Skonsultuj się z lekarzem w nocy i święta

Łódzkie Czwartek, 30 kwietnia 20205
Jest weekend albo święto, a Ty masz gorączkę, duszności, kaszel lub inne objawy i obawiasz się, że zakaziłeś się koronawirusem? Nie musisz już czekać, aż Twoja przychodnia będzie otwarta. Skorzystaj z teleporady wideo lub telefonicznej i otrzymaj niezbędną pomoc medyczną.
fshoq.com fshoq.com

Teleporada online to rozwiązanie uruchomione przez Ministerstwo Zdrowia, które pozwala pacjentom na łatwy i szybki kontakt z pracownikiem medycznym za pomocą wideorozmowy, chatu lub telekonferencji, bez konieczności wychodzenia z domu. Przeznaczone jest przede wszystkim dla osób, które podejrzewają, że mogły zakazić się koronawirusem SARS-CoV-2 lub są na kwarantannie, a ich stan zdrowia wyraźnie się pogorszył.

 
– To bardzo wygodne rozwiązanie dla każdego, kto potrzebuje konsultacji medycznej, bo zaobserwował u siebie niepokojące objawy albo miał kontakt z kimś zakażonym i źle się czuje. Umożliwia ono odbycie konsultacji lekarskiej i otrzymanie zaleceń, takich jak podczas tradycyjnej wizyty, a jednak bez wychodzenia z domu i bez konieczności bezpośredniego kontaktu z pracownikiem medycznym. To szczególnie ważne dla osób starszych albo z grupy podwyższonego ryzyka – podkreśla Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia.

 
Dzięki teleporadzie pacjent zyskuje dostęp do porady medycznej niezależnie od miejsca, w którym jest, a także pory dnia, ponieważ personel medyczny jest dostępny przez 24 godziny na dobę, także w niedzielę i święta. Podczas konsultacji, o ile zajdzie taka potrzeba, pacjent otrzyma e-receptę i e-zwolnienie, a w uzasadnionych przypadkach zalecenie wizyty w placówce medycznej lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną.

 
Jak skorzystać z teleporady?

Formularz teleporady dostępny jest na stronie: pacjent.gov.pl/teleporada. Należy go wypełnić, podając imię, nazwisko, wiek, PESEL, adres, mail, telefon i zaczekać na kontakt z pracownikiem medyczny. Na podany adres e-mail otrzymamy wiadomość z instrukcją, jak połączyć się z lekarzem lub pielęgniarką za pomocą komputera, laptopa lub przez telefon. Komputer lub laptop musi mieć głośniki, kamerę i mikrofon. Jeżeli nie mamy dostępu do odpowiedniego sprzętu, możemy skorzystać z telefonu.

 
Gdy termin teleporady będzie się zbliżał, pacjent otrzyma SMS z taką informacją, a następnie e-mail z linkiem, w który należy kliknąć, by połączyć się z lekarzem lub pielęgniarką.

 
Od momentu wysłania przez pacjenta formularza do udzielenia teleporady może minąć od kilkunastu minut do kilku godzin, w zależności od liczby dyżurującej kadry medycznej i czekających pacjentów. Niestety, jeśli przepadnie termin teleporady (tzn. nie skorzystamy z wysłanego linka w czasie, gdy będzie na nas czekał lekarz lub pielęgniarka), wracamy na koniec kolejki.


Aplikacje, które mogą pomóc

– Teleporada w formie wideo, chatu lub telefonu to kolejne rozwiązanie, które oddaliśmy pacjentom, aby ułatwić im dostęp do opieki medycznej w czasie epidemii w dowolnym czasie i miejscu. Poza teleporadą w serwisie pacjent.gov.pl dostępne są również chatbot, który odpowiada na pytania dotyczące koronawirusa oraz wirtualne narzędzie oceniające prawdopodobieństwo zakażenia się wirusem. Wszystkie te aplikacje są proste w obsłudze i każdy pacjent bez względu na wiek może z nich korzystać – mówi Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia.


Wszelkie pytania dotyczące platformy teleporad można zgłaszać na adres e-mail: telepacjent@csioz.gov.pl.


Rozwiązania technologiczne Ministerstwa Zdrowia, wspierające obywateli w stanie epidemii w Polsce dostępne na serwisie pacjent.gov.pl.

 

 

 

 

(materiały: NFZ)


Zainteresował temat?

0

1


Zobacz również

reklama

Komentarze (5)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

gość ~gość (Gość)30.04.2020 08:09

A jak dobrze sie czuje nic mi nie jest to też muszę sie skonsultować?

30


Adek ~Adek (Gość)30.04.2020 10:57

Kolejny artykuł propagandowy radia P. . Tak wy tylko żyjecie tematem wirusa a reszta pacjentów została bez leczenia i żadnej pomocy. Tak jak w mojej przychodni w mieście leczono wcześniej bezdotykowo tak teraz zdalnie tylko problem jest taki ,że dzwonisz telefony milczą lub wykazują zajętość wiec jak można załatwić receptę nie majac dostępu a neta nie każdy ma . ja w swojej sprawie złożę zawiadomienie do NFZ-u bo składki płacę a korzystać z usług przychodni nie można. Mam znajomych chorzy na serce i zostali pozbawieni dalszego leczenia

30


cynik ~cynik (Gość)30.04.2020 08:21

Ale propagandowe pie...szenie. Media piszą ,że prędzej kopniesz w kalendarz niż dostaniesz się do placówki medycznej. Nawet tej to zwalczania zarazy wyznaczonej. O dodzwonieniu się do sanepidu też można zapomnieć . Jeszcze w dni wolne. Ale jak nam tak radzi polski wiceminister zdrowia to nie ma się temu co dziwić.

70


Mundek z Barkowic ~Mundek z Barkowic (Gość)30.04.2020 08:19

Czy u nas w Barkowicach jest internet ......... jeżeli jest to gdzie ? ?

50


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat