Piotrków: Krakowskie Przedmieście pozostanie "ślepą ulicą"?

Strefa FM Piątek, 02 stycznia 200914
Ulica Krakowskie Przedmieście nie będzie włączona do ulicy Śląskiej? Wszystko na to wskazuje. Przez wiele lat były takie zapowiedzi, ale do realizacji tego pomysłu prawdopodobnie nie dojdzie, pomimo planowanego remontu ulicy Śląskiej i budowy dwóch bliźniaczych rond.
Foto R. RóżyckiFoto R. Różycki

Dlaczego nie przewiduje się włączenia tej ulicy? O to zapytaliśmy Małgorzatę Majczynę dyrektor Biura Inwestycji i Remontów w Urzędzie Miasta w Piotrkowie.
- Jest sugestia Pracowni Planowania Przestrzennego, aby tę ulicę zostawić zamkniętą. Pracownia obawia się, że cały ruch, który do tej pory trafia z Al. Kopernika na rondo Sulejowskie, szukałby tych skrótów do ulicy Śląskiej i innych dróg wylotowych właśnie poprzez "Krakówkę". Narażałoby to starą dzielnicę na dodatkową ilość spalin, drgań i hałasów. Ta sugestia pracowni jest jednoznaczna, ale jak zwykle decyzja będzie należała do władz miasta - wyjaśnia.
Przebudowa ulicy Śląskiej ma rozpocząć się nie wcześniej jak w 2010 roku. 


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (14)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

maddox ~maddox (Gość)04.01.2009 14:38

A ja popieram Piotrkowianina i też uważam że nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie jechał ulicą z progami "na skróty" bo to żadna oszczędność. Szybciej się człowiek przetoczy przez rondo i śląską. Nie ma nic bardziej wkurzającego na drodze od progów zwalniających (no może fotoradary i drogówka w krzokach).

10


Piotrkowianin ~Piotrkowianin (Gość)03.01.2009 16:28

Nie ma to jak umiejętność czytania ze zrozumieniem - cały czas pisałem o ułatwieniu wyjazdu z ul. Jagiellońskiej w kierunku ul. Zalesickiej, co do samej szkoły to mogą tam stać nawet słupki ograniczające przejazd ulicą, tylko po co - są już barierki na chodniku.
Odnoszę wrażenie, że jesteś miłośnikiem wszelkich barier, takich jak np. te, które kilkanaście lat temu przegradzały ul. Belzacką. Obecnie barier nie ma i jakoś nie słychać o dziesiątkach rozjechanych tam przez samochody dzieci. To chyba kolejny mit, taki jak ten o tramwajach pożerających dzieci...
A poza tym - pisząc do kogoś używa sięwielkiej litery, czyli Twoja, a nie twoja.

10


k. ~k. (Gość)03.01.2009 16:11

mówiąc szczerze jest to tylko twoja normalność. U naszych zachodnich sąsiadów ruch przy szkołach jest celowo ograniczany bo bezpieczeństwo dzieci jest najważniejsze i nie ma nic ważniejszego.
Proponuje abyś napisał do UM i się podpisał (czyt.zebrał podpisy) prośbę o włączeniu tej ulicy do ruchu gdy ktoś potrąci dziecko wiadomo kto będzie to miał na sumieniu.
pozdrawiam
p.s. a rondo będzie za dwa lata także nie ma o co się spierać, jak w ogóle będzie.

01


Piotrkowianin ~Piotrkowianin (Gość)03.01.2009 14:33

"~k." napisał(a):
bezpieczna ulica gdzie chodnik jest szerszy od ulicy.


Chyba szerszy od jezdni. :D
Tylko nie proponuj wywiezienia mnie ppojazdem 1-kołowym, jak pewna radna: http://www.epiotrkow.pl/news/Piotrkow-Obywatela-na-taczce-,1405, tylko dlatego, że domagam się NORMALNOŚCI.
Muru berlińskiego nie ma już prawie 20 lat, a to zaślepienie ulicy, które powstało w latach 60. ubiegłego stulecia z powodu dużej liczby wypadków na wspomnianym skrzyżowaniu (a wtedy nie było jeszcze "gierkówki" i cały tranzyt ze Śląska do Łodzi i Warszawy szedł przez Piotrków - właśnie ul. Krakowskie Przedmieście i Śląską). Dzisiaj, gdy tego powodu już nie ma, a w dodatku ma być wybudowane rondo, owo zaślepienie nie ma najmniejszego sensu. Miasta dla ludzi, a nie dla urzędasów!!!

10


k. ~k. (Gość)03.01.2009 10:25

Ja myślę że wiele osób pojedzie jakimś skrótem czego determinacja Piotrkowianina w otwarciu tego odcinka jest najlepszym przykładem.
pozdrawiam
p.s. uwielbiam chodzić 3-Maja bardzo bezpieczna ulica gdzie chodnik jest szerszy od ulicy.

01


Piotrkowianin ~Piotrkowianin (Gość)03.01.2009 09:11

Piotr, dobrze piszesz. Ciekawe kiedy specjaliści z UM i PPP to zrozumieją. Nie podali nawet szacunkowej ilości samochodów, która może tamtędy przejeżdżać, tylko od razu są na nie. A przecież tamtędy i tak jeździ sporo samochodów - rodzice dzieci z SP16 i przedszkola, klienci Świetlika. Prawda jest taka, że ulicą z progami zwalniającymi będzie jechał tylko ten, kto będzie musiał, czyli będzie miał jakiś interes na ul. Krakowskie Przedmieście.
Nasze władze reprezentują stary tok myślenia - zablokować i basta. Podobnie jest np. z dojazdem spod Merkurego do ulicy Kostromskiej w kierunku Piomy - trzeba się przeciskać przez zakorkowaną ul. Słowackiego, bo dojazd do ul. 9 Maja i Emilii Plater jest zablokowany słupkami. Kolejne dodatkowe kilometry i dodatkowe spaliny. Ciekawe kiedy do UM dotrze ekologiczne myślenie, że np. 10 autobusów wydziela mniej spalin niż 2000 samochodów - przykład tego mamy co roku 1.11 w pobliżu cmentarza?

10


Piotr Piotrranga02.01.2009 21:00

Trochę się zastanówmy. Pisząc o skrócie użyłem cudzysłowu, bo każdy kto skorzysta ze skrótu przez Krakówkę lub 3-Maja traci na czasie przejazdu. Krakówka z progami i swoją ciasnotą nie będzie skrótem dla nikogo, tam będzie można stracić tylko czas. Z tego wynika, że włączenie Krakówki do "bliźniaczego ronda" (nazwa wg. mnie jest w całkiem całkiem)nie stanowi zagrożenia a jedynie udogodnienie.

10


k. ~k. (Gość)02.01.2009 18:41

też kierowca. Jak najbardziej zgadzam się z sugestią z PPP aby ulice Krakowskie Przedmieście zostawić zamkniętą. Ulica na której znajdują się dwie szkoły i przedszkole nie można sobie tak włączyć do ruchu nie uwzględniając niebezpieczeństwa jaki taka operacja powoduje. Nikt mi nie wmówi że przy zakorkowanej ulicy Żeromskiego od czasu do czasu kierowcy nie będą pędzić na skróty przez Krakowskie Przedmieście i Jagielońską (sam bym tak pędził :-))).
O niektórych kamienicach co ledwo stoją wole zapomnieć a o spokojnym życiu mieszkańców osiedla Jagielońska nie wspomnę.
Przecież ta Wiślana czy Reymonta nie jest tak daleko aby objechać. Dla mnie ulice Krakowskie Przedmieście i Jagielońska nie nadają się na przelotowe za wąskie dodatkowo pełno sklepów ludzie parkują auta pod blokiem. I jeszcze sklep gdzie ludzie wychodzą wprost na ulice bo chodnik szeroki na dwie płytki.
pozdrawiam
p.s. nie wiem może jednokierunkowa w tym kawałku do Jagielońskiej ale to też niebezpiecznie kiosk, sklep, główny pieszy ciąg komunikacyjny miasto - Zalesice itd.

01


Piotrkowianin ~Piotrkowianin (Gość)02.01.2009 18:17

W al. 3 Maja są 3 szkoły, przy ul. Kostromskiej też - chybiony argument.
Wygląda to na typowe "nie, bo nie" i dorabianie ideologii na siłę.
W 1998 kiedy odcięto wyjazd z ul. Folwarcznej na Jedności Narodowej, obiecano mieszkańcom dojazd z planowanej obwodnicy. I co - obiecanki-cacanki. Obowdnica jest, ale z zakazem skrętu w prawo w ul. Folwarczną, z której można jedynie wjyjechać na obowdnicę - kolejny przykład bezsensownego działania urzędniczego betonu.

10


klet ~klet (Gość)02.01.2009 17:27

Chyba lepszym uzasadnieniem braku zgody na włączenie ulicy Krakowskie Przedmieście jest znajdująca się tam szkoła.

01


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat