35 autobusów, z czego niestety ponad 20 może poszczyć się ponad 20-letnim okresem eksploatacji. Poważnie podchodzimy do tego tematu zwłaszcza, że na ostatni kwartał tego roku Urząd Marszałkowski planuje ogłoszenie konkursu na dofinansowanie zakupu taboru autobusowego, ale nie będzie to po prostu zwykły zakup, muszą być to autobusy spełniające określone normy, samochody o napędzie hybrydowym, elektrycznym bądź autobusy o tradycyjnym napędzie, ale spełniającym tzw. normę Euro6 - mówi Jolanta Kopeć, kierownik Biura Partnerstwa i Funduszy Urzędu Miasta w Piotrkowie.
Jak dodaje pani kierownik, najistotniejszą kwestią zmiany taboru jest ochrona środowiska, a nie wygoda i komfort pasażerów. Mimo to w tej ostatniej kwestii też dużo się zmieni.