- Opóźnienie wynika z negocjacji umowy o usunięcie kolizji, którą przez rok opiniowało PGE O/Łódź. Bez niej wykonawca nie mógł usunąć słupów energetycznych kolidujących z budową ronda i chodnika – wyjaśnia Krzysztof Rudzki z Biura Prasowego Urzędu Miasta.
Tymczasem słuchacz Radia Strefa FM zwrócił uwagę na dwa inne aspekty związane z tą inwestycją. - Niezmiernie dla mnie ciekawa jest technologia wykonania nawierzchni skrzyżowania przy cmentarzu żydowskim. Jest ona bowiem wykonana jako uniesiona wyżej wyspa z... kolorowej kostki betonowej (...) Nie twierdzę, że znam się na takim wykończeniu nawierzchni skrzyżowań ulic, ale wydaje mi się, że się to po prostu " w trymiga" rozleci. (…) Chciałbym usłyszeć wypowiedź fachowca i osoby odpowiedzialnej za ten remont.
- Nawierzchnie obu skrzyżowań są wyniesione w stosunku do pozostałej niwelety drogi ze względów bezpieczeństwa. Projektant zastosował kilka rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego, za które otrzymaliśmy dodatkowe punkty w czasie oceny wniosków o dofinansowanie. Skrzyżowanie z kostki betonowej wykonano zgodnie z zatwierdzonym projektem. Z uwagi na zamienny przebieg niwelety nie było możliwości technicznych, aby wykonać to z masy bitumicznej – wyjaśnia Krzysztof Rudzki.
I kolejna uwaga słuchacza: - Po drugiej stronie ulicy Spacerowej zbudowano rondo. Nic w tym dziwnego, gdyby nie to, że jest ono wybudowane nieco wyżej, tak, że zjazd w jest bardzo stromy... Oczyma wyobraźni widzę już co tam się będzie działo zima, jak będzie ślisko...
A co na to Krzysztof Rudzki? - Rondo przy ulicy Partyzantów jest kolejnym wyniesionym skrzyżowaniem. Ocena stromości podjazdów na dzisiaj jest nieprawidłowa, ponieważ brakuje warstw konstrukcyjnych kruszywa i asfaltobetonu. Na początku sierpnia po ich wylaniu powinniśmy zobaczyć właściwe wysokości jezdni.
Modernizację ul. Spacerowej wykonuje Przedsiębiorstwo Robót Instalacyjno-Kanalizacyjnych Kaźmierczak. Inwestycja pochłonie blisko 2 mln 400 tys. zł.