Po Piotrkowie nie będą jeździć małe autobusy

Tydzień Trybunalski Niedziela, 07 września 201415
Mniejszy autobus dojedzie tam, gdzie duży nie może. Gdzie na przykład? Na Twardosławicką, Malinową, Świerkową czy Energetyków. „Nie” mniejszym autobusom mówi zastępca prezydenta odpowiedzialny za komunikację w mieście i prezes Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego, którzy twierdzą, że mniejsze nie znaczy bardziej ekonomiczne.
Po Piotrkowie nie będą jeździć małe autobusy
Dyskusja na temat komunikacji publicznej w Piotrkowie nie ma końca. Główny problem polega dziś na tym, że autobusy MZK nie docierają wszędzie tam, gdzie życzyliby sobie tego mieszkańcy, czyli np. na Malinową, Świerkową, Energetyków czy Twardosławicką. 
O mniejsze autobusy upomnieli się podczas ostatniej sesji Rady Miasta radni Przemysław Winiarski i Bronisław Brylski. - Nie wyobrażam sobie innego rozwiązania problemu w tych rejonach miasta, gdzie parametry dróg nie pozwalają na przejazd wielkogabarytowych autobusów – mówił Brylski. - Czy nam się to podoba czy nie, zapewnienie komunikacji miejskiej mieszkańcom jest  obowiązkiem miasta. Uważam, że możliwość zakupienia mniejszych autobusów powinniśmy rozważyć. Chciałbym wiedzieć czy spółka dysponuje odpowiednimi środkami? - pytał.
- Ile w ogóle mamy samochodów wielkogabarytowych? Czy znalazłyby się środki finansowe, aby wejść w ten „mały transport”? - pytał też radny Krzysztof Kozłowski. - Prywatni przewoźnicy, jeśli uznają, że jakaś linia jest nierentowna, to nie mają obowiązku jej obsługiwać. Nasze, wielkie autobusy w godzinach popołudniowych jeżdżą praktycznie puste, w większości korzystają z nich ludzie po 75 roku życia, bo wtedy jeżdżą za darmo. Jeśli zastanowilibyśmy się nad taborem, to może chociaż niektóre potrzeby mieszkańców zostałyby zaspokojone.
Na uwagi radnych odpowiadał prezes Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego, który podkreślił, że to radni mają decydujący wpływ na to, jak wygląda komunikacja publiczna w mieście. - W 2006 roku to radni zdecydowali, że chcemy mieć spółkę, która nie będzie przynosiła strat, że będzie wykonywała swoje usługi bardzo dobrze, punktualnie, w miarę możliwości w czystych, ładnych, bezpiecznych autobusach – mówił Zbigniew Stankowski. - Swego czasu pozbyliśmy się małych autobusów, które były bardzo kosztowne, przynosiły straty, zamieniliśmy je na większe. Autobus, który zabiera ok. 80 – 100 osób, jest najbardziej optymalnym, ekonomicznie uzasadnionym pojazdem w komunikacji miejskiej.
Spadek liczby osób korzystających z komunikacji publicznej to zjawisko, które od lat obserwujemy nie tylko w Piotrkowie, ale w całym kraju. - Co nie oznacza, że wszędzie autobusy zamieniane są na mniejsze. Rozwiązania są takie, że jeden autobus obsługuje 1 – 2 linie. Mały autobus w naszej komunikacji miejskiej jest nieekonomiczny, dlatego jestem przeciwnikiem takiego rozwiązania – dodał Stankowski.
Jakie jest więc rozwiązanie, aby miejskie autobusy (a przypomnijmy, że do funkcjonowania spółki MZK miasto dorzuca każdego roku 6,5 mln zł) docierały wszędzie tam, gdzie potrzebują ich piotrkowianie? Na razie nie ma żadnego. 
 
as
 

Zainteresował temat?

6

8


Zobacz również

Komentarze (15)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

gość ~gość (Gość)21.09.2014 17:42

tylko nikt nie powiedział ze MZK nie moze nic zrobic bez zgody urzedu miasta - wiec co to jest za spółka .to jest społka ze wszystkimi hachmentami a jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o "kase"- pozdrawiam . czekam na prawdziwy piotrków tryb. w którym wszyscy beda godnie i dobrze życ .

10


Piotrkowianin Piotrkowianinranga20.09.2014 23:49

"expiotrkowianin" napisał(a):
MZK w Piotrkowie jest najbardziej nieudolnie i debilnie zarządzanym gminnym/miejskim przedsiębiorstwem komunikacyjnym w Polsce.

Racja. Takie np. Siedlce kupują nowe autobusy: http://www.phototrans.pl/14,713792,0,MAN_NL293_10_5_Lion_s_City_M_094.html .
A u nas co? 24-letnie many, które niedługo się rozsypią ze starości, a prezes opowiada brednie, że odmłodził tabor. Tak odmłodził, że średnia wieku wynosi 19,7 roku: http://www.mzk.piotrkow.pl/portal/tabor/spistaboru.html. To chyba największa średnia w Polsce.

20


Logika ~Logika (Gość)19.09.2014 13:13

"motorniczy" napisał(a):
Duże to jeździły dawniej - przegubowe Ikarusy.


I taka była kiedyś logika - w szczycie duży Ikarus, przy dużym natężeniu pasażerów Ikarus+Jelcz, poza szczytem Jelcz.

20


xx ~xx (Gość)17.09.2014 12:23

"czarny_kot" napisał(a):


Mobilis ma jakiś rozkład i jeździ wg niego-bo nie wiem.
Czy np. rano na 7-mą do pracy dojadę mobilisem

10


expiotrkowianin ~expiotrkowianin (Gość)17.09.2014 12:00

MZK w Piotrkowie jest najbardziej nieudolnie i debilnie zarządzanym gminnym/miejskim przedsiębiorstwem komunikacyjnym w Polsce.

51


czarny_kot ~czarny_kot (Gość)08.09.2014 15:02

"sulejowianin" napisał(a):
Przydałoby się też do Sulejowa, ale kto wykurzy busy, które jeżdżą jak chcą.


Z tego co wiem, Mobilisem da się pojechać do Sulejowa za 2 złote, więc MZK na pewno nie byłoby tańsze...

40


Witow ~Witow (Gość)08.09.2014 00:25

Oj do Witowa to taki maly autobus moglby kursowac.

30


motorniczy ~motorniczy (Gość)07.09.2014 22:43

mini busy tez powinny być takie jak duzy autobus by nie wyprzedzały i zabierały klientów mzk

51


Al Bundy ~Al Bundy (Gość)07.09.2014 22:15

Nie znam się na klasyfikacji autobusów, ale te obecnie jeżdżące to chyba pod względem rozmiarów są co najwyżej standardowe. Duże to jeździły dawniej - przegubowe Ikarusy.
Jeśli gdzieś jest zapotrzebowanie na nowe linie, a parametry dróg nie pozwalają na dojazd standardowym autobusom, to chyba małe rozwiązałyby problem. Ale z lektury tekstu odnoszę wrażenie, że pan prezes i pan vice-prezydent mają kompleks małego... autobusu:

Cytuję:
"Nie" mniejszym autobusom mówi zastępca prezydenta odpowiedzialny za komunikację w mieście i prezes Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego


Ciekawe, co by o genezie tego kompleksu powiedział doktor Freud? ;)
Może zatem ci panowie rozważą wprowadzenie linii dyliżansów? Można by wyrwać trochę ojrosów z eurokołchozu na "ekologiczny" transport...

22


piotrkow_tryb ~piotrkow_tryb (Gość)07.09.2014 22:04

Rozwiązaniem jest odsunięcie od koryta prezesa i ludzi obecnej władzy, którzy to wymieniają się tylko dietami w radach nadzorczych.

41


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat