Spotkanie, na którym zaprezentowane zostało nowe logo, było elementem posiedzenia komisji kultury współuczestniczącej w pracach nad strategią promocji Piotrkowa Trybunalskiego na lata 2017-2021.
- Prace zostały już zakończone, ich wyniki potwierdzono podczas obchodów jubileuszu 800-lecia, wskazując na to, że mieszkańcy Piotrkowa Trybunalskiego są nie tylko dumni z naszego miasta, ale także chcą uczestniczyć w kwestiach dotyczących kreowania jego wizerunku. Efektem prac jest prezentowana księga znaków. Wspólne działania samorządu, ale także i mieszkańców Piotrkowa przejawiają się w haśle „Wielki plan - wspólna reprezentacja". Nowe logo ma potwierdzać, że Piotrków Trybunalski to miasto z bogatą historią, ale przede wszystkim nowoczesne, patrzące w przyszłość – powiedział Krzysztof Chojniak, prezydent Piotrkowa Trybunalskiego.
Jak podkreślił Maciej Kowalczyk, współtwórca nowej strategii, podczas prac najważniejsza była współpraca wszystkich środowisk, które chcą współkreować miasto. - Efekt końcowy to nie tylko samo logo, ale filozofia, marka dla miasta. W ramach przygotowań spotykaliśmy się z przedsiębiorcami, robiliśmy sondy wśród mieszkańców, badaliśmy opinie inwestorów i turystów. Ta wieloaspektowa marka ma bronić pozycji miasta na dwóch płaszczyznach – z jednej strony uwzględniać potrzeby mieszkańców, z drugiej świadomie budować komunikację z zewnętrznymi odbiorcami – powiedział.
Nowe logo ocenili radni miejscy. - Mam nadzieję, że podkreślany w strategii rozwój Piotrkowa przełoży się na rzeczywistość - skomentowała Marlena Wężyk-Głowacka, radna piotrkowskiej Rady Miasta.
- Projekt jest innowacyjny, znacznie odbiega od wyglądu logo, które dotychczas obowiązywało. Bardzo podoba mi się to, że występują tu elementy nawiązujące do historii naszego miasta, a sposób jego wykonania jest na tyle innowacyjny, że wybiega w przyszłość. Nasze logo jest przede wszystkim spójne ze strategią, która została przygotowana na najbliższe lata dla miasta Piotrkowa Trybunalskiego - ocenił Rafał Czajka, wiceprzewodniczący Rady Miasta.
Koszt strategii promocyjnej, której logo jest elementem to 60 tysięcy zł.
Zobacz animację zaprezentowaną podczas prezentacji loga.